به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری همایش درس‌آموخته‌های کرونا، با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیة‌الله عج امروز برگزار شد.

حسن ابوالقاسمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیة‌الله در این نشست ضمن بیان اینکه این همایش با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و وزارت بهداشت برگزار می‌شود گفت: ویروس کرونا با یک غافلگیری اتفاق افتاد و با همه‌گیری های قبلی متفاوت بود.

وی افزود: رفتار ویروس ساده نبود و التهاب در بدن ایجاد می‌کرد و جامعه بهداشت و سلامت کشور غافلگیر شدند. از این رو در جنبه پیشگیری و درمان اختلاف نظر وجود داشت. تا حدی که ابتدا گفتند باید ماسک بزنید اما اواخر گفتند ماسک فایده ندارد و از طریق دست منتقل می‌شود چون در ابتدا اطلاعات در مورد ویروس کم بود.

ابوالقاسمی در خصوص تولید واکسن و اقدامات درمانی هم اظهار داشت: دانشگاه بقیه الله تنها دانشگاهی بود که اقدام به تولید واکسن کرد و واکسن نورا تولید شد. این واکسن در ابتدا به یک میلیون نفر تزریق شد اما با فروکش کردن بیماری تزریق آن متوقف شد.

وی همچنین گفت: پس از اینکه درب بیمارستان‌ها برای درمان بیماران به دستور مقام معظم رهبری باز شد، بیمارستان‌های صحرایی و نظامی هم شروع به فعالیت در زمینه کرونایی کردند. بیمارستان بقیه الله هم صد در صد امکاناتش را در اختیار بیماران قرار داد.

وی افزود: پروژه پلاسما درمانی بعد از چینی‌ها در این دانشگاه اتفاق افتاد و بعدها در جریان داروهای که وارد شد تحقیقات دانشگاهی در خصوص این داروها را آغاز کردیم که نزدیک به ۸۰۰ مقاله فقط از این دانشگاه منتشر شد.

در حال تکمیل…

source

توسط visitmag.ir