­رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: دانشگاه علوم پزشکی ایران تنها دانشگاه علوم پزشکی دارنده رشته هوش مصنوعی در مقطع دکتری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، آقای پازوکی در نشست خبری کنگره بین المللی هوش مصنوعی در حوزه سلامت گفت: یکی از مهم‌ترین نیاز‌های کشور در تبادل تجربیات و مشارکت استادان بین المللی، بهره مندی از هوش مصنوعی است.

تدریس رشته هوش مصنوعی در مقطع دکتری دانشگاه علوم پزشکی ایران
وی افزود: همایش بین المللی هوش مصنوعی، ۱۲ تا ۱۴ دی امسال در ۱۵ محور و برای همه گروه‌های علوم پزشکی و فنی مهندسی برگزار می‌شود.
پازوکی گفت: بسیاری از دارو‌های نو پدید با کمک هوش مصنوعی ساخته می‌شود و عرصه جراحی و دندانپزشکی با کمک هوش مصنوعی متحول شده است.
وی با بیان اینکه در تصویربرداری پزشکی، ماموگرافی و سونوگرافی با کمک چت بات‌ها، بیمارستان هوشمند همه و همه از هوش مصنوعی بهره می‌برند، ادامه داد: یکی از مهم‌ترین دغدغه ها، حفظ اخلاق حرفه‌ای و رعایت حریم افراد در استفاده از هوش مصنوعی است و ما به این مهم در قالب یک کمیته تخصصی خواهیم پرداخت.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: حدود ۲۵ استاد خارجی حضوری و به همین تعداد به صورت مجازی در این همایش حضور خواهند داشت.

source

توسط visitmag