به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایستا،دکتر راضیه کشاورز ملکی، سرپرست گروه تجویز و مصرف منطقی و اطلاع‌رسانی فراورده‌های سلامت سازمان غذا و دارو، در خصوص خدمات ارائه‌شده در مراکز اطلاع‌رسانی داروها و سموم توضیحاتی ارائه داد. وی اعلام کرد که کارشناسان این مراکز از میان داروسازان و پزشکان عمومی و متخصص انتخاب شده‌اند و پس از گذراندن دوره‌های آموزشی تخصصی، آماده پاسخگویی به سوالات عمومی هستند.

این مراکز به سوالات مربوط به موارد مصرف و عوارض ناخواسته داروها، مصرف داروها در دوران بارداری و شیردهی، مقدار و احتیاط‌ها و منع‌های مصرف داروها، تداخلات اثر داروها با یکدیگر و با مواد خوراکی، و همچنین نتایج آزمایشگاهی پاسخ می‌دهند.

کشاورز ملکی افزود که اطلاعات در زمینه سم‌شناسی و مسمومیت‌ها نیز در این مراکز ارائه می‌شود. کارشناسان می‌توانند به سوالات مربوط به اقدامات اولیه در مواجهه با مسمومیت‌های ناشی از داروها، مواد شیمیایی، شوینده‌های خانگی، گازهای سمی، گزش حیوانات سمی، گیاهان سمی، مواد مخدر و محرک، مواد نفتی، فلزات سنگین و سموم دفع آفات پاسخ دهند. همچنین، اطلاعات تخصصی در مورد مسمومیت‌های گروهی، مسمومیت‌های شغلی و آلودگی‌های محیطی با سموم نیز در دسترس است.

وی با معرفی شماره تماس ۱۹۰ (داخلی ۲-۳) از مخاطبان خواست که اطلاعات مورد نیاز خود را از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب از کارشناسان این مراکز دریافت کنند و از خدمات تخصصی آنها بهره‌مند شوند.

source

توسط visitmag.ir