شیر ظرفشویی
این ویدیوی 2 و نیم دقیقه ای که در 3 آوریل منتشر شد و با عنوان “wtf am I doning with my life” تاکنون 3.5 میلیون بازدید داشته است. قبل از یک تبلیغ 90 ثانیه ای که می توانید تنها پس از 5 ثانیه از آن صرفنظر کنید، که به عنوان پیش نمایش شناخته می شود، خالق این ویدیو، فلیکس آروید اولف کیلبرگ، با نام مستعار Pewdiepie، صاحب محبوب ترین کانال یوتیوب در تمام دوران ها، با بیش از 35 میلیون مشترک به دوربین خیره می شود و می گوید: «دیگر هیچ آرزویی در زندگی ندارم» و با خنده می افزاید: «به همین دلیل است که الان با شما صحبت می کنم. هی، حداقل من صادق هستم.
در حالی که شنیده ام که می گویند وارن بافت دوست دارد نامه سالانه خود را با اخبار بد به سرمایه گذاران باز کند قبل از اینکه دلایلش برای شاد بودن را بیان کند، تصور اینکه مدیر عامل یک شرکت Fortune 500 یا FTSE 100 دقیقاً به سهامدارانش خطاب کند سخت است. نحوه صحبت Pewdiepie با طرفدارانش. با این حال، چیزی که شکی نیست این است که فلیکس کیلبرگ می‌تواند ادعا کند که یکی از موفق‌ترین تاجران زیر 30 سال روی کره زمین است، با درآمدی که تنها از کانال یوتیوب او بیش از 7 میلیون دلار در سال تخمین زده می‌شود.

سنگاپور – 23 مه: PewDiePie روی فرش قرمز در طول جوایز Social Star 2013 در… [+] Marina Bay Sands در 23 مه 2013 در سنگاپور. (عکس از سهیمی عبدالله/ گتی ایماژ)

او چطور اینکار را انجام میدهد؟ حقیقت این است که هیچ‌کس، شاید حتی خود Pewdiepie، نمی‌داند که چگونه به چنین حسی تبدیل شده است، اما چیزی که اکنون همه می‌دانند این است که برای کسب درآمد از YouTube، تنها کاری که باید انجام دهید این است که بسیار بسیار محبوب شوید. اما گفتن آن آسان تر از انجام آن است. میلیون ها نفر هر روز تلاش می کنند. به طور متوسط ​​در هر ثانیه یک ساعت از مطالب YouTube آپلود می شود، اما تعداد کمی از آنها موفق می شوند مخاطبان زیادی و وفادار ایجاد کنند که به آنها اجازه دهد از کار روزانه خود دست بکشند.
مبالغ وسوسه انگیزی برای کسانی که آن را به درستی دریافت می کنند پیشنهاد می شود، به این معنی که تقریباً هر کسی که استخوان کارآفرینی در بدن خود داشته باشد احتمالاً تصویری ارائه کرده است یا نشان می دهد که معتقد است تماشای غیرقابل چشم پوشی را ایجاد می کند، زیرا آموزنده است. مزاحم یا باعث خنده مردم می شود.
اکنون مشترک شوید: خبرنامه کارآفرینان فوربس
تمام آزمایش‌ها و موفقیت‌های ساخت یک کسب‌وکار – به صندوق ورودی شما تحویل داده شد. فوربس نشان داده است که چگونه در سال 2004، “عملکرد نادرست کمد لباس” جانت جکسون در حین اجرای نیمه‌تیم با جاستین تیمبرلیک در Superbowl XVIII، و متعاقب آن تقلا توسط کسانی که این کار را نکرده‌اند، آشکار کرده است. با الهام از جاوید کریم، آن زمان از پی پال، شروع به ساختن کدی با دوستانش استیو چن و چاد هرلی کرد که منجر به ایجاد یوتیوب شد، سایتی که در آن هر کسی می توانست تقریباً از هر چیزی کلیپ های ویدیویی را آپلود کند. گوگل در عرض یک سال یوتیوب را جذب کرد و تقریباً 1.5 میلیارد دلار پرداخت کرد و بقیه آن تاریخ است.
از نظر تئوری، یوتیوب می‌توانست و شاید باید انقلابی در جهان ایجاد می‌کرد، و از جهاتی در تغییرات اجتماعی و سیاسی نقش داشته است. برجسته کردن بی عدالتی، افشای تقلب و حتی استفاده از سوی کشورهای متخاصم برای سرکوب یکدیگر با محتوای تحریک آمیز و تکان دهنده. اما هر کسی که در سال 2004 به یک توپ کریستالی خیره شده بود، مطمئناً از کشف این موضوع که یک هیپستر سوئدی که روی میز آشپزخانه خود بازی های رایانه ای انجام می دهد، تقریباً دو برابر محبوب تر از هر کس دیگری می شود، بسیار شگفت زده می شد و نسلی از هنرمندان کپی را به وجود می آورد. نسبت به افراد مشهور هالیوود مانند تام کروز و جنیفر لارنس، حتی برانجلینا، از محبوبیت، نفوذ و ویژگی اجتماعی بیشتری برخوردار هستند.
در پایان، یوتیوب سیرک را وارد خانه های ما کرد. حیواناتی که با حیوانات دیگر بازی می کنند، شیرین کاری های شدید، شوخی ها، باد-آپ ها و موسیقی و رقص سهام آن در تجارت است. چیزی که شاید در آن زمان متوجه نشدیم این بود که تقریباً در هر یک از ما یک مجری مشتاق وجود دارد، و درست مانند زندگی واقعی، برخی از دلقک‌ها، سیرک‌ها و مجری‌ها مهارت و محبوبیت بیشتری نسبت به دیگران نشان داده‌اند.
چیز دیگری که زندگی واقعی را تکرار می کند: پشت هر مجری یک تاجر یا زن وجود دارد، و درست مانند هر صنعت دیگری، بحث هایی در مورد چگونگی به دست آوردن پول و نحوه توزیع آن وجود دارد. اولین چیزی که باید به آن توجه کرد این است که، اگرچه ممکن است این تنها پلتفرمی نباشد که تولیدکنندگان محتوا می‌توانند ویدیوهای خود را آپلود کنند، اما یوتیوب با بیش از 1 میلیارد کاربر، با فاصله زیاد، قوی‌ترین و محبوب‌ترین است (فیس‌بوک بیش از 1.2 کاربر دارد). میلیارد کاربر، اما اشتراک گذاری ویدیو در این پلتفرم هنوز در مراحل ابتدایی است).
این بدان معناست که سهم بزرگ درآمدهای تبلیغاتی را می گیرد که در سال 2012 حدود 4 میلیارد دلار ارزش داشت که 60 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشت. یوتیوب می گوید که بیش از یک میلیون تبلیغ کننده دارد که اکثراً مشاغل کوچک هستند و 85 درصد از تبلیغات آن قابل رد شدن هستند. طبق وب سایت Celebrity Net Worth، به ازای هر 1000 بار نمایش یک تبلیغ، یوتیوب مقداری درآمد کسب می کند که معمولاً بین 20 تا 25 دلار است. تا همین اواخر، یوتیوب‌برها باید برای عضویت در برنامه شرکای شرکت درخواست می‌کردند تا بتوانند سهمی از درآمد کسب کنند، تنها در صورت داشتن تعداد کافی فالوور پذیرفته می‌شدند، با این حال سایت اخیراً یک برنامه اشتراک درآمد جدید راه‌اندازی کرده است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که روی دکمه “کسب درآمد” کلیک کنید تا شروع به اشتراک گذاری در سودی کنید که یک ویدیو در صورت محبوب شدن به دست می آورد. Celebrity Net Worth ادعا می‌کند که یوتیوب 45 درصد از درآمد یک کانال را کاهش می‌دهد و در نتیجه تقریباً 18 تا 7 دلار به نفع پلتفرم تقسیم می‌شود.
برای بدتر شدن اوضاع برای سازندگان محتوا، نرخ هایی که تبلیغ کنندگان آماده پرداخت هستند در حال کاهش است. ارقام تولید شده توسط بلومبرگ نشان می دهد که از زمان راه اندازی، برنامه اشتراک درآمد تبلیغاتی بیش از یک میلیون ثبت نام داشته است و افزایش محتوای بارگذاری شده در نتیجه باعث کاهش دسترسی ویدیوها شده است. شرکت تحقیقاتی TubeMogul می گوید که تبلیغ کنندگان در آوریل 2013 حدود یک سوم کمتر از سال قبل پرداخت کردند. در برخی موارد، کاربران یوتیوب علیرغم حفظ تعداد بینندگان یکسان، کاهش 50 درصدی سود حاصل از تبلیغات را ثبت کردند.
یوتیوب، با این حال، می‌خواهد محتوای بیشتر و با کیفیت‌تری تولید کند و ادعا می‌کند که درآمد شریک در سال 2014 بیش از 50 درصد افزایش یافته است. این شرکت “فضاهای یوتیوب” را با امکانات ضبط و ویرایش در لس‌آنجلس، توکیو، لندن، نیویورک و سائو افتتاح کرده است. Paolo، که به تولید بیش از 50 میلیون ساعت زمان تماشا از 60000 نفر و 6500 ویدیو کمک کرده است. You Tube همچنین بیان می‌کند که آنها «ده‌ها میلیون» دلار در Content ID سرمایه‌گذاری کرده‌اند، یک سیستم مدیریت حق نسخه‌برداری که منجر به پرداخت بیش از ۱ میلیارد دلار آن‌ها به شرکایی شده است که از ادعاهای خود با استفاده از این سیستم درآمدزایی کرده‌اند.

نیویورک، نیویورک – 20 نوامبر: جنا ماربلز از استودیو SiriusXM در 20 نوامبر 2014 در نیویورک… [+] شهر بازدید می کند. (عکس از مونیکا شیپر/گتی ایماژ)

مطمئناً برندگان بزرگی وجود دارد. علاوه بر Pewdiepie، اسموش، یک دوتایی کمدی است که پس از انتشار آهنگ ضبط شده ای از آهنگ پوکمون که «ویروسی شد» به شهرت رسیدند و اکنون قرار است در فیلم خودشان به کارگردانی الکس وینتر، ستاره «بیل و تد» بازی کنند. که بیش از 3.4 میلیارد بازدید دارند و درآمدی در حدود 5.7 میلیون دلار دارند. NigaHiga، یک کمربند سیاه جودو متولد هاوایی، بازیگر و کمدین، که همگام سازی لب هایش با کلیپ های موسیقی پاپ و ویدیوهای ویژه “چگونه باید” برای او بیش از 12 میلیون مشترک و 1.8 میلیارد بازدید به دست آورد، و جنا ماربلز، که “چگونه مردم را فریب دهیم” را ضبط کرده است. فکر می‌کنی خوش‌قیافه هستی»، ویدیویی که او را به شهرت یوتیوب رساند و در کمتر از یک هفته بیش از 5.3 میلیون بازدید به دست آورد.
البته هنرمندان مطرح را فراموش نکنیم. کسانی که به روش «سنتی» به شهرت دست یافته‌اند، می‌توانند از راه‌های مختلف درآمد کسب کنند، گاهی اوقات در ارتباط با یوتیوب‌برهای نامتعارف. مقاله اخیر رولینگ استون هفت راه مختلف را توضیح می‌دهد که می‌تواند این اتفاق بیفتد، در حالی که همچنین اشاره می‌کند که یوتیوب معامله بسیار بهتری نسبت به MTV ارائه می‌دهد، که به ندرت زحمت پرداخت به هنرمندان را به خود می‌داد.
البته درآمد تبلیغاتی نیز وجود دارد، اما شناسه محتوا نیز وجود دارد، جایی که هنرمندی که پس‌زمینه موسیقی را برای یک موفقیت نامرتبط در YouTube فراهم می‌کند، از درآمد تبلیغاتی آن کم می‌کند. Vevo، شراکتی بین ستارگان بزرگ موسیقی مانند مایلی سایرس و جاستین بیبر و یوتیوب که در آن هنرمندان مستقیماً برای محتوای خود، کلیک بر روی آمازون، آیتونز یا سایر سایت‌های فروش موسیقی، حمایت مالی، کالاها و حتی لینک‌هایی به کمپین‌های سرمایه‌گذاری جمعی که به کمپین‌های جدید محبوب کمک می‌کنند، پرداخت می‌شود. نوازندگان ادامه می دهند و آلبوم می سازند.
نظرسنجی اخیر انجام شده توسط Variety نشان می‌دهد که ستاره‌های اصلی یوتیوب در واقع محبوب‌تر از افراد مشهور سینما و تلویزیون هستند. چرا باید اینطور باشد؟ خوب، اجماع عمومی این است که ارتباط با ستاره‌های یوتیوب که در خانه رشد کرده‌اند آسان‌تر است. آنها درباره مشکلات روزمره ای که مخاطبانشان، که اکثراً دختران و پسران نوجوان هستند، بحث می کنند. بی حوصلگی و ناامیدی از زندگی، مشکلات عاشقانه، یافتن راه های سرگرم کننده برای گذراندن زمان، صحبت با دوستان، آرایش مو و آرایش و بازی های رایانه ای.
اعتراف می کنم که تا امسال هرگز نام Pewdiepie را نشنیده بودم و وقتی برای اولین بار ویدیوهای او را تماشا کردم برای بدترین ها آماده بودم. با این حال، من بسیار شگفت زده شدم. او به نظر می رسد زمینی، مرده، خود خوار و واقعاً خنده دار است. مهمتر از همه، کاری که او انجام می دهد کاملا طبیعی به نظر می رسد. این بدان معنا نیست که کار سختی نیست، یا اینکه او ثروت خود را خیلی راحت به دست می آورد، تمام آن ویرایش هوشمندانه بسیار پیچیده تر از آن چیزی است که او به نظر می رسد. اما شما به نوعی این تصور را دارید که او این کاری است که او انجام می‌دهد، حتی اگر تغییر پولی وجود نداشته باشد.
افسوس، چندین نفر دیگر از “وبلاگرها” که دیده ام، مجبور به نظر می رسند و کمی ارزش دارند. شاید قهرمانان داستان فقط به کمی تمرین بیشتر نیاز داشته باشند، اما می توانید ببینید که چرا Pewdiepie تا این حد از بازی جلوتر است. محصول او نسبت به اکثر رقبای خود از کیفیت برتری برخوردار است. حتی می‌توانید استدلال کنید که او گاهی اوقات به موضوعات سخت و با مسئولیت اجتماعی برخورد می‌کند و والدین می‌توانند از حضور او سپاسگزار باشند. او همچنین می تواند کمی وحشی باشد، اما پس از آن رولینگ استونز نیز چنین بودند. در هر دو مورد، نوجوانان، چه خوب و چه بد، در حال تماشای مولتی میلیونرهای زندگی واقعی هستند که می دانند چگونه با خود رفتار کنند.
یک کارآفرین عاقل زمانی گفت؛ “اگر می خواهی میلیاردر باشی، مشکلات یک میلیارد نفر را حل کن. در یوتیوب، اگر بتوانید یک میلیارد نفر را بخندانید، در راه رسیدن به اولین میلیون نفر خود هستید. میلیاردرهای بدخواه بهتر است در خود این پلتفرم سرمایه گذاری کنند.
ادموند اینگام فالوینگ

* استانداردهای تحریریه چاپ
* چاپ مجدد و مجوزها

توسط visitmag