محتوای شما باید طوری ارائه شود که مخاطب نتواند از آن چشم بردارد؛ همانطور که یک غذای خوب، نه تنها باید خوشمزه باشد، بلکه باید چشمنواز هم باشد. نوشتن محتوای مبتنی بر سئو تنها دیدن کلمات روی صفحه نمایش نیست، بلکه بدین معنی است که این کلمات به چشم بازدیدکنندگان شما بیاید. تولید محتوا هم همین است؛ نوشتن، ویرایش، ترکیب تصاویر و کلمات و سپس انتشار. وبلاگ فرصتهای طلایی برای بهینه سازی کلمات کلیدی و به دست آوردن لینکهای ورودی هستند که به طور چشمگیری به سئو و رشد ترافیک کمک میکند. محتوای مکتوب میتواند ترافیک ارگانیک زیادی را به سایت شما هدایت کند و در عین حال مصرف کنندگان را در مورد محصولات، برند و تخصص شما در این زمینه آگاه کند. بنابراین در حالی که دارید محتوای سایت را می نویسید، از بهترین تجربه های موجود در زمینه سئو که به بهبود رتبه سایت خواهد انجامید کمال بهره را ببرید. بنابراین وظیفه محتوا این است که ایدهای را به مخاطب انتقال دهد. محتوای طولانی به گوگل میگوید که شما اطلاعات کاملی از query (عبارت سرچ شده) دارید؛ بنابراین کاربر میتوانید روی خواندنش حساب باز کند.
اولین قدم برای تولید محتوای باکیفیت، داشتن استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام است تا بدانید در چه زمانی باید چه محتوایی تولید کنید. با جستجو عبارات کلیدی کسب و کار خود می توانید موضوعات جدید برای تولید محتوا پیدا کنید. در نظر گرفتن آنچه که کاربران شما واقعاً می خواهند بدانند، اهمیت دارد. تا چند سال پیش، هرچه تعداد کلمه کلیدی در متن بیشتر بود گوگل آن را معتبرتر میدانست و بیشتر به آن اهمیت می داد اما در حال حاضر این گزینه یک نمونه اسپم و اذیت مخاطب به حساب می آید که طبق الگوریتم های جدید گوگل این موضوع به طور کامل رد میشود. هدف: یک نمای کلی جامع از یک موضوع ارائه می دهد و به عنوان مرکزی برای سایر محتوای مرتبط عمل می کند. به عنوان یک مشاور متخصص در هر حوزه ای آماده پاسخگویی به سوالات شماست. هر نوع محتوا با ویژگیها و کاربردهای خاص خود میتواند به رفع نیازهای متفاوت مخاطبان و دستیابی به اهداف مختلف کمک کند. گزارشها نیز شامل تحلیلها و یافتههای تحقیقاتی یا بررسیهای دقیق در مورد موضوعات خاص هستند که معمولاً برای ارائه به مدیران یا تصمیمگیرندگان تهیه میشوند. پایاننامهها تحقیقات جامع و علمی درباره موضوعات خاص هستند که معمولاً در مقاطع تحصیلی عالی نوشته میشوند و شامل بررسیهای دقیق و تحلیلهای تخصصی میباشند.
نامههای رسمی نیز مکاتبات رسمی هستند که برای برقراری ارتباط با مخاطبان خاص یا سازمانهای دیگر نوشته میشوند و معمولاً در امور اداری و تجاری استفاده میشوند. بیانیههای مطبوعاتی اطلاعات رسمی درباره اخبار مهم یا تغییرات در سازمانها هستند که بهطور عمومی منتشر میشوند. مقالات و بلاگها: ارائه اطلاعات جامع و تحلیلهای عمیق در مورد موضوعات خاص. کتابهای الکترونیکی منابع مفصل و جامعی هستند که به بررسی عمیق یک موضوع خاص میپردازند و معمولاً به عنوان ابزارهایی برای جمعآوری اطلاعات تماس مخاطبان استفاده میشوند. راهنماها و کتابهای الکترونیکی: منابع آموزشی و راهنمایی مفصل که معمولاً به عنوان محتوای ارزشمند برای جمعآوری اطلاعات تماس مخاطبان استفاده میشود. افکتها و انتقالها باید به گونهای انتخاب شوند که به محتوای ویدیو افزوده و تجربه کاربری بهتری را فراهم کنند. تولید محتوا پروسهای است که در آن شما به عنوان یک آشپز ماهر، با استفاده از بهترین مواد اولیه کلمات، تصاویر، و ایدهها، آثاری خلق میکنید که میتوانند مخاطبانتان را از لحاظ فکری و احساسی تغذیه کنند و تجربهای دلپذیر و به یادماندنی را برایشان به ارمغان بیاورند. ممکن است طراح قالب وب سایت قبلا این تگ را برای تمامی صفحات مشخص کرده باشد و همان عنوان صفحه را در تگ H1 نمایش دهد.
به این صورت ممکن است در سالهای آینده تمام محتواهای موجود به صورت ویدیویی باشند. شاید آن ها عکس العمل مناسب را در اثر استفاده از یک زبان گویا نشان دهند. مهارت تحقیق کردن به شما کمک میکند بهتر مخاطبان هدف و نیازهای آنها را بشناسید و محتوای مناسب برای آنها را تولید کنید. بنابراین، وقتی شخصی دنبال چیزی است که در حوزهی تخصصی محتواهای شماست، سریعا اسم برند شما در ذهنش نقش میبندد و سراغ وبسایت یا حتی اینستاگرام شما میآید؛ چون میداند که صفحه وبلاگ یا اینستاگرام شما، مطالبی را منتشر میکند که مناسب اوست و به دردش میخورد. هر نوع محتوای متنی میتواند هدف خاصی را دنبال کند و برای جذب، آموزش یا اطلاعرسانی به مخاطب طراحی شده باشد. مخاطبها همواره دنبال اتفاقهای هیجانانگیز هستند. تولید محتوا مانند بسیاری از خدمات نیست که قیمت ثابتی داشته باشد. درواقع محتوا مانند آبی است که در ظرف(محتوی)های مختلف، شکلهای متفاوتی به خودش میگیرد. پستهای شبکههای اجتماعی شامل مطالب کوتاه و مختصر هستند که برای جلب توجه فوری و تعامل با مخاطبان در پلتفرمهای مختلف مانند فیسبوک، توییتر و اینستاگرام طراحی شدهاند.