نائب رئیس هیئت مدیره سندیکای صاحبان صنایع دارو‌های انسانی گفت: ۴۱۴ شرکت داروسازی ایرانی و ۳۲۳ شرکت خارجی از ۲۵ کشور در ایران فارما شرکت کرده اند.

حضور ٣٢٣ شرکت داروسازی خارجی در نهمین نمایشگاه دارو و صنایع وابسته

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، پیرصالحی نائب رئیس هیئت مدیره سندیکای صاحبان صنایع دارو‌های انسانی گفت: در نهمین نمایشگاه دارو و صنایع وابسته (ایران فارما) ٣۶ رویداد، نشست‌هایی بین شرکت‌های داخلی و خارجی و در ایران فارما بریج نشست‌هایی بین استارتاپ‌ها و سرمایه‌گذاران برگزار می‌شود.

وی افزود: ۴۱۴ شرکت داروسازی ایرانی و ۳۲۳ شرکت خارجی از ۲۵ کشور در ایران فارما شرکت کرده اند و دو پاویون هند و چین هم بخشی از نمایشگاه را تشکیل می‌دهند.

در ادامه محمد عبده‌زاده رئیس هیئت مدیره سندیکای صاحبان صنایع دارو‌های انسانی گفت: نمایشگاه ایران فارما از ١١ تا ١٣ مهر با شعار «همه بازیگران صنعت دارو زیر یک سقف» در راستای شعار وفاق ملی برگزار می‌شود تا بتوانیم شرایط تامین پایدار کشور و توسعه صادرات را در راستای اهداف برنامه هفتم به سرانجام برسانیم.

وی ادامه داد: دو محور اصلی این است که صنعت داروسازی از سرمایه‌گذاری خارجی استقبال می‌کند و با توجه به توسعه دانش داروسازی و عمق دانش بحث انتقال دانش فنی را با شرکای خارجی در دستور کار قرار داده ایم.

عبده‌زاده بیان کرد: بحث فارما آکادمی را در کنار پنل‌های تخصصی برگزار می‌کنیم تا شاهد همکاری بیشتر دانشگاه و صنعت باشیم. در این دوره از نمایشگاه در پنل‌های متعددی که در نظر گرفته شده است، حضور دانشجویان و شرکت‌های دانش بنیان را شاهد هستیم.

رئیس هیئت مدیره سندیکای صاحبان صنایع دارو‌های انسانی گفت: حضور سفرا در نمایشگاه ایران فارما در این راستاست تا زمینه همکاری با کشور‌های خارجی و صادرات دارو فراهم شود. پیش بینی ما این است که حدود ۴۰ هزار بازدیدکننده تخصصی داشته باشیم.

 وی ادامه داد: امسال بخش دانشجویی پر رنگ‌تر از سال‌های قبل خواهد بود چرا که فضای کار داروخانه‌ای اشباع شده و در تلاش هستیم تا داروسازان جوان را به سمت صنعت سوق دهیم. افزون بر اینها فضای رایگان برای شرکت‌های دانش‌بنیان در نظر گرفته‌ایم تا از این شرکت‌ها حمایت کنیم.

source

توسط visitmag