برخی از افرادی که کراتین مو انجام داده‌اند، بر این باور هستند که پس از این اقدام، شاهد تغییر رنگ و آسیب موهای خود بوده‌اند؛ اما باید بدانید که این تفکر کاملاً اشتباه است. به این سبب که کراتین مو می‌تواند بافت مو را بهبود بخشیده و موها را درخشان‌تر نشان دهد. نکته‌ای که در این اقدام وجود دارد، ترکیب مواد شیمیایی موجود در کراتین با مواد شیمیایی رنگ مو است که می‌تواند تغییرات جزئی را در رنگ تارهای مو ایجاد کند. درواقع برخی از افراد ممکن است به‌دلیل تقویت رنگ مویشان با رنگ مویی براق‌تر مواجه شوند؛ اما برخی دیگر شاهد موهایی با جلوه‌ای مات باشند. برای این‌که این تغییر رنگ اندک اتفاق نیفتد، می‌بایست در هنگام خرید کراتین مو از عدم وجود مواد شیمیایی قوی در ترکیبات این محصول اطمینان داشته باشید.

کشف علت تغییر رنگ مو بعد از کراتینه و راهکارهای جلوگیری از آن

کراتینه کردن چه تاثیری در تغییر رنگ مو دارد؟

باتوجه به این‌که کراتینه مو به‌طور مستقیم بر رنگ مو تاثیرگذار نیست؛ اما در برخی از موارد می‌تواند رنگ مو را دستخوش تغییراتی جزئی نماید. این تغییرات اغلب به‌دلیل عوامل مختلفی چون استفاده از مواد شیمیایی در فرآیند کراتینه مو رخ می‌دهند. به‌طور کلی تغییر رنگ بعد از انجام کراتین، متاثر از فرآیندهای شیمیایی بوده که مرتبط با پیشینه رنگ مو و کیفیت این محصولات است. در بسیاری از موارد خرید کراتین مو باکیفیت می‌تواند سبب تقویت موها شده و رنگ موی شما را براق‌تر و درخشان‌تر نشان دهد.

چه موهایی بعد از کراتینه تغییر رنگ می‌دهند؟

موها به‌طور کلی به دو دسته تقسیم می‌شوند که هر کدام در تغییر رنگ بعد از کراتین تاثیر متفاوتی دارند. دسته اول افرادی هستند که موهای آن‌ها فاقد رنگ و طبیعی بوده که خرید کراتین مو و انجام آن برای این دسته از افراد بلامانع بوده و باعث بهبود و سلامت آن‌ها نیز خواهد شد. مواد کراتین به‌طور کلی بر رنگدانه‌های طبیعی مو تاثیری نداشته و هیچ تغییری در موی طبیعی ایجاد نمی‌کنند؛ در نتیجه با داشتن این موها بدون هیچ‌گونه نگرانی از تغییر رنگ، می‌توانید موهای خود را کراتین نمایید. لازم به ذکر است که در صورتی که موهایی با رنگ قهوه‌ای روشن یا بلوند دارید، ممکن است پس از کراتین با تغییر رنگ جزئی مواجه شوید.

گروه دوم افرادی هستند که موهای رنگ ‌شده‌ای دارند و در اکثر مواقع این رنگ، روشن‌تر یا تیره‌تر از حالت طبیعی است. کراتین مو می‌توان در این موها تغییر رنگی را به‌وجود آورد. کراتین بر موهایی با تناژ قهوه‌ای، کاراملی، عسلی، شکلاتی، فانتزی و بلوند تاثیر گذاشته و آن‌ها را روشن‌تر یا تیره‌تر نشان می‌دهد. مواد کراتینه بر موهای مشکی و یخی تاثیرگذار نبوده و با خرید کراتین مو و انجام آن، بدون هیچ تغییر رنگی، شاهد موهایی صاف و درخشان خواهید بود. این تغییر رنگ برای موهای غیرمشکی و غیریخی، به‌دلیل از بین رفتن رنگدانه‌های مو توسط مواد کراتین، تنها تا ۲ درجه بیان شده است.

کشف علت تغییر رنگ مو بعد از کراتینه و راهکارهای جلوگیری از آن

چه عواملی در تغییر رنگ مو پس از کراتین تاثیرگذار هستند؟

برخی از عوامل در تغییر رنگ موها بعد از کراتین موثر هستند؛ این عوامل شامل موارد زیر می‌شوند.

نوع و کیفیت مواد کراتینه:

کراتین مو در برندها و کیفیت‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شود که تاثیر هر یک بر تغییر رنگ موها متفاوت است. خرید کراتین مو تقلبی می‌تواند به تارهای مو آسیب رسانده و رنگ مو را تغییر دهد.

مهارت و تجربه متخصص:

در صورتی که متخصص کراتین مو از تجربه و تخصص کافی برای انجام این کار برخوردار نباشد، در انتخاب صحیح مواد کراتینه با نوع موهای شما دقت لازم را به‌کار نبرده و به موهای شما آسیب می‌رساند. همچنین هرچه در رعایت دستورالعمل‌های این کار دقت بیشتری داشته باشد، احتمال تغییر رنگ مو کاهش خواهد یافت.

وضعیت سلامت مو

کراتینه می‌تواند در موهای آسیب‌دیده و ضعیف تغییر رنگ بیشتری را ایجاد نماید؛ در نتیجه در وهله اول از سلامت موهای خود اطمینان حاصل نمایید.

سابقه رنگ مو

در صورتی که به رنگ کردن موهای خود علاقه‌مند هستید و همواره برای این امر اقدام می‌کنید، احتمال این تغییر رنگ برای موهای شما بیشتر است؛ به این دلیل مواد شیمیایی ناشی از رنگ مو، بیشتر در معرض تغییر رنگ قرار دارند.

عوامل محیطی

تماس مستقیم با نور خورشید، آب شور، کلر و… می‌تواند رنگ موها را بعد از کراتین تغییر دهد. استفاده از محصولات نامرغوب نیز می‌تواند رنگ مو را دستخوش تغییراتی نمایید.

کشف علت تغییر رنگ مو بعد از کراتینه و راهکارهای جلوگیری از آن

راهکارهایی برای جلوگیری از تغییر رنگ مو بعد کراتینه

باتوجه به این‌که تغییر رنگ مو بعد از کراتینه بسیار کم و جزئی است؛ اما راهکارهایی وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توان مانع از بروز همین تغییر رنگ اندک نیز شد. یکی از راهکارها، خرید کراتین مو طبیعی است. در صورت خرید کراتینی که فاقد مواد شیمیایی است، شاهد هیچ‌گونه تغییر رنگی در موهای خود نخواهید بود. مواد طبیعی به‌کار رفته در کراتین مو می‌توانند از تغییر رنگ جلوگیری کرده و به تقویت موها کمک نمایند.

یکی دیگر از مراقبت‌های پس از کراتینه، استفاده از شامپوهای فاقد سولفات است که می‌تواند به تثبیت رنگ موها کمک نماید. هرچه فاصله زمانی بین رنگ کردن موها و کراتینه کردن بیشتر باشد، احتمال این تغییر رنگ کاهش خواهد یافت. بهتر است که بازه زمانی حداقل ۱۰ تا ۱۵ روزه را برای این امر در نظر داشته باشید.

استفاده کمتر از اتو مو نیز یکی از اقدامات موثر پس از کراتینه در راستای کاهش احتمال تغییر رنگ مو است. همچنین شما می‌توانید درجه اتو مو را کم کرده و به دفعات موهای خود را اتوکشی نمایید. دو فاکتور مهم برای ماندگاری بالا و عدم تغییر رنگ بعد از کراتینه جلوگیری از تماس موها با آب شور و آفتاب است؛ اما مهم‌ترین عامل را برند و کیفیت مواد تشکیل‌دهنده کراتین می‌دانند.

در نهایت برای داشتن موهایی درخشان، شاداب و زیبا می‌بایست برای خرید کراتین مو و پروتئین مو دقت زیادی داشته باشید و آن را تست نمایید تا به واکنش آن روی موهای خود پی ببرید. یکی دیگر از راهکارها نیز مشورت با آرایشگر است. این افراد متخصص می‌توانند به شما در زمینه مراقبت‌های بعد از کراتینه کمک کنند.

کشف علت تغییر رنگ مو بعد از کراتینه و راهکارهای جلوگیری از آن

سخن پایانی

یکی از تصورات اشتباه افراد در زمینه کراتین مو، تغییر رنگ بعد از این کار است. این اتفاق برای موهایی که هیچ‌گونه مواد شیمیایی برای آن‌ها استفاده نشده، هرگز رخ نخواهد داد؛ اما موهایی که از قبل رنگ شده‌اند ممکن است تنها تا ۲ درجه روشن‌تر شوند. شما می‌توانید برای کاهش تغییر رنگ و جلوگیری از آن، از مواد مرغوبی استفاده نمایید. خرید کراتین مو از شاهانو می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد؛ چراکه کراتین‌های ارائه شده در شاهانو از کیفیت موغوبی برخوردار هستند و مواد به‌کار رفته در آ‌ن‌ها به درخشندگی و تقویت موها کمک می‌کنند.

source

توسط visitmag.ir