عضو هیئت مدیره سندیکای صاحبان صنایع دارو‌های انسانی گفت: سازمان برنامه و بودجه موافقت کرده تا مطالبات دارو در بخش بستری به بیمارستان‌ها پرداخت نشود و مستقیم به ذی‌نغع نهایی یعنی شرکت‌های پخش دارو پرداخت شود.

موافقت سازمان برنامه و بودجه با پرداخت مستقیم بدهی دارو به شرکت‌های پخش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، خیرآبادی عضو هیئت مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی در نشست خبری نهمین نمایشگاه دارو و صنایع وابسته گفت: یارانه دارو حدود ۷۵ هزار میلیارد تومان است که از این رقم تا به حال ۲۳.۸ هزار میلیارد تومان را سازمان برنامه و بودجه اعتبار تخصیص داده و دستور پرداخت آن به سازمان هدفمندی یارانه‌ها ابلاغ شده است، از این مبلغ درصدی برای بخش بستری و سرپایی بود که تا ماه پیش ۱۲.۸ همت پرداخت شد. ۱۰ همت بدهی داروخانه‌ها باقی مانده بود که از این مبلغ ۹ همت پرداخت شده است.

وی ادامه داد: جلساتی برگزار و موافقت شد که سازمان برنامه و بودجه مطالبات دارو در بخش بستری را به شرکت های پخش پرداخت نکند و این پول به بیمارستان‌ها پرداخت نشود و مستقیم به ذی‌نغع نهایی یعنی شرکت‌های پخش دارو پرداخت شود، برآورد ما این است که ۴ تا ۶ هزار میلیارد تومان به شرکت‌های پخش پرداخت شود البته تحقق آن نیازمند مصوبه هیئت وزیران است.

خیرآبادی گفت: تا پایان ماه گذشته حدود ۲۷ هزار میلیارد تومان از بیمارستان‌های دانشگاهی و دولتی طلبکار هستیم. درباره بدهی تامین اجتماعی به مراکز درمانی سازمان برنامه موافقت کرده که ۲۰ هزار میلیارد تومان اوراق آراد چاپ کند و و بانک رفاه نقد کند، وجه نقد به دست سازمان تامین اجتماعی رسید و درخواست دادیم که طلب‌ها به دست شرکت‌های پخش برسد. 

source

توسط visitmag