خواص گیاه مورینگا برای بدن

مورینگا فواید بسیار زیادی برای بدن دارد و برای پیشگیری و درمان بیماری‌ها و مشکلات مختلف بدن بسیار مفید است. از جمله اثرات این گیاه برای بدن می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  1. مورینگا از پوست و مو در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند و خاصیت آبرسانی و سم‌زدایی هم دارد. به همین دلیل نقش مهمی در تقویت پوست و مو خواهد داشت.
  2. این گیاه در پیشگیری از سرطان بسیار موثر است و می‌تواند رشد سلول‌های سرطانی را مهار کند و از بدن در برابر اثرات رادیکال‌های آزاد محافظت به عمل آورد.
  3. مورینگا برای درمان بسیاری از بیماری‌های گوارشی نیز بسیار مفید است. خاصیت ضدباکتری که این گیاه دارد، اجازه نمی‌دهد عفونتی‌ در دستگاه گوارشی ایجاد شود؛ در نتیجه از انواع زخم‌های روده‌ای، دل درد، اسهال، یبوست، ورم معده و کولیت جلوگیری خواهد کرد.
  4. از مورینگا به‌عنوان گیاهی موثر در لاغری نیز یاد می‌کنند. این گیاه دارای کالری کمی است و مقدار زیادی ویتامین ب در آن وجود دارد. به همین دلیل باعث می‌شود تا جذب مواد مغذی سریع‌تر انجام شود و در عین‌حال افزایش وزن هم نداشته باشید.

روش‌های مصرف مورینگا

از کجا مورینگا بخریم؟

ویژگی جالب گیاه مورینگا این است که تمام بخش‌های آن، از ریشه گرفته تا گل و برگ، همگی قابل استفاده هستند و از آن‌ها برای درست کردن داروهای گیاهی، دمنوش و… استفاده می‌شود. حتی گاهی این گیاه برای تهیه محصولات آرایشی و بهداشتی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه به مرسوم‌ترین روش‌های مصرف مورینگا اشاره خواهیم کرد:

روش استفاده از پودر مورینگا

پودر مورینگا را می‌توانید در بسیاری از عطاری‌های آنلاین پیدا کنید. شکل پودری این گیاه با روش‌های مختلف مصرف می‌شود:

  • می‌توانید یک قاشق غذاخوری از پودر مورینگا را زیر زبان بریزید و با یک لیوان آب قورت دهید.
  • 1 قاشق از پودر این گیاه را در یک لیوان با آب سرد مخلوط کنید و بنوشید.
  • پودر مورینگا را می‌توانید روی سالاد یا داخل ماست هم بریزید و میل کنید.
  • ترکیب پودر مورینگا و عسل را می‌توان برای استفاده موضعی روی سطح پوست نیز به‌کار برد.

روش استفاده از روغن مورینگا

روغن مورینگا شکل دیگری از این گیاه است که معمولا در عطاری‌های آنلاین پیدا می‌شود. این روغن از دانه‌های این گیاه به‌دست می‌آید و مقادیر زیادی چربی غیراشباع، استرول و توکوفرول در آن وجود دارد. روش‌های مختلفی برای استفاده از این روغن وجود دارند:

  • از روغن مورینگا برای پخت و پز و تهیه انواع غذاها استفاده می‌شود.
  • روغن مورینگا را می‌توانید به‌صورت موضعی برای تقویت پوست و مو به‌کار ببرید.
  • نمونه‌های غیرخوراکی این روغن برای روان کردن ابزار و ماشین‌آلات نیز کاربرد دارند.

روش استفاده از بذر مورینگا

بذر مورینگا را می‌توانید از عطاری‌های آنلاین بخرید و آن را به روش‌های مختلف مصرف کنید. از جمله دستورالعمل‌های استفاده از بذر مورینگا شامل موارد زیر هستند:

  • بذرهای مورینگا را می‌توانید به شکل آجیل میل کنید.
  • بذر مورنیگا برای درست کردن انواع سس نیز مناسب است.

روش استفاده از برگ مورینگا

برگ مورینگا سرشار از ویتامین، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان است. به همین دلیل استفاده از آن تاثیر خوبی روی پیشگیری از بروز سرطان و حتی کمک به درمان آن دارد. از جمله روش‌های مصرف برگ مورینگا به شرح زیر است:

  • می‌توانید برگ مورینگا تازه یا خشک را از عطاری‌های آنلاین خریداری کنید و سپس آن‌ را برای درست کردن خورش، سوپ و… به‌کار ببرید.
  • برگ مورینگا را در یک لیوان آب جوش بریزید و اجازه دهید تا دم بکشد.
  • برگ مورینگای تازه برای درست کردن سالاد نیز به‌کار می‌رود.
  • می‌توانید از برگ موریکا برای تهیه اسموتی گیاهی نیز استفاده کنید.

منابع معتبر برای خرید گیاه مورینگا

از کجا مورینگا بخریم؟

هرکسی می‌تواند با مراجعه حضوری به عطاری‌های نزدیک موقعیت مکانی خود به راحتی محصولات مورد نظر خود را تهیه کند؛ اما روش ساده‌تر خرید از عطاری آنلاین اسنپ فود است. در این پلتفرم لیست اغلب عطاری‌هایی را که در نزدیکی‌ محل سکونت شما قرار دارند، می‌بینید؛ به این‌ترتیب می‌توانید محصول مورد نظر خود مثل مورینگا را خریداری کنید. با این روش، علاوه بر صرفه‌جویی در زمان، از تخفیفات ویژه‌ دوره‌ای نیز بهره‌مند خواهید شد. اکنون شما نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. آیا تا به حال از مورینگو برای پیشگیری و درمان مشکلات خود استفاده کرده‌اید؟

source

توسط visitmag.ir