معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش شهر تهران:






تهران (پانا) – معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش شهر تهران با تأکید بر نقش محوری معلمان پژوهنده در ارتقاء کیفیت آموزشی گفت: پژوهش‌های کاربردی معلمان در کلاس درس زمینه‌ساز تحولی واقعی و ملموس در فرآیند یاددهی و یادگیری دانش آموزان است.








مراسم گرامیداشت هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران برتر شهر تهران با حضور علی محبی رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، محمد قاسمی‌‌پور معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش شهر تهران، مطلب غفاری مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۵ و جمعی از مسئولان در سالن همایش امام علی (ع) برگزار شد.

محمد قاسمی‌ پور در این مراسم ضمن تبریک هفته پژوهش بر اهمیت انجام پژوهش‌های علمی و کاربردی در آموزش و پرورش تأکید کرد و گفت: تحقق عدالت آموزشی، ارتقاء بنیه علمی همکاران و بهبود فرآیند یادگیری دانش‌ آموزان، مستلزم مشارکت فعال معلمان و مدیران در پژوهش‌های کاربردی است. هر کلاس درس مشابه یک آزمایشگاه علمی است و هر دانش‌ آموز با تفاوت‌های فردی خود می‌تواند در این مسیر به پیشرفت سیستم کمک کند.

وی با اشاره به دستاوردهای یک‌ساله آموزش و پرورش شهر تهران در حوزه پژوهش، بیان کرد: در بیست‌ و هشتمین جشنواره معلم پژوهنده، بیش از ۷ هزار اثر پژوهشی از سوی همکاران ارائه شد که از این میان، ۱۴۳ اثر به مرحله استانی و ۲۰ اثر به مرحله کشوری راه پیدا کرد. همچنین شهر تهران به‌عنوان دبیرخانه دانش‌ آموزان پژوهنده و فناور برتر با همکاری مجموعه‌ همکاران پرتلاش اداره کل و مناطق، موفق به کسب لوح تقدیر از وزیر آموزش و پرورش شد.

قاسمی‌ پور در پایان ضمن قدردانی از حضور و تلاش پژوهشگران و مدیران عنوان کرد: همکاران پژوهشگر و معلمان توانمند، با انجام اقدام‌ پژوهی و پژوهش‌های کاربردی، می‌توانند گام‌های مؤثر و پایداری در مسیر تحول نظام آموزشی بردارند و آموزش و پرورش شهر تهران را به نهادی پویا، فعال و عمیق‌تر تبدیل کنند.




خبرنگار :


محمد مهدی کاظمی




source

توسط visitmag.ir