‌علیرضا کاظمی ‌صبح امروز در آیین استقبال از نو دانشجو‌معلمان دانشگاه فرهنگیان در پردیس نسیبه، ضمن ‌تبریک به همه نو دانشجومعلمان اظهار کرد: خدمت همه دانشجو‌معلمان که امروز مأموریت بزرگ معلمی را آغاز کرده‌اید ادای احترام می‌کنم و به همه معلمان فرهیخته و فرزانه که امروز در سراسر ایران در این عرصه مهم تلاش می‌کنند، خداقوت می‌گویم. اساتید محترمی که در مجموعه دانشگاه فرهنگیان به تربیت مشغول هستند، بهترین سلام‌ها و درود را تقدیم می‌کنم؛ به‌ویژه به شهدای عرصه مقاومت، سرداران این عرصه، شهید حاج قاسم سلیمانی و مجاهد کبیر جبهه مقاومت سیدحسن نصرالله، شهدای معلم و دانش‌آموز که چندین روز پیش شاهد شهادت یک معلم در استان سیستان و بلوچستان بودیم، آرزوی طول عمر با برکت برای بالاترین مقام جمهوری اسلامی ایران یعنی مقام معظم رهبری دارم. 

وی افزود: خوشحال هستم که در آغازین روزهای سال تحصیلی و آغاز سال تحصیلی دانشگاه فرهنگیان با حضور نو دانشجو معلمان امروز این فرصت نصیب بنده شد که چند کلمه را خدمت شما بیان کنم. از مجموعه همکاران خود در دانشگاه فرهنگیان در تمام استان‌های کشور بی‌نهایت تقدیر و تشکر می‌کنم‌. 

از معلمی ذره‌ای پشیمان نیستم

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: امروز که افتخار مسئولیت نظام تعلیم و تربیت را دارم، روزهای سخت معلمی را چشیده‌ام، معلمی را از روستاهای دور‌دست خراسان آغاز کردم، لذت معلمی را با تمام وجود درک کرده‌ام. زمانی که تصمیم گرفتم به شغل معلمی روی بیاورم بهترین شغل را در مشهد داشتم اما آن را رها کردم و به معلمی پرداختم و ذره‌ای پشیمان نیستم. 

معلمان مهم‌ترین رکن تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت هستند

کاظمی با بیان اینکه کار ‌در آموزش و پرورش ‌را در تمام سطوح درک کرده است گفت: آموزش و پرورش را با تمام وجود می‌شناسم و ارزش کار معلمی را می‌دانم. معلمان راهبران اصلی نظام تعلیم و تربیت هستند، مهم‌ترین رکن تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت‌اند. معلمان جای همه نداشته‌های ما را در نظام تعلیم و تربیت پُر می‌کنند. 

وی افزود: مسئولیت یک معلم بسیار ارزشمند و سنگین است، خداوند بالاترین مسئولیت و سخت‌ترین مسئولیت را به بهترین بنده خدا یعنی پیامبر اسلام (ص) سپرده بود، بنابراین باید قدر خود را بدانیم و این را به گوش بسپارید که هیچ نعمتی بالاتر از نعمت معلمی و هدایت‌گری نیست. 

وی گفت: خداوند منان در قرآن در سه مورد بر بندگان خود منت گذاشته؛ اولین و مهم‌ترین همین نعمت وجود پیامبر اسلام(ص) است که مأموریتش بالاترین مأموریت بود. بنابراین ما به‌عنوان یک معلم دو وظیفه مهم به عهده داریم؛ اولین وظیفه انتقال ارزش‌ها، باورها، اعتقادها، آداب و رسوم و فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی به نسل جدید است، دومین وظیفه انتقال تمام امور و دانشی است که کشور را به قله‌های پیشرفت می‌رساند و بستر شکل‌گیری این مأموریت آموزش و پرورش است و سکان‌دار آن معلم است. اگر قرار است که این مأموریت را انجام دهیم باید ابتدا مراقب خودمان و اعمال‌مان باشیم، خودمان را بسازیم و از کار خود لذت ببریم. 

تمام دغدغه‌های دانشجو‌معلمان و همکاران را می‌شنویم و برطرف می‌کنیم

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: یک معلم خوب و موفق، معلمی است که تمام صلاحیت‌های تربیتی و علمی را داراست و یک الگوی خوب و نمونه برای دیگران باشد. ما امروز افتخار می‌کنیم که دانشگاه فرهنگیان بهترین دانش‌آموزان این کشور را از منظر تربیتی و علمی در خود جای داده است. ما تمام فرمایش‌های مقام معظم رهبری را آویزه گوش خود می‌کنیم، تلاش می‌کنیم تمام دغدغه‌های مقام معظم رهبری را در مورد دانشگاه فرهنگیان دنبال و برطرف کنیم که سبب رشد و شکوفایی شما شود. سعی می‌کنیم تمام دغدغه‌های همکاران را به شدت کم و برطرف کنیم؛ استاندارد‌های دانشگاه را در حد و اندازه مطلوب ایجاد کنیم، زمینه رشد و شکوفایی اساتید دانشگاه را محقق کنیم و در اختیار دانشگاه قرار دهیم. 

چشم طمع دشمن به دانشگاه فرهنگیان و نظام تعلیم و تربیت است

وی گفت: من در خدمت دانشگاه فرهنگیان هستم، دغدغه‌های دانشجو‌معلمان را گوش خواهیم کرد و زمینه گفت‌و‌گوی صمیمانه با دانشجو‌معلمان را فراهم می‌کنیم و آن‌ها را کاهش می‌دهیم؛ اما انتظار داریم شما دانشجو‌معلمان با دیگر دانشجویان دانشگاه‌های دیگر متفاوت باشید. چشم طمع دشمن به دانشگاه فرهنگیان و نظام تعلیم و تربیت است. نفوذ در اندیشه‌ها، نفوذ در باور‌ها و نفوذ در نگرش‌ها شکل می‌گیرد. باید مراقبت کنیم، هیچ‌کس بهتر از خودتان نمی‌تواند مراقب شما باشد.

وی در پایان گفت: امروز در شرایطی سال تحصیلی را آغاز کردیم که در آن سوی جبهه‌های نبرد اسلام و کفر، اتفاقات بسیار تلخ و شیرینی رغم می‌خورد. حضور باشکوه مردم و امت اسلامی در بیعت با مقام معظم رهبری در نماز جمعه اخیر بسیار شیرین بود که باید به این مردم احسنت و تبریک گفت. ‌اتفاقات تلخی نیز در این روزها برای ما رقم خورد؛ آن هم شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان بود. ما پیمان می‌بندیم راه شهیدان را ادامه دهیم و تلاش کنیم به تمام ارزش‌ها و راه شهیدان پایبند باشیم و در فضای عمومی این ارزش‌ها را ترویج دهیم‌.

source

توسط visitmag.ir