دوره آموزشی «پیرامید» امروز با حضور علی فلاحتکار قائم مقام سازمان دانش‌آموزی و علی نقی یزدان پناه مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور تشکل‌های دانش‌آموزی، معاون فعالیت‌های سازمان و جمعی از مربیان سراسر کشور در محل سازمان دانش‌آموزی برگزار شد.  

مشاور وزیر آموزش و پرورش در تشکل‌های دانش‌آموزی در سخنانی با تاکید بر اهمیت این برنامه گفت: «پیرامید یکی از روش‌های کاربردی برای ایجاد نظم‌پذیری، همدلی و روحیه کار گروهی در بین دانش‌آموزان است. در این قالب، حرکات گروهی منسجم و هماهنگ طراحی می‌شود که هر دانش‌آموز در آن نقش مشخصی دارد. این نقش‌پذیری باعث می‌شود فرد احساس ارزشمندی، مسئولیت و تعلق بیشتری به گروه پیدا کند.»  

وی در ادامه گفت: «وقتی به یک دانش‌آموز نقشی محول می‌کنیم، در حقیقت در حال تقویت اعتمادبه‌نفس و اراده او هستیم. چنین فردی می‌آموزد که جایگاه خود را بشناسد، برای ایفای بهتر وظایف تلاش کند و در عین حال به هماهنگی با گروه هم اهمیت بدهد. این فرآیند، آماده‌سازی عملی برای ورود دانش‌آموزان به عرصه‌های بزرگ‌تر زندگی اجتماعی است.»  

مشاور وزیر با بیان اینکه هماهنگی ذهنی و جسمی دو بال موفقیت در فعالیت‌های فردی و گروهی است، افزود: «پیرامید بستری است که این دو هماهنگی را همزمان پرورش می‌دهد. بچه‌ها در خلال اجرای این حرکات، متوجه می‌شوند که برای رسیدن به هدف مشترک، هم باید ذهن‌شان متمرکز باشد و هم حرکات‌شان دقیق و در تعامل با دیگران.»  

یزدان‌پناه درباره دیگر محورهای آموزشی این دوره توضیح داد: «یکی از مباحث مهمی که امروز برای مربیان تبیین کردیم، اهمیت اعتماد به دانش‌آموزان و واگذاری مسئولیت‌ها به آنان است. تجربه نشان داده هر زمان بخشی از کارهای مدرسه به خود دانش‌آموزان سپرده شود، نتایج به مراتب بهتر و خلاقانه‌تر خواهد بود. دادن فرصت تصمیم‌گیری، تغییر چیدمان گروه‌ها و حتی طراحی برنامه‌های اجرایی توسط دانش‌آموزان، به رشد روحیه استقلال و مدیریت آن‌ها کمک شایانی می‌کند.»  

مشاور وزیر در امور تشکل‌های دانش‌آموزی در پایان گفت: «انتظار ما این است که مربیان با استفاده از آموزش‌های امروز، برنامه پیرامید را نه صرفاً به‌عنوان یک فعالیت فیزیکی، بلکه به عنوان یک تجربه آموزشی خلاق و موثر در پرورش مهارت‌های زندگی دانش‌آموزان ببینند و در برنامه‌های مدارس از آن بهره بگیرند.»  

source

توسط visitmag.ir