با چند بار حواس پرتی و فراموشی، با شروع فصل درس و مدرسه یا زمان امتحانات، یادمان می‌افتد که مغز و حافظه هم نیاز به تقویت دارد؛ و با سوال‌های این شکلی که برای تقویت حافظه چی بخوریم یا غذاهای تقویت حافظه برای درس خواندن چیست به سراغ گوگل می‌رویم. اینجا می‌خواهیم از معجزه تقویت حافظه با آجیل‌ها برایتان بگوییم. پک بهترین آجیل برای تقویت حافظه را از رضا آجیل چی و پسران بخواهید!

آجیل برای تقویت حافظه

برای تقویت حافظه چی بخوریم؟

طبق تحقیقات و مطالعات گسترده، این‌طور گزارش شده‌است که سبک زندگی، مخصوصا رژیم غذایی، خیلی بر سلامت مغز و حافظه و جلوگیری از زوال شناختی مؤثر هستند. اخیرا محققان تأثیرات مصرف روزانه آجیل را بر روی شناخت و سلامت مغز بررسی کرده‌اند. آن‌ها دریافتند که مصرف روزانه آجیل به بهبود جریان خون در مغز و حافظه کلامی حتی در افراد مسن بسیار کمک می‌کند. این مطالعه در Clinical Nutrition منتشر شده است. برای نجات حافظه، خرید آجیل را جایگزین خرید میان‌وعده‌های ناسالم خود کنید.

در ادامه با بهترین آجیل ها برای تقویت حافظه آشنا می‌شوید:

آجیل برای آلزایمر و تقویت حافظه

بهترین آجیل برای تقویت حافظه: ۱. گردو

گردو با ظاهری شبیه به مغز، فریاد می‌زند که من میوه‌ی مخصوص مغز و حافظه‌ی شما هستم! زوال شناختی بخش طبیعی از روند پیری است، اما با مصرف روزانه‌ی گردو، سرعت آن خیلی کم می‌شود. انواع خشکبار، مغزهای چرب و آجیل‌ها به‌ویژه گردو، دارای سطح قابل توجهی از انواع آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمند است که استرس اکسیداتیو را در مغز به حداقل می‌رساند.

آجیل برای تقویت حافظه

گردو تنها مغزی است که مقدار قابل توجهی امگا ۳ دارد. امگا ۳ به عنوان یک اسید چرب ضروری، در بهبود عملکرد سیناپس‌های مغزی بسیار کمک کننده است و از التهاب‌های مغزی جلوگیری می‌نماید.

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در گردو، به ویژه پلی‌فنول‌ها، با مقابله با استرس اکسیداتیو و کاهش آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد، سلامت سلول‌های مغزی را حفظ می‌کنند.

مفید ترین آجیل برای بهتر شدن حافظه: ۲. بادام درختی

با مصرف روزانه ۷ عدد بادام درختی، خودتان را از مبتلا شدن به حواس‌پرتی نجات دهید! بادام درختی به دلیل داشتن مقادیر بالای ویتامین E، ریبوفلاوین (ویتامین B2)، منیزیم و آنتی‌اکسیدان‌ها نقش مهمی در تقویت حافظه و عملکرد مغزی دارد.

ویتامین E به عنوان یک آنتی‌اکسیدان قوی، از سلول‌های مغزی در برابر استرس اکسیداتیو و آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند، که این فرآیند می‌تواند از کاهش عملکرد شناختی و زوال عقل جلوگیری کند.

ریبوفلاوین نیز در تولید انرژی و حفظ عملکرد صحیح سلول‌های مغزی موثر است. علاوه بر این، منیزیم موجود در بادام به تنظیم انتقال پیام‌های عصبی و بهبود حافظه کمک می‌کند. اگر به دنبال بهترین آجیل برای تقویت حافظه جنین هستید، بادام درختی یکی از بی‌عوارض‌ترین‌ها آجیل‌ها است.

مناسب ترین آجیل برای تقویت عملکرد مغز: ۳. فندق

فندق برای احیای حفاظه‌ی در حال زوال یک داروی ارگانیک تمام عیار است. فقط کافی است که یک ماه هر روز همراه با صبحانه یک مشت فندق میل کنید، نتیجه‌ی آن‌را خواهید دید!

فندق هم مانند سایر آجیل‌های تقویت حافظه سرشار از ویتامین E است. وجود تیامین (ویتامین B1)، منیزیم و اسیدهای چرب مفید، در تقویت حافظه و سلامت مغز یک معجون جادویی است. تیامین نقش کلیدی در تولید انرژی سلول‌های مغزی دارد و برای عملکرد صحیح سیستم عصبی ضروری است. همچنین، منیزیم موجود در فندق به تنظیم فعالیت‌های عصبی و کاهش التهاب‌های مغزی کمک می‌کند.

برترین آجیل ها برای افزایش حافظه: ۴. ماکادمیا

ماکادمیا یا فندق استرالیایی، عضو کمتر شناخته شده‌ی آجیل‌ها در ایران است. اگر می‌خواهید که خیلی سنتی و بدون مصرف داروهای مکمل و شیمیایی روی تقویت حافظه کار کنید، مصرف روزانه ماکادمیا معجزه می‌کند.

ماکادمیا بهترین آجیل تقویت حافظه کوتاه مدت است. ماکادمیا با مقادیر بالای اسیدهای چرب غیراشباع، به‌ویژه اسید اولئیک و پالمیتولئیک و همچنین آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین B1 و منیزیم در تقویت حافظه و عملکرد مغز نقش قابل توجهی دارد.

اسیدهای چرب موجود در ماکادمیا به بهبود سلامت غشاهای سلولی مغز و ارتقاء انتقال پیام‌های عصبی کمک کرده و از تخریب سلول‌های عصبی جلوگیری می‌کنند.

مؤثرترین آجیل برای تقویت حافظه: ۵. پسته

اما پسته، سلطان خشکبار و آجیل‌ها! پسته به دلیل دارا بودن ترکیبات مغذی مانند ویتامین B6، آنتی‌اکسیدان‌ها، اسیدهای چرب غیراشباع و مواد معدنی مانند منیزیم، نقش مهمی در تقویت حافظه و عملکرد شناختی دارد.

پسته بهترین و امن‌ترین خشکبار برای تقویت حافظه در دوران بارداری است. در ترکیبات آنتی‌اکسیدانی پسته، ویتامین B6 در تولید انتقال‌دهنده‌های عصبی مانند سروتونین و دوپامین نقش اساسی دارد.

اسیدهای چرب غیراشباع و منیزیم موجود در پسته، به بهبود جریان خون در مغز و ارتقاء عملکرد سیناپس‌ها کمک کرده و در نهایت به تقویت حافظه و افزایش تمرکز منجر می‌شود.

همچنین، آنتی‌اکسیدان‌های قوی مانند لوتئین و زآگزانتین موجود در پسته از سلول‌های مغزی در برابر آسیب‌های ناشی از استرس اکسیداتیو محافظت می‌کنند.

علاوه بر مواردی که ذکر شد، تخمه آفتابگردان، دانه چیا و تخم کتان نیز بخاطر مقادیر بالای امگا ۳ می‌توانند نقش قابل توجهی در تقویت حافظه و عملکرد مغز داشته باشند.

منبع: وبلاگ آجیل فروشی آجیل چی مشهد

source

توسط visitmag.ir