لیفتینگ صورت یکی از محبوب ‌ترین و پرکاربردترین روش های جراحی برای کشیدگی، ترمیم و جوانسازی پوست است. لیفتینگ مانند هر جراحی دیگر، دارای عوارضی بوده و برای پیشگیری از این عوارض و کاهش آن ها، توجه به مراقبت های پس از جراحی بسیار حائز اهمیت است. یکی از مهم ترین اقدامات برای بهبود سریع ‌تر و نتیجه بهتر، توجه به رژیم غذایی مناسب پس از عمل است. شما می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی دکتر لیفت با نخ نقشوار لیفتینگ صورت خود را در یکی از بهترین کلینیک زیبایی تهران توسط بهترین دکتر لیفت با نخ در تهران انجام دهید.

اهمیت رژیم غذایی در نتیجه لیفتینگ

نقش رژیم غذایی بر اثرپذیری لیفتینگ صورت

رعایت رژیم غذایی مناسب بعد از انجام عمل لیفتینگ اهمیت بسیار بالایی داشته و بر روی فرایند بهبود تاثیر مستقیمی می گذارد. در واقع مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین‌ ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان ‌ها باعث می شوند تا پوست صورت بهتری و سریع تر فرایند بازسازی بافت‌ ها را انجام دهد. همچنین مواد غذایی حاوی ویتامین C و پروتئین‌ ها در تحریک و افزایش تولید کلاژن بسیار مفید هستند. به طور کلی می توان گفت یک رژیم غذایی سالم و متعادل، ورم و التهابات پس از جراحی را کاهش داده و از بروز عفونت های احتمالی جلوگیری می کند.

شما می توانید برای افزایش تاثیرگذاری رژیم غذایی در فرایند درمان و بهبود نتایج حاصل از لیفتینگ از جراح زیبایی خود یا یک مشاور تغذیه کمک بگیرید تا وعده های غذایی مفید و مورد نیاز شما پس از عمل جراحی را برایتان تعیین کنند.

چه غذا هایی بعد از لیفت صورت ممنوع است؟

مواد غذایی که پس از انجام عمل لیفتینگ صورت مصرف می کنید، نقش بسیار زیادی در فرایند بهبود شما و کیفیت نهایی لیفتینگ دارند. برخی از مواد غذایی مفید بوده وی متوانند ضمن تسریع فرایند بهبود و کاهش عوارض ناشی از جراحی، کیفیت نهایی لیفتنیگ شما را ارتقا دهند. در عوض مصرف برخی دیر از مواد غذایی می تواند زیان بار باشد. از جمله غذاهایی که پس از انجام لیفتینگ صورت باید از مصرف آن ها خودداری کنید عبارت اند از:

  • غذا های حاوی نمک‌ و پرسدیم، این مواد ورم های صورت شما را افزایش می دهند.
  • غذا های چرب و سرخ ‌کرده، مصرف این مواد غذایی موجب افزایش التهاب ناحیه جراحی شده می شود.
  • نوشیدنی های الکلی، این نوع نوشیدنی ها خونریزی در ناحیه عمل را تشدید کرده و باعث تاخیر در فرایند بهبودی می گردد.
  • نوشیدنی‌ های کافئین ‌دار، مصرف نوشیدنی های کافئین دار به خصوص چایی و قهوه فشار خون را کاهش داده و باعث می شوند تا جریان خون به خوبی به ناحیه جراحی شده نرسد.

مصرف چه غذا هایی پس از جراحی لیفتینگ صورت بلامانع است؟

پزشکان توصیه می کنند که پس از انجام جراحی لیفتینگ صورت غذا های سبک و مقوی مصرف کنید. از بهترین مواد غذایی که می توان بعد از انجام لیفتینگ صورت مصرف کرد عبارت اند از:

  • ماهی، مرغ و تخم‌ مرغ که مقادیر بسیار زیادی پروتئین دارند.
  • میوه‌ ها و سبزیجات تازه که غنی از ویتامین ‌ها و آنتی ‌اکسیدان ‌ها هستند.
  • نوشیدن آب فراوان برای حفظ هیدراتاسیون پوست
  • دانه های چیا و غذاهایی که حاوی اسید های چرب امگا-۳ هستند.

مصرف چه غذا هایی پس از جراحی لیفتینگ صورت بلامانع است؟

سخن پایانی

رعایت رژیم غذایی یکی از مهم ترین و موثر ترین اقداماتی است که بعد از انجام لیفتینگ صورت برای پیشگیری از بروز عوارض مختلف و بهبود نتایج کلی عمل می توان انجام داد. شما می توانید با انجام لیفتینگ صورت در کلینیک تخصصی دکتر نقشوار با بهترین شیوه های نوین پزشکی عمل زیبایی خود را انجام دهید.

source

توسط visitmag.ir