معاون تسهیلات صندوق رفاه وزارت بهداشت گفت: با وجود افزایش تعداد دانشجویان علوم پزشکی، میزان اعتبارات تسهیلات دانشجویی در سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ حدود ۱۸ درصد کاهش یافته است.

کاهش میزان اعتبارات وام‌های دانشجویی علوم پزشکی در سال تحصیلی جدید***
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، دکتر رئیسی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ما در خصوص میزان تسهیلات پرداخت شده به دانشجویان در سال گذشته گفت: در سال تحصیلی ۱۴۰۲ تا شهریور ۱۴۰۳ حدود ۶۱۰ میلیارد تومان به وام‌های دانشجویی اختصاص یافته که از این میزان تاکنون ۴۷۳ میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی ادامه داد: درصد تغییرات رشد تسهیلات نسبت به سال گذشته تحصیلی نشان میدهد این تسهیلات در امسال نسبت به سال قبل ۱۰ درصد رشد داشته است.

رئیسی با اشاره به اینکه ۶۵ درصد از وام‌های پرداخت شده کمک هزینه‌های تحصیلی هستند، افزود: در هر سال تحصیلی یعنی به مدت ۱۰ ماه وام‌های تحصیلی پرداخت شده که برای دانشجویان متاهل ماهانه ۱ میلیون و برای مجرد‌ها ماهانه ۵۵۰ هزار تومان پرداخت میشود.

معاون تسهیلات صندوق رفاه وزارت بهداشت گفت: این تسهیلات در قالب‌های ۱۷ گانه دانشجویی همچون وام ضروری، وام ویژه دانشجویان نخبه، وام ازدواج، وام فرزند آوری، وام ودیعه مسکن، وام خرید تجهیزات پزشکی، وام‌های خاص در خصوص بیماری‌ها، وام تامین اجتماعی و بیمه تکمیلی و … پرداخت میشود.

رئیسی با اشاره به بیمه شدن بیش از ۶ هزار دانشجوی دستیاری پزشکی و دکترای PhD در دوران دانشجویی، افزود: با تفاهم نامه صورت گرفته بیمه سنواتی و درمانی برای این دانشجویان در قالب تسهیلات پرداخت میشود که بعد از فارغ التحصیلی طی ۴۸ قسط از حقوق آنها کسر میشود.

وی با بیان اینکه ۱۵ درصد از دانشجویان کل وزارت بهداشت متاهل هستند و برخی از آنها نیاز به خوابگاه متاهلی دارند گفت: تا قبل از دولت سیزدهم ۸۰۰ واحد خوابگاه متاهلی وجود داشت که طی این سه سال ۳۵ درصد به ظرفیت تخت‌ها اضافه شد و درصورتی که منابع تامین شود میتوان به صورت تغییر کاربری ساختمان‌های موجود و یا ساخت ساختمان جدید ۶۰۰ واحد دیگر نیز اضافه کرد.

رئیسی افزود: در خصوص تعداد تخت‌های دانشجویان مجرد هم در صورت تامین اعتبار میتوان تا ۲ سال آینده ۱۴ هزار تخت به ظرفیت موجود خوابگاه‌ها اضافه کرد.

معاون تسهیلات صندوق رفاه وزارت بهداشت در پایان با اشاره به تکلیف قانون جوانی جمعیت هم گفت: سقف تعداد وام ازدواج، ودیعه مسکن و فرزند آوری برداشته شد و هر تعداد دانشجویی که از سوی دانشگاه به صندوق معرفی شود موفق به دریافت وام میشوند.

source

توسط visitmag.ir