تهران (پانا) – معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌های کشور گفت‌ ۱۱۳ هزار زندانی پس از دریافت گواهی آموزشی، مشغول به کار شدند.






‌محمود ضیایی فرد در مراسم معارفه سرپرست جدید اداره کل زندان‌های خوزستان گفت: یکی از برنامه‌های پیشران در سند تحول و تعالی قوه قضائیه مصوب ۱۴۰۳، اشتغال زندانیان است که مقدمه آن حرفه‌آموزی متناسب با بازار کار است.

ضیائی‌فرد افزود: سال گذشته ۱۴۶ هزار زندانی در دوره‌های حرفه‌آموزی شرکت و ۱۱۳ هزار گواهی از سوی ادارات فنی و حرفه‌ای، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی و گردشگری کشور برای آنان صادر شد و وارد حوزه اشتغال شدند. در مردادماه امسال، ۴۲ هزار زندانی در سراسر کشور مشغول به کار بودند و درآمد آنان نسبت به بهمن ماه سال گذشته، ۴۹ درصد رشد داشت، وی ادامه داد: خیرین و مصلحین استان در کارگروه مشترک صلح و اخذ رضایت از شکات پرونده‌ها بسیار فعال هستند و چنانچه فضایی فراهم شود که عزیزانی که صاحب کسب و کارهستند، در حوزه اشتغال زندانیان اصلاح شده نیز همکاری داشته باشند، شاهد تحولی در استان خواهیم بود.

ضیائی‌فر افزود: همچنین خانواده زندانیان که جرمی مرتکب نشده‌اند، اما با دشواری‌های مضاعفی روبرو هستند نیز نیازمند حمایت می‌باشند  و امیدواریم با درایت مدیرکل جدید زندان‌های استان و استفاده از طرفین خیرین، فضا برای آموزش و اشتغال آنان نیز فراهم شود.

وی گفت‌: زندانبانی به واسطه اهمیت مراقبت شبانه‌روزی و ایجاد امنیت فیزیکی و روحی، روانی برای زندانیان، از مشاغل دشواری است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود.

در این مراسم با قدردانی از تلاش‌های‌ غلامرضا روشان مدیر کل سابق زندان‌ها و اقدامات تامین و تربیتی استان خوزستان، قدرت هاشمی‌نیا به عنوان سرپرست جدید این اداره کل معرفی شد.


source

توسط visitmag.ir