ستار هاشمی در آیین بازگشایی دبیرستان “فرزانگان” افزود: مسئولیت‌هایی که دانش‌آموزان فرزانه در کشور دارند، نباید صرفا نگاه یک بعدی و پرداختن به بحث آموزش و تحصیل باشد، زیرا این روش راه به جایی نخواهد برد. ما باید ابعاد مختلفی را در کنار یکدیگر دنبال کنیم و در کنار تحصیل به مبانی اعتقادی توجه ویژه داشته باشیم.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: نکته مهم امروز این است که ما کمتر به کارهای تیمی توجه می‌کنیم. رقابت‌های درسی نباید مانع از کنار هم بودن شود. ما شنیده‌ایم که میگویند آشپز اگر ۲ تا شود آش یا شور است یا بی نمک. مبادا این مثل که مدام می‌شنویم ما را از کار تیمی دور کند. یکی از مهم‌ترین کارکردهای کار تیمی قبول مسئولیت‌های اجتماعی است.

هاشمی خاطرنشان‌کرد: نکته‌ای که رئیس جمهور در مناظرات انتخاباتی و پس از آن مدنظر قرار دادند، بحث وفاق است. اگرچه وفاق در کلام ساده است اما در عمل پیچیدگی‌ زیادی داشته و نیاز به نگاه هم افزایی دارد.

وی گفت: یکی از شرکت‌های استارتاپی بزرگ چین “علی بابا” است. از بنیانگذار این شرکت تعبیری وجود دارد با این عنوان که “من خودم را نه در حوزه فنی خیلی ویژه می‌دانم و نه مدیریتی و حتی فکر نمی‌کنم ویژگی برجسته‌ای دارم. تنها یک توانمندی دارم که این است که افراد باهوش با در کنار یکدیگر جمع کرده و مدیریت کنم”. این نشان می‌دهد زمانی که افراد خلاق کنار یکدیگر قرار بگیرند می‌توانند موفق شوند.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: مساله بعدی ابزار کمک آموزشی است که در دوره پاندومی کرونا به شدت همه گیر شد و زمانی که امکان حضور در مدارس میسر نبود توانست کمک کند. نکته این است که این ابزار رفته رفته تکامل پیدا می‌کند و از ظرفیت‌های جدید و نوین برای عمق بخشیدن به تحصیل استفاده کنیم.

وی افزود: استفاده از هوش مصنوعی یکی از مهم‌ترین دروسی است که باید امروز مدنظر قرار گرفته شود. توجه به دروس ریاضی را مدنظر قرار دهید زیرا این امر در تمامی مسیر همراه شما خواهد بود. هوش مصنوعی بسیاری از شغل‌ها را در معرض خطر انقراض قرار داده است.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: اگر امروز در هر حوزه‌ای سوالی وجود داشته باشد، صرفا می‌توان از هوش مصنوعی استفاده کرد. این فناوری بسیاری پیچیده و در واقع آینده بر این منبا خواهد بود.

هاشمی خاطرنشان‌کرد: برای حضور در فضای مجازی استفاده از ظرفیت‌های این فضا برنامه‌ریزی مشخص داشته باشید. گاهی اوقات فرزندان ما از این فضا بدون هدف و با زمان زیاد استفاده می‌کنند که این باعث می‌شود در پایان یک روز احساس خوبی نداشته باشند. برخی اوقات والدین از روی نگرانی ممکن است ما را نقد کنند، اما این را بدانید که والدین دلسوزترین افراد هستند.

در پایان این مراسم، وزیر ارتباطات ۲ سوال مطرح کرد تا به چند پاسخ درست جوایزی اهدا شود؛ چطور می‌توانیم از ظرفیت هوش مصنوعی برای تولید محتوا استفاده کنیم. ایده شما برای این موضوع چیست؟ سوال بعدی این است که تعریف شما از اینترنت امن چیست و چه پیشنهادی برای این موضوع دارید.

 

source

توسط visitmag.ir