در راستای اجرایی‌سازی برنامه تحولی رئیس‌جمهور برای ارتقاء کیفیت یادگیری در مدارس و در چارچوب سند تحول بنیادین، معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش نخستین جلسه هماهنگی کارگاه کشوری «توانا» را با هدف برنامه‌ریزی و تبیین الزامات اجرای کارگاه‌های حضوری توانمندسازی نیروی انسانی برگزار کرد. در این نشست، راهکارهای ارتقاء کیفیت فرآیند یاددهی-یادگیری، اصلاح روش‌های تدریس و ایجاد محیط‌های یادگیری پویا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در گامی عملیاتی برای تحقق اهداف تحولی نظام تعلیم و تربیت، جلسه هماهنگی اولین کارگاه حضوری کشوری “توانا” را برگزار کرد. این برنامه در راستای اجرای برنامه‌های تحولی دولت مردمی و با هدف ارتقاء توانمندی معلمان و بهبود فرآیند یادگیری در مدارس ابتدایی طراحی شده است.

در این نشست که با ریاست معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش و کارشناسان، مدیران کل و همکاران حوزه ستادی معاونت آموزش ابتدایی برگزار شد، الزامات اجرایی، ساختار محتوایی، روش تدریس و نحوه مشارکت مدرسان مجرب در کارگاه‌های حضوری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

تمرکز اصلی این کارگاه‌ها، ارتقاء کیفیت فرآیند یاددهی-یادگیری، اصلاح روش‌های آموزش، و ایجاد محیط‌های یادگیری پویا و فعال، متناسب با نیازهای روز دانش‌آموزان است. همچنین در این جلسه بر ضرورت به‌روزرسانی شیوه‌های تدریس، استفاده از رویکردهای نوین آموزشی و هماهنگی میان بخش‌های مختلف ستادی و اجرایی تأکید شد.

رضوان حکیم‌زاده  نقش کلیدی مدرسه به عنوان کانون اصلی تحول آموزشی را مورد تأکید قرار داد و راهکارهایی برای نهادینه‌سازی تغییرات مثبت در محیط‌های یادگیری، در تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ارائه کرد.

برنامه توانمندسازی کشوری نیروی انسانی با عنوان «توانا»، شامل مجموعه‌ای از کارگاه‌های حضوری با مشارکت فعال مدرسان مجرب، اساتید حوزه تعلیم و تربیت و صاحب‌نظران آموزشی خواهد بود که طی آن تلاش می‌شود بستر مناسبی برای انتقال تجربیات، ارتقاء مهارت‌های حرفه‌ای معلمان و تحول در شیوه‌های یاددهی فراهم شود.

معاون آموزش ابتدایی ضمن تأکید بر اهمیت و گستردگی این برنامه ملی، از تمامی بخش‌های ستادی و استانی درخواست کرد تا در راستای تحقق این اهداف، مشارکتی فعال، هدفمند و منسجم داشته باشند.

source

توسط visitmag.ir