معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: آزمون دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی برای اولین بار در ۱۰ دانشگاه علوم پزشکی کشور برگزار شد.

برگزاری آزمون دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی برای اولین بار در کشور

ابوالفضل باقری فرد معاون آموزشی وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: رشته‌های توانبخشی به ویژه فیزیوتراپی نیاز مبرم حال و آینده کشور است چرا که سن امید به زندگی در کشور افزایش پیدا کرده و شاهد افزایش جمعیت سالمندی هستیم. فیزیوتراپی در ایران سابقه برجسته‌ای دارد و در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی سالهاست دانشجو پذیرش می‌شود.

 

وی ادامه داد: حدود ۲۰ سالی است که فیزیوتراپ‌ها در کشور متقاضی دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی بودند، این تقاضا سال‌ها بی پاسخ مانده و موجب شده بود که داوطلبان دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی به کشور‌های منطقه سفر و در این کشورها تحصیل کنند اما دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی در این کشور‌ها از سطح کیفیت آموزشی خوبی برخوردار نیست.

 

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: حدود یک هزار و ۹۰۰ نفر در این آزمون شرکت کرده اند که ۱۵۰ نفر در ۶ دانشگاه علوم پزشکی پذیرفته خواهند شد و امیدواریم بتوانیم با دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی نیاز بالینی بیماران به خدمات فیزیوتراپی را به خوبی پاسخ دهیم و سطح ارائه خدمات فیزیوتراپی ارتقا پیدا کند.

 

باقری فرد با اشاره به زمان اعلام نتایج آزمون دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی گفت: نتایج آزمون یک ماه دیگر اعلام می‌شود و امیدواریم ظرفیت پذیرش دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی را افزایش دهیم.

source

توسط visitmag.ir