چطور میشود فیلمی که تنها کارگردان و تهیهکننده نسخههایی از آن را داشتهاند ناگهان در بستر اینترنت منتشر شود؟ عیاری که خود از این وضعیت شاکی است و محمد امامی هم براساس گفته اصغر جهانگیر، سخنگوی قوه قضائیه با پذیرش اعاده دادرسی توسط دیوان عالی کشور و اخذ تأمین لازم فعلا آزاد است و هرگونه فعالیتش انکار میشود. پس فیلم امامی چطور و توسط چه کسی منتشر شده؟ چطور میشود در جایجای نسخه منتشر شده و حتی در ابتدای آن لوگوی تایپ لوتوسپلی دیده شود؟
روزنامه فرهیختگان: چطور میشود فیلمی که تنها کارگردان و تهیهکننده نسخههایی از آن را داشتهاند ناگهان در بستر اینترنت منتشر شود؟ عیاری که خود از این وضعیت شاکی است و محمد امامی هم براساس گفته اصغر جهانگیر، سخنگوی قوه قضائیه با پذیرش اعاده دادرسی توسط دیوان عالی کشور و اخذ تأمین لازم فعلا آزاد است و هرگونه فعالیتش انکار میشود. پس فیلم امامی چطور و توسط چه کسی منتشر شده؟ چطور میشود در جایجای نسخه منتشر شده و حتی در ابتدای آن لوگوی تایپ لوتوسپلی دیده شود؟
حدود یکسال و سهماه قبل، اخباری منتشر شد مبنیبر اینکه امامی، تحت عنوان مالکیت یا مدیریت قرار است در پلتفرم جدید گروه مالی گردشگری حضور داشته باشد اما بهسرعت این خبر تکذیب شد و خبرگزاری قوه قضائیه اعلام کرد: «امامی در زندان است و طی مدتی که از ابتدا تاکنون در زندان بوده، تنها یک بار به مرخصی رفته است.» با این حال تابستان امسال خبر رسید، اقتباس شهرزاد به ترکیهایها فروخته شد. همانجا دوباره پرسشها آغاز شد؛ چه کسی اقتباس شهرزاد را به ترکها فروخته؟ امامی؟ یعنی او هنوز هم در عرصه فرهنگ فعالیت میکند؟
انتشار کاناپه در بستر اینترنت بهعنوان یک اثر توقیفی مشخصاً سودی برای تولیدکننده آن نخواهد داشت، مگر آنکه شخصی بخواهد با این اتفاق خودش را سر خط خبرها بیندازد و دوباره نگاهها را به سمت خود جلب کند، حتی اگر فرض بگیریم پخشکننده این فیلم روی بازدیدها و درآمدهای یوتیوبی حساب باز کرده باشد، باز از این طریق هم یکدهم هزینههای صورتگرفته باز نمیگردد.
عیاری در پایان صحبتهایش اضافه میکند: «بهدنبال پیگیری قضایی هستم تا با مسببین انتشار این فیلم در بستر اینترنت برخورد شود.»