محمد جمالو، معاون پیشگیری، کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر در دومین همایش ملی مجمع خیرین یاریگران زندگی اظهار کرد: این همایش یک قرار سالیانه است برای مرور تجربه‌های موفق خیرین یارگیران زندگی، تجربه‌های موفقی که باید فریاد زده شود.

وی افزود: واقعیت این است ما با یک آلودگی جهانی در عرصه اعتیاد روبه رو هستیم و این موضوع منحصر به جایی نیست و تمامی کشورها درگیر آن هستند؛ اپیدمی اعتیاد سال‌هاست که در جهان در اوج قرار گرفته و کشور ما نیز به دلیل همرز بودن با یکی از کشورهای اصلی تولید کننده، از این قاعده مستثنی نیست.

معاون پیشگیری، کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه ۳۰۰ میلیون نفر در جهان درگیر اعتیاد هستند، گفت: الحمدلله در کشور ما میزان آلودگی نسبت به دیگر کشورها کمتر است و این موضوع مرهون تقدیم بیش ۴ هزار شهید بزرگوار، حضور خیرین و یاری مردم بوده است.

جمالو با اشاره به اینکه از لحاظ فراگیری اعتیاد در کشور، جمهوری اسلامی ایران در شرایط خوبی قرار دارد، بیان کرد: بازهم بیش از این می‌توان کار کرد. وظیفه ماست که هرکس با بالاترین سطح کارایی، کار و فعالیت خود را انجام دهد.

وی با خاطرنشان کردن این موضوع که اپیدمی‌ها در جهان به سه دلیل شکل می‌گیرند، گفت: عامل آلودگی، محیط آلوده و میزبان آسیب پذیر سا دلیل اصلی شکل‌گیری اپیدمی است. دز حال حاضر میزان آسیب‌های موجود در جامعه با چند دهه اخیر قابل قیاس نیست، اما با تدابیر اندیشیده شده، مقابله با آن‌ها به خوبی انجام شده است.

معاون پیشگیری، کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر در پایان تاکید کرد: آگاهی و آموزش در حوزه پیشگیری از اعتیاد امری مهم است که به لطف خدا با در راس قرار گرفتن دکتر مومنی و دکتر کاظمی در وزارتخانه‌های کشور و آموزش و پرورش، ان‌شالله دغدغه‌ای در این خصوص نخواهیم داشت.

source

توسط visitmag.ir