اگرچه تابستان به دلیل تعطیلات همگانی یکی از فصل‌هایی است که بیشترین جشن‌های عروسی در آن گرفته می‌شود اما فصل‌های دیگر نیز همچنان برای بسیاری افراد جزو زمان‌های دوست‌داشتنی برای گرفتن مراسم عروسی هستند. فصل بهار و به خصوص پاییز از رومانتیک‌ترین فصل‌ها برای آغاز زندگی مشترک و گرفتن جشن عروسی است.

اگر شما هم قصد دارید تا به زودی مراسم عروسی خود را برگزار کنید و دنبال مدل لباس عروس مناسب خود هستید، در این مطلب از دیجی‌کالا مگ همراه ما باشید تا با انواع مدل لباس عروس و جدیدترین مدل لباس عروس آشنا شوید و در ادامه بتوانید بهترین انتخاب را از میان آن‌ها داشته باشید و در جشن عروسی خود، زیباتر از همیشه، در میان جمعیت بدرخشید. اگر هم به جشن عروسی دعوت هستید حواستان باشد لباس‌های ممنوعه در جشن عروسی را نپوشید.

در ادامه می‌خوانید:

آشنایی با بهترین مدل‌های لباس عروس
    ۱. مدل Aline یا کمرتنگ
    ۲. مدل پری دریایی
    ۳. مدل دامن پفی
    ۴. مدل میدی
    ۵. مدل بوهو
    ۶. مدل دکلته
    ۷. لباس عروس با یقه‌ی هفت بزرگ
    ۸. لباس عروس با یقه‌ی دلبری
    ۹. لباس عروس با آستین افتاده
    معرفی انواع مدل لباس عروس ساده و شیک
    معرفی جدیدترین مدل‌های لباس عروس

آشنایی با بهترین مدل‌های لباس عروس

شاید به نظرتان بیاید که آن‌قدر تنوع لباس عروس زیاد است که انتخاب از میان بیشمار مدل لباس عروس کار سخت و دشواری باشد. اما همه‌ی انواع لباس عروس‌ها به چندین مدل اصلی تقسیم می‌شوند. اگر در همین ابتدا مدل‌های موردنظر خود را انتخاب کنید در ادامه کارتان برای جمع‌بندی و نتیجه‌گیری راحت‌تر خواهد بود. اگر لیست خرید لوازم آرایش عروس را هم داشته باشید که می‌توانید خیلی راحت این روزهای قبل از عروسی را سپری کنید. در زیر ۹ مدل از بهترین لباس عروس‌های دنیا را آورده‌ایم تا بتوانید با توجه به سلیقه، استایل و فرم بدنتان بهترین گزینه را انتخاب کنید.

۱. مدل Aline یا کمرتنگ

لباس عروس Aline یکی از محبوب‌ترین مدل لباس عروس است، زیرا به فرم‌های مختلف بدن می‌آید و باعث تناسب بصری بیشتر می‌شود. فرم بدن چه ساعت شنی باشد و چه گلابی، در این مدل لباس عروس عالی به نظر می‌رسد. فرم نهایی این پیراهن مانند حرف A است. معمولاً این مدل لباس عروس در قسمت کمر تنگ‌تر است. سپس به سمت پایین کم‌کم گشاد شده تا روی خط باسن بیفتد و کمی پهن‌تر از باسن، برجستگی آن را استتار و بر خط کمر تاکید می‌کند که خود باعث زیبایی تناسبات بصری در بدن می‌شود.

این طرح لباس عروس انتخابی عالی برای عروس‌هایی است که قد بلندی ندارند و می‌خواهند کشیده‌تر دیده شوند. این کشیدگی را می‌توان با انتخاب این مدل لباس عروس و با نقوش توری که از بالاتنه تا پایین دامن فرو می‌ریزد بیشتر کرد. اگر سینه‌های بزرگی دارید، یقه‌ی هفت پهن انتخابی عالی است. بنابراین مهم نیست که چه شکل یا اندازه‌ای دارید، مدل لباس عروس A-line انتخابی بی‌نظیر است.

عکس لباس عروسی

پیراهن زنانه مدل عروس تمام شاین

پیراهن زنانه مدل عروس تمام شاین

۷,۶۰۰,۰۰۰ تومان

مشاهده و خرید

۲. مدل پری دریایی

لباس عروس پری دریایی برای شخصی مناسب است که می‌خواهد روی منحنی‌های بدنش تاکید کرده و آن‌ها را بیشتر به معرض نمایش بگذارد. اگر شما نیز جزو آن دسته از افراد هستید که دوست دارید این مدل لباس عروس را بپوشید باید به این نکته توجه داشته باشید. این مدل تا حدود زانو به بدن شما می‌چسبد و در ادامه نیمه‌ی دامن باز می‌شود تا به شما آزادی حرکت بدهد و تناسبات ظاهری را متعادل کند. این مدل لباس برای فرم بدن ساعت شنی بسیار مناسب است. این بدان معناست که اندازه‌ی دور کمر شما باید از اندازه‌ی دور سینه و دور باسن شما کوچکتر باشد.

هنگام انتخاب طرح پری دریایی یا دم ماهی، باید به دقت پارچه‌ی آن را موردتوجه قرار دهید. به عنوان مثال، پارچه‌ی ساتن، همه‌ی برآمدگی‌های بدن شما را بیشتر نشان می‌دهد. بنابراین پارچه‌ای را انتخاب کنید که سنگین‌تر و ضخیم‌تر هستند و مطمئن شوید که لباس حتما آستر داشته باشد. در هر صورت به یاد داشته باشید، فقط به این دلیل که می‌توانید لباس‌های چسبان و تنگ بپوشید، به این معنا نیست که باید این کار را انجام دهید. این مدل لباس عروس شیک را زمانی انتخاب کنید که به بدن خود اعتماد کافی دارید و در آن احساس راحتی می‌کنید.

لباس عروس مدل پری دریایی

۳. مدل دامن پفی

مدل لباس عروس با دامن پفی یکی از بهترین مدل‌های لباس مجلسی لاکچری است که معمولاً از یک نیم‌تنه و دامن لایه لایه تشکیل شده‌است، معمولاً برای عروس‌هایی با قد متوسط ​​تا قد بلندتر مناسب است و این خطر را ندارد که فرد زیر حجم زیاد این دامن مدفون شده و به چشم نیاید. این طراحی کلاسیک برای عروسی‌های رسمی ایده‌آل است. با این حال، مدل بدون دنباله‌ی دامن، آن را برای عروسی در فضای باز عالی می‌کند. یکی دیگر از مواردی که باید در نظر بگیرید زمان جشن عروسی است. ما این مدل را برای تابستان گرم پیشنهاد نمی‌دهیم و بهتر است مدل دیگری انتخاب کنید.

۴. مدل میدی

این مدل لباس عروس شیک در دهه‌ی ۵۰ میلادی ظهور کرد و همچنان یکی از مدل‌های محبوب عروس‌ها است. اگر دوست دارید حال و هوای قدیمی و وینتیج داشته باشید این مدل مناسب شما است. یکی از مزیت‌های این مدل این است که کفش‌هایتان دیده می‌شوند. بنابراین می‌توانید توجه ویژه‌ای به کفش‌های خود داشته باشید. بسیاری افراد این مدل لباس عروس را با کت کوتاه (که تا زیر کتف‌ها می‌آیند) استایل می‌کنند. طول لباس معمولاً متناسب با قد شما و استایلی که انتخاب کرده‌اید تنظیم می‌شود و می‌تواند هرجایی بین زانو تا مچ پا باشد.

پیراهن زنانه مدل 09_MEZgar

پیراهن زنانه مدل ۰۹_MEZgar

۱۸۹,۰۰۰ تومان

مشاهده و خرید

۵. مدل بوهو

مدل لباس بوهو نرم، روان، آزاد و پوشیدن آن بسیار آسان است. این مدل لباس عروس برای مراسم عروسی در فضای باز یا ساحلی که زیبایی بدون ساختار طبیعت را تحسین می‌کند عالی است. مهم‌ترین چیز برای تکمیل این استایل دسته گل آن است. پس سرسری از آن نگذرید. عموما طراحی این نوع لباس عروس، نامتقارن است. ظاهر نرم و ریزان با حاشیه‌های توری یا قلاب‌بافی حال و هوای رومانتیک به آن می‌دهد. یکی از مزیت‌های این مدل لباس عروس این است که می‌توان رنگ‌های ملایم مانند رنگ عاج، انواع بژ و نسکافه‌ای را نیز به آن اضافه کرد.

لباس‌های عروسی

۶. مدل دکلته

مدل دکلته برای افرادی مناسب است که دوست دارند شانه‌ها و قسمت بالای سینه‌هایشان دیده شود. مهم ترین قسمت برای داشتن این ظاهر زیبا، استفاده از سوتین مناسب و درست است. سوتین صحیح استخوان‌بندی و تناسبات ظاهری را به درستی در معرض نمایش قرار می‌دهد. با این حال، اگر سایز کاپ سوتین شما D است، بهتر است از بند ساپورت استفاده کنید. برای مدل دکلته، یقه‌های متفاوتی وجود دارد که می‌توانید از میان آن‌ها انتخاب کنید. از آن جمله می‌توان به یقه‌ی دلبری، صاف یا هفت بزرگ اشاره کرد.

۷. لباس عروس با یقه‌ی هفت بزرگ

یکی از زیباترین یقه‌ها برای لباس عروس، یقه‌ی هفت است که توجه‌ها را به سمت صورت عروس جلب می‌کند. لباس عروس‌های یقه هفت بسیار محبوب هستند. این نوع یقه‌ی عمیق، بیشتر اوقات با بند یا آستین ترکیب می‌شود. این‌که چه مقدار از بالاتنه را می‌خواهید در این یقه نشان دهید کاملا به شما بستگی دارد. اگر دوست ندارید پوست بدنتان دیده شود، خیاط می‌تواند یک پارچه‌ی رنگ پوست به لباس شما اضافه کند تا به خوبی پوشانده شوید اما همچنان توهم یقه‌ی هفت بزرگ را ایجاد کند.

اگر سینه‌های بزرگی دارید، این یقه به شما امکان می‌دهد تا از زیر سوتین مناسبتان را بپوشید. اگر می‌خواهید آستینی برای پوشاندن بازوهایتان داشته باشید اما نمی‌خواهید لباستان بیش از حد بسته باشد، این یقه انتخابی فوق‌العاده است.

ست شورت و نیم تنه زنانه ناتوسا مدل NT648 بسته 3 عددی

ست شورت و نیم تنه زنانه ناتوسا مدل NT648 بسته ۳ عددی

۲۵۰,۰۰۰

۱۷۷,۵۰۰

تومان

ست شورت و سوتین زنانه چری پینک مدل SP

ست شورت و سوتین زنانه چری پینک مدل SP

۳۳۵,۰۰۰

۱۸۵,۰۰۰

تومان

خرید انواع لباس زیر زنانه

مشاهده همه

۸. لباس عروس با یقه‌ی دلبری

لباس عروس با یقه‌ی دلبری همیشه انتخابی شیک و جذاب است. این طرح محبوب یقه‌ی عروس، دلبری نامیده می‌شود، زیرا شبیه قوس‌های بالای قلب است. اولین بار این یقه‌ها در دهه‌ی ۵۰ میلادی و در فشن‌شوها طراحی و مورد استفاده قرار گرفت. یقه‌ی دلبری حال و هوای رومانتیک و زنانه به لباس عروس می‌بخشد. این نوع یقه در لباس‌های دکلته زیاد استفاده می‌شود و ظاهری شیرین و جذاب به آن می‌دهد. اگر قصد دارید لباسی با یقه ی دلبری انتخاب کنید، توصیه می کنیم که پیش از خرید حتما اندازه‌ی کاپ سینه‌ی آن را بررسی کنید تا برای شما مناسب باشد. در غیر این صورت تمام زیبایی یقه‌ی دلبری از بین خواهد رفت و ظاهری نامناسب به شما می‌دهد.

۹. لباس عروس با آستین افتاده

یکی دیگر از یقه‌های بسیار جذاب برای لباس عروس، این مدل است که از شانه بیرون میفتد. این یقه توجه‌ها را به سمت شانه‌ها و ناحیه‌ی بالای سینه‌ها می‌آورد و آن‌ها را زیباتر می‌کند. برای زیبایی این یقه باید همیشه یک سوتین (یا کرست) به طور مخفیانه به لباس دوخته شود. این نوع کرست‌ها در ناحیه‌ی کمر بسته می‌شوند، بنابراین به سمت پایین حرکت نمی‌کنند. با این حال، این مدل لباس عروسی زیبا بدون معایب نیست. پیش از خرید دایره‌ی حرکتی بازوی خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که می‌توانید بازوهای خود را بلند کنید تا ظاهری فوق العاده داشته باشید.

معرفی انواع مدل لباس عروس ساده و شیک

اگر به دنبال لباس عروس ساده و در عین حال شیک هستید، می‌توانید از مدل‌هایی مانند مدل کمرتنگ، میدی و پری دریایی استفاده کنید. البته نوع پارچه‌ای که برای ساخت لباس عروس استفاده می‌شود هم تاثیر مهمی روی این موضوع دارد. همچنین نباید از سبک اکسسوریز، کیف و کفش و البته دسته گل غافل شد. در حقیقت برای داشتن استایلی ساده و شیک باید به همه‌ی ملزومات لباس عروسی توجه ویژه داشت تا ترکیب‌بندی و هماهنگی آن‌ها در کنار یکدیگر عالی باشند و تکمیل‌کننده‌ی همدیگر شوند.

معرفی جدیدترین مدل‌های لباس عروس

در سال ۲۰۲۴ از مدل‌های لباس عروس زیادی رونمایی شد که بیشتر آن‌ها طراحی‌های جسورانه و جذابی داشتند. در زیر مهم‌ترین آن‌ها را برایتان نام برده و به اختصار توضیح می‌دهیم:

۱. گل‌دار

درحالی‌که گل‌ها ممکن است مترادف با بهار باشند، تقریباً هر مجموعه‌ی پاییزی این موتیف را به روشی تازه وارد طراحی‌های خود کرده‌است. یکی از کارهایی که برای برجسته‌تر کردن این طراحی انجام می‌شود، استفاده از گل‌های سه بعدی است. در این طراحی‌ها از گل‌های رز سفید تا گلبرگ‌های سفید بافتی و سبز روشن (عموما برای استایل‌های بوهو) در امتداد لباس‌ها استفاده می‌شود که باعث می‌شود لباس عروس زیبا و جذابی به وجود بیاید. با انتخاب عطر برای روز عروسی می‌توانید این زیبایی را دو چندان کنید.

لباس عروسی گلدار

۲. پاپیون

یکی از ترندهای سال اخیر، استایل کروکت (croquette) بوده که همین امر منجر به ظهور روبان یا پاپیون‌های کوچک در دنیای فشن و بالاخص برای لباس‌های عروسی شده‌است. پاپیون که معمولاً به‌عنوان اکسسوری استفاده می‌شود، به بخشی جدایی‌ناپذیر از ساختار بسیاری از لباس‌های عروسی در سال ۲۰۲۴ تبدیل شده‌است.

۳. ساختارهای مجسمه‌وار

از آن‌جایی که چندین سال است که طراحی‌ها به شدت مینیمال و ساده شده‌اند، امسال با برعکس این موضوع روبرو هستیم. این روزها طراحی‌های ماکسیمال بیش از پیش در طراحی لباس‌ها و حتی لباس‌های عروس مورد استفاده قرار می‌گیرند. دامن‌های پف‌دار بزرگ، انفجار پارچه‌های حجیم توری و ساختارهای نامتعارف برای بالاتنه و پایین‌تنه به شدت مورد استقبال واقع شده‌اند.

۴. دنباله‌های دامن

امروزه مرسوم شده که بسیاری از زوج‌ها به دنبال لباس دوم و حتی سوم برای مراسم عروسی خود هستند. بنابراین طراحان راه‌هایی را برای ارائه‌ی گزینه‌های بیشتر پیدا کرده‌اند که به عروس‌ها اجازه می‌دهد لباس خود را به اشکال مختلفی استایل کرده و بپوشند. مثلا برای پایین‌تنه از چند لایه استفاده می‌شود که با اتصال و انفصال آن‌ها از هم شکل ظاهری لباس متفاوت می‌شود و سبک لباس از رسمی به کژوال تغییر حالت می‌دهد. استفاده از پارچه‌های مختلف برای این نوع طراحی‌ها، جلوه‌ی بصری لباس‌ها را دوچندان می‌کند.

۵. رنگ‌هایی غیر از سفید

اگر شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که دوست ندارید لباس عروسی‌تان سفید باشد، امسال سال شما است. رنگ یکی از انتخاب‌های رایج برای لباس عروسی خواهد بود. رنگ‌های صورتی و آبی آسمانی، رنگ‌های رویایی و جذابی برای جشن عروسی هستند. حتی اگر دوست دارید می‌توانید طرح‌هایی را به رنگ مشکی انتخاب کنید که استایلی گوتیک و منحصربفرد را به وجود می‌آورند.

پیراهن زنانه مدل Eyeful 2021

پیراهن زنانه مدل Eyeful 2021

۹,۹۹۵,۰۰۰ تومان

مشاهده و خرید

۶. تورهای نامتعارف

تور یکی از اکسسوری‌های جذاب برای تکمیل لباس عروسی است. تورها در سال ۲۰۲۴ پر از گلدوزی‌های پیچیده و تزئینات کلاسیک هستند. برش‌های جسورانه و ابعاد بزرگ نیز یکی دیگر از طراحی‌های تور عروس در سال جاری است. اگر عاشق نقش و نگار و کار دست هستید از این نوع تورهای پرکار و زیبا را غافل نشوید.

۷. شلوار

عروس‌های زیادی را دیده‌ایم که علاقه‌ای به پوشیدن پیراهن و دامن ندارند و ترجیح می‌دهند لباسی را انتخاب کنند که با آن احساس راحتی و حتی جذابیت بیشتری بکنند. بسیاری از عروس‌ها دوست دارند در شب عروسی شلوار بپوشند؛ گاهی کت و شلوار را انتخاب می‌کنند و گاهی ترکیب شلوار و پیراهن. بسیاری از طراحان در این فصل طرح‌های زیبایی را به وجود آورده‌اند که در عین زیبایی و جذابیت، کاربردی نیز باشند و فرد بتواند در آینده نیز از آن استفاده کند. گاهی این طراحی‌ها شامل شلواری با دنباله‌ی دامن و گاهی مانند اُوِرالی با بالاتنه‌ی دکلته است. همان‌طور که می‌بینید این نوع طراحی‌ها به گونه‌ای است که فرد می‌تواند بعدها نیز در مراسم و موقعیت‌های مختلفی آن‌ها را استایل کرده و بپوشد.

لباس عروس با شلوار

۸. کمرهای کرستی افتاده

در سال‌های اخیر شاهد بازگشت کرست‌ها به کمد لباس بسیاری از افراد بوده‌ایم. بنابراین جای تعجب ندارد که لباس‌های عروس با کمرهای کرستی افتاده، یکی دیگر از طراحی‌های منحصربفرد سال ۲۰۲۴ باشد. نیازی نیست تا این طراحی‌ها لزوما کلاسیک باشند بلکه با رویکردی مدرن (در طراحی و جنس پارچه) می‌توان شکلی زیبا و امروزی برای لباس عروس ایجاد کرد. برخی طراحان برای این طرح، لباس عروس را به دو تکه‌ی بالاتنه و پایین‌تنه تقسیم کرده‌اند و بعضی دیگر با استفاده از دو نوع پارچه (برای مثال بالاتنه‌ی توری و پایین‌تنه‌ی ساتن) زیبایی این نوع کمرها را بیشتر به رخ تماشاگر می‌کشانند.

کلام آخر

اگر در حال برنامه‌ریزی برای جشن عروسی خود هستید می‌توانید از مطالب بالا استفاده کرده و بهترین و مناسب‌ترین مدل لباس عروس را انتخاب کرده و خریداری کنید. بهترین توصیه‌ای که می‌کنیم این است که مدل‌های مختلف لباس عروس را امتحان کنید و ببینید کدام‌یک با فرم بدن، استایل و حال و هوای شما هماهنگ‌تر است. چرا که این همان روزی است که باید خودتان باشید و با بدن و لباستان راحت باشید. بنابراین چیزی را انتخاب کنید که حس سبکی و زیبایی شما را به تصویر بکشد، نه آن چیزی که دیگران فکر می‌کنند شما باید بپوشید.

منابع: vogue، leahsdesigns

سوالات متداول

بهترین مدل لباس عروس برای افراد با سایز بزرگ چیست؟

لباس‌های عروسی Aline یا کمرتنگ، جذاب‌ترین لباس‌های عروسی برای عروس‌هایی با سایز بزرگ هستند. این نوع لباس با خط کمر، تناسبات سایزهای بزرگ را به لحاظ بصری زیباتر کرده و البته، فرم‌های بسیار راحتی برای بدن عروس هستند. مدل پری دریایی نیز مزایای یکسانی را برای کسانی که می‌خواهند منحنی‌های خود را به رخ بکشند، دارد.

بهترین مدل لباس عروس برای عروس‌هایی که شکم بزرگ دارند چیست؟

مدل‌های Aline و دامن پف‌دار بهترین مدل‌ها برای استتار شکم برآمده است.

محبوب‌ترین مدل لباس عروس چیست؟

از لحاظ تاریخی، مدل‌های پف‌دار و Aline محبوب‌ترین مدل‌ها بین لباس‌های عروس بوده‌اند و هستند.

source

توسط visitmag.ir