شیرآلات توکار
امروز، بیایید به انتهای دیگر طیف نگاه کنیم. محل کار اقتصاد خلاق قرن بیست و یکم چگونه است؟ تصویر جالبی از کتاب راهنمای Valve برای کارمندان جدید که در اینترنت در دسترس قرار گرفته است ظاهر می شود.
Valve CorporationValve یک شرکت بازی های ویدئویی است که در Bellevue، واشنگتن، ایالات متحده آمریکا مستقر است. این شرکت در سال 1996 توسط کارمندان سابق مایکروسافت، Gabe Newell و Mike Harrington، و سازنده Half-Life و شبکه توزیع اجتماعی Steam، تأسیس شد. Valve یک شرکت خصوصی است و ادعا می‌کند که پول زیادی به دست می‌آورد: طبق کتابچه راهنما، سودآوری آن برای هر کارمند بیشتر از گوگل، آمازون یا مایکروسافت است.
این شرکت دارای سرمایه شخصی است. مالکیت معنوی خود را دارد. و آرزو دارد بیش از یک شرکت بازی سازی باشد: آرزوی عظمت دارد. همانطور که کتاب راهنما می گوید: «ما یک شرکت سرگرمی هستیم. یک شرکت نرم افزاری یک شرکت پلت فرم. اما بیشتر، یک شرکت پر از افراد پرشور که عاشق محصولاتی هستند که ما ایجاد می کنیم.
موفقیت Valve تا حدی به Gabe Newell، بنیانگذار و مدیر عامل Valve نسبت داده شده است. کتاب راهنما نشان می دهد که در Valve چیزهای بیشتری در جریان است.
جف گراب در GameBeat صحت کتاب راهنما را تایید می کند و به چند درس مهم اشاره می کند.
فرهنگ مدیریت Valve وجود ندارد و بر این فرض بنا شده است که هیچ مدیری وجود ندارد و هر یک از کارکنان می توانند پروژه ای را که روی آن کار می کند انتخاب کنند. کتاب راهنما با عنوان فرعی است: “ماجراجویی بی باک در دانستن اینکه چه کاری انجام دهید وقتی کسی آنجا نیست که به شما بگوید چه کاری انجام دهید.”
کتاب راهنما شروع می شود:
“در سال 1996، ما تصمیم گرفتیم بازی های بزرگ بسازیم، اما در آن زمان می دانستیم که باید ابتدا مکانی را ایجاد کنیم که برای پرورش این عظمت طراحی شده باشد. مکانی که در آن افراد فوق العاده با استعداد این قدرت را پیدا می کنند تا بهترین کار خود را در دستان خود قرار دهند. میلیون‌ها نفر، که در راه خود بسیار اندک هستند، این کتاب خلاصه‌ای از اصول راهنمای ما است، ما امیدواریم که این اصول در خدمت هر فرد جدیدی باشد که به صفوف ما می‌پیوندد.
“اگر تازه وارد Valve هستید، خوش آمدید. اگرچه اهداف این کتاب مهم هستند، اما واقعاً ایده ها، استعداد و انرژی شماست که Valve را در سال های آینده درخشان نگه می دارد. از حضورتان متشکریم. بیایید کارهای بزرگ بسازیم.”
این کتاب درباره مزایای جانبی یا نحوه راه‌اندازی ایستگاه کاری یا مکان یافتن کد منبع نیست. Valve به روشی کار می کند که ممکن است در ابتدا غیرقابل تصور به نظر برسد. این کتاب راهنما درباره انتخاب هایی است که قرار است انجام دهید و چگونه در مورد آنها فکر کنید. عمدتاً این است که چگونه اکنون که اینجا هستید عصبانی نشوید.”
استخدام افراد مناسب آرزوی عظمت با استخدام افراد مناسب آغاز می شود و کتاب راهنما تاکید زیادی بر استخدام درست دارد.
«سلسله مراتب برای حفظ قابلیت پیش بینی و تکرار عالی است. این برنامه ریزی را ساده می کند و کنترل گروه بزرگی از افراد را از بالا به پایین آسان می کند، به همین دلیل است که سازمان های نظامی به شدت به آن متکی هستند.
زمانی که شما یک شرکت سرگرمی هستید که دهه گذشته تمام تلاش خود را صرف استخدام باهوش‌ترین، مبتکرترین و با استعدادترین افراد روی زمین کرده است و به آنها می‌گوید که پشت میز بنشینند و کاری را که به آنها گفته شده انجام دهند، 99 درصد از آنها را از بین می‌برد. ارزش.
“شاید خیلی زیاد باشد که از سلسله مراتب سفت و سخت در دیگر خانه های توسعه بخواهیم به شدت به این شیوه آزادانه هیپی برای انجام تجارت تغییر کنند، اما نباید زیاد برای آن شرکت ها کارمندان خود را مانند بزرگسالان رفتار کنند. بالاخره استخدام کردن. کسی نشانه اعتماد است.
به Flatland خوش آمدید: هیچ کس به شما نمی گوید که چه کاری باید انجام دهید. کتابچه راهنمای کاربر توضیح می دهد که هر کس تصمیم می گیرد که روی کدام پروژه کار کند.
این شرکت مال شماست که باید اداره کنید. به سمت فرصت ها و به دور از خطرات. شما قدرت اجرای پروژه ها را دارید شما قدرت ارسال محصولات را دارید.»
وقتی به افراد خلاق آزادی می دهید، به جای اینکه منتظر آموزش باشید، فرصتی برای آزادسازی استعدادها و خلاقیت آنها ایجاد می کنید. این باعث ایجاد احترام می شود که به نوبه خود باعث ایجاد غرور در کار و شرکت می شود.
آرزوی عظمت یعنی زندگی با شکست
ترس از شکست یک عامل کلیدی در مبارزه برای کمال است. Valve به حد متوسط ​​رضایت نمی دهد. آرزوی عظمت دارد و واقعیت شکست را به عنوان بخشی از بسته می پذیرد.
«ارائه آزادی شکست یک ویژگی مهم [Valve] است – اگر افراد را به خاطر خطاها جریمه می‌کردیم، نمی‌توانیم انتظار زیادی از افراد داشته باشیم. حتی اشتباهات پرهزینه، یا اشتباهاتی که منجر به شکست عمومی می شوند، واقعاً به عنوان فرصت هایی برای یادگیری در نظر گرفته می شوند.
کتاب راهنما مسئولیت را بر عهده فرد خلاق می گذارد. در این محل کار، آنها بهانه ای برای امتحان نکردن چیزهای جدید و شگفت انگیز نیستند.
تفریح ​​کردن
مکان های کاری عالی همیشه سرگرم کننده بوده اند. شاید قابل توجه ترین چیز در مورد کتاب راهنما، نوشتن شوخ طبعانه باشد. به عنوان مثال، در بخشی از راهنما که برخی از امکانات مطب (یک سالن بدنسازی، سالن ماساژ، یک نظافتچی با خدمات کامل) را توضیح می دهد، کتاب به استخدام کننده جدید می گوید که استراحت کند و از این چیزها لذت ببرد.
«این نشانه‌ای نیست که این مکان مانند برخی از استارت‌آپ‌های دات‌کام در دوره ۱۹۹۹ از بین می‌رود. با این حال، اگر روزی ناهارهایی با غذای خاویار ایجاد کنیم، شاید مشکلی پیش آمده باشد. اگر خاویار وجود دارد، قطعا وحشت کنید.»

شوخ طبعی چیزی را که در اکثر شرکت ها تاری بی روح از پیش پا افتاده های بخش منابع انسانی است، انسانی می کند.
مراقبت از خانواده مردم
این واقعیت که Valve پول زیادی به دست می‌آورد باعث می‌شود به راحتی همه را به همراه خانواده‌هایشان به تعطیلات شرکت ببرند، کاری که شرکت مستقر در واشنگتن سالی یک بار انجام می‌دهد.
ژستی مانند این تصدیق می کند که کارمندان کار خود را با خود به خانه می آورند و خانواده هایشان نیز با آن مشکل دارند. تفاوت بین داشتن حمایت عزیزان و نداشتن آن حمایت، تفاوت بین یک شغل رضایت بخش و یک شغل بدبخت است.
شرکتی با احساس انسانی
آیا Valve واقعاً آنچه در کتاب راهنما آمده را تمرین می کند؟ خوشبختانه خود کتابچه راهنما اذعان می‌کند که Valve از کامل بودن فاصله زیادی دارد. حتی یک بخش با عنوان “دریچه در چه چیزی خوب نیست؟” که شامل مواردی مانند “انتشار اطلاعات در داخل” و “پیش بینی های طولانی تر از چند ماه است.”
نه برای همه این محل کار برای همه یا برای هر شرکتی نخواهد بود. این محل کار برای کسانی که ترجیح می دهند در یک محیط سنتی یا برای سازمان های قرن بیستم متمرکز بر به حداکثر رساندن ارزش سهامداران کار کنند، مناسب نیست.
برای سازمان هایی که نیاز به افزایش یا جذب بودجه عمومی دارند، مکانیسم های هماهنگ کننده بیشتری نسبت به آنچه در این کتابچه مشهود است باید وجود داشته باشد. و برای سازمان‌هایی که می‌خواهند به طور مداوم در بازار موفق باشند، توجه صریح‌تر به جلب رضایت مشتریان احتمالاً محوری است.
اما برای کسانی که می‌خواهند بفهمند چه چیزی در ایجاد یک محل کار خلاق وجود دارد که نوآوری را تشویق می‌کند و به افراد اجازه می‌دهد تا تمام استعدادهای خود را به اشتراک بگذارند، این کتاب راهنما بینش جالبی در مورد یک امکان ارائه می‌دهد.
همچنین بخوانید:
آیا ایالات متحده در حال تغییر فاز به اقتصاد خلاق است؟
چرا ما هنوز یک اقتصاد کامل مواد غذایی را نمی بینیم؟
احمقانه ترین ایده در جهان: به حداکثر رساندن ارزش سهامداران
پنج شگفتی مدیریت رادیکال
_______________________
جدیدترین کتاب استیو دنینگ این است: راهنمای رهبر برای مدیریت رادیکال (جوسی باس، 2010).
استیو دنینگ را در توییتر stevedenning@ دنبال کنید
آیا می خواهید یاد بگیرید که چگونه کل سازمان را چابک کنید؟ کارگاه نوآورانه سه روزه در واشنگتن دی سی در 21 تا 23 مه 2012 را بررسی کنید.
استیو دنینگ به دنبال کتاب من، “بازآفرینی سرمایه داری در عصر دیجیتال” توسط انتشارات دانشگاه کمبریج در دسامبر 2022 منتشر شد. من با سازمان های سراسر جهان در مورد رهبری، نوآوری، مدیریت و روایت تجاری مشورت می کنم. سال‌ها در بانک جهانی کار کردم و در آنجا پست‌های مدیریتی زیادی از جمله مدیر مدیریت دانش (1996-2000) داشتم. من در حال حاضر مدیر کنسرسیوم یادگیری SD هستم. من همچنین نویسنده کتاب های عصر چابک، راهنمای رهبر برای مدیریت رادیکال، راهنمای رهبر برای داستان سرایی و زبان مخفی رهبری هستم.”>

* استانداردهای تحریریه چاپ
* چاپ مجدد و مجوزها

توسط visitmag