پناه‌علی حسین‌زاده در مراسم اجرای طرح «قاضی مدرسه» در هنرستان اکبریه ناحیه ۵ تبریز از اهمیت ارتقای سطح سواد حقوقی دانش‌آموزان سخن گفت و افزود: هدف متولیان تعلیم و تربیت، کاهش حداکثری آسیب‌های اجتماعی و جرم در میان دانش‌آموزان است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گفت: در طرح «قاضی مدرسه»، قضات دادگستری بر اساس بازه زمانی خاص در مدارس حضور یافته و مطالب لازم در خصوص مفاهیم حقوقی را بیان می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه این طرح بر اساس اسناد بالادستی و در راستای اجرای مفاد سند تحول بنیادین اجرا می‌شود، گفت: با اجرای این طرح، دانش‌آموزان مهارت‌های ارتباطی، تفکر منطقی و تحلیلی، حل مساله و اصول اخلاقی را می‌آموزند.

حسین‌زاده گفت: طرح قاضی مدرسه با هدف تربیت تمام‌ساحتی دانش‌آموزان اجرا می‌شود و دانش‌آموزان آسیب‌دیده، جزو اولویت‌های جامعه هدف هستند.

احمد موقری، سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان آذربایجان شرقی نیز در این برنامه، مفاهیم حقوقی و کیفری مرتبط با دانش‌آموزان را بیان کرد.

وی به موضوعاتی نظیر خشونت، اعتیاد و آسیب‌های رایج در بین دانش‌آموزان اشاره کرد و نکات حقوقی در خصوص موضوعاتی که منجر به جرم و جنایت می‌شود را اظهار کرد.

source

توسط visitmag.ir