صدر اعظم آلمان درخواست اخیر رئیس جمهو اوکراین در قالب طرح پیروزی برای دعوت سریع از این کشور برای پیوستن به ائتلاف نظامی ناتو را رد کرد.

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، “اولاف شولتز”، صدر اعظم آلمان در سخنانی درخواست “ولودیمیر زلنسکی”، رئیس جمهور اوکراین برای دعوت به ناتو را رد کرد.

شولتز در برنامه ای در زد دی اف آلمان گفت که کشورهای ناتو “چشم انداز” را برای اوکراین توصیف کرده اند. وی افزود: اما من معتقدم که در حال حاضر نیازی به تصمیم جدیدی فراتر از این تصمیم وجود ندارد.

صدراعظم آلمان گفت: این مسئله مهم است که مشخص شود “کشوری که در حال جنگ است نمی تواند عضو ناتو شود.” همه این را می‌دانند، هیچ اختلافی در مورد آن وجود ندارد. دعوت‌نامه در حال حاضر فرآیندی نیست که به حال تعلیق در آمده باشد؛ زیرا در ناتو، دعوت معمولاً به سرعت به عضویت مرتبط می شود.”

هفته گذشته، زلنسکی از متحدان غربی درخواست کرد که به کشورش پیشنهاد کنند به ناتو بپیوندند. دولت ایالات متحده سپس تاکید کرد که اگرچه در این ائتلاف بحثی در این باره وجود داشت، اما “در حال حاضر هیچ اتفاق نظری وجود ندارد”.

شولتز اکنون در سخنانش گفت که می‌خواهد مسیر محتاطانه‌ای اتخاذ کند تا اطمینان حاصل شود که درگیری به جنگ بین روسیه و ناتو تبدیل نمی‌شود. او همچنین بار دیگر بر رد تحویل موشک‌های کروز دوربرد تاروس که می‌توانند اهدافی را در عمق خاک روسیه هدف قرار دهند، تاکید کرد.

صدر اعظم آلمان گفت: “من فکر می‌کنم این اشتباه است.” وی تاکید کرد که سلاح هایی را که فکر می‌کند به تشدید تنش کمک می‌کند، عرضه نخواهد کرد. این چیزی است که همه در آلمان می توانند به آن تکیه کنند. من عجولانه عمل نمی‌کنم.

هم زمان صدراعظم آلمان از طرح استقرار برنامه ریزی شده موشک‌های میان برد ایالات متحده آمریکا در آلمان دفاع کرد. او گفت که این بخشی از طیف وسیعی از اقدامات ناتو برای دفاع ملی و اتحادی است و به تأثیر بازدارندگی مورد انتظار علیه روسیه اشاره کرد. وی در این باره گفت: من معتقدم که ما باید سهم خود را انجام دهیم تا مطمئن شویم آنقدر قوی هستیم که مورد حمله قرار نگیریم.

در حاشیه نشست ناتو در ماه ژوئیه، کاخ سفید و دولت فدرال آلمان اعلام کردند که ایالات متحده آمریکا می خواهد دوباره از سال 2026 سیستم‌های تسلیحاتی میان بردی را در آلمان مستقر کند که تا روسیه می رسد. این موضوع در حال حاضر همچنین در تلاش برای تشکیل ائتلاف بین حزب سوسیال دموکرات و دموکرات مسیحی با اتحاد صحرا واگنکنشت (BSW) در براندنبورگ، زاکسن و تورینگن نقش دارد. BSW استقرار این موشک‌ها را رد می‌کند و آن را پیش شرط مذاکرات در تشکیل ائتلاف نامیده است.

انتهای پیام/

source

توسط visitmag.ir