رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: بیماران از کمبود پزشک عمومی گلایه ندارند بلکه از کمبود پزشک متخصص گله‌مند هستند.

بیماران از کمبود پزشک متخصص گلایه دارند
آقای محمد رئیس زاده در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: واقعی کردن تعرفه ها، ساماندهی بیمه ها، ارتقا و بهبود آموزش از اولویت های مورد نیاز جامعه پزشکی است که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.
وی افزود: رفع دغدغه های نیروی انسانی اهمیت بالایی دارد و تسهیل فضا برای فعالیت پزشکان و حفظ جایگاه و شان جامعه پزشکی مهم است و باید مشکلات معیشتی پزشکان با اصلاح تعرفه و رعایت کیفیت آموزش برطرف شود.
رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: نظر صاحب نظران و متخصصان در رفع مشکل کمبود پزشک باید جدی گرفته شود با افزایش ظرفیت پزشک عمومی مشکل کمبود پزشک متخصص حل نمی شود. 
وی با بیان اینکه کاهش تمایل برای ورود به رشته های تخصصی راه حل دیگری میخواهد و گفت: ۹۰ هزار پزشک عمومی در کشور داریم اما تمایلی برای ورود به رشته های تخصصی ندارند و افزایش بی ضابطه پزشک عمومی چه کمکی به حل این مشکل می کند.

 رئیس زاده افزود: با افزایش غیر منطقی و متناسب با زیر ساخت آموزشی موافق هستیم اما با این نحوه‌ی اجرای افزایش ظرفیت پزشکی که فقط کاغذی است و زیر ساخت آموزش را نابود می کند موافق نیستیم زیرا مردم از کمبود پزشک عمومی که گلایه ندارند بلکه از کمبود پزشک متخصص گلایه دارند و ما باید گلوگاه هایی که مانع ورود پزشک عمومی به رشته های تخصصی است را شناسایی و مشکلات این بخش را برطرف کنیم.

source

توسط visitmag