کامران آزادی به حفظ خدمات‌رسانی خط یک هم‌زمان با اجرای پروژه بهسازی و اهتمام به کمترین میزان تعطیلی ایستگاه‌ها به‌ عنوان یکی از مهمترین پیچیدگی‌ها و حساسیت‌های اجرای این پروژه اشاره کرد و افزود: تاکنون ۱۴۰۴ متر از عملیات بهسازی ۱۳ کیلومتر (مجموع رفت و برگشت) بستر بالاستی خط یک مترو تهران که به‌منظور افزایش ایمنی و حفظ کیفیت حرکت قطارها انجام می شود، به پایان رسیده است.

وی تصریح کرد: با توجه به گذشت بیش از ۲ دهه از فعالیت خط یک مترو، اهمیت نوسازی بستر بالاستی بسیار حائز اهمیت است، زیرا در کنار ارتقای ایمنی می‌تواند تاثیر مثبتی بر سرعت حرکت قطارها داشته باشد.

آزادی گفت: اکنون هر شب پس از پایان ساعت بهره‌برداری، عملیات بهسازی انجام می‌شود اما با توجه به زمان کوتاهی که تا شروع ساعت خدمات‌رسانی مترو داریم، سرعت کار کاهش پیدا می‌کند.

آزادی با اشاره به مدت زمان کوتاهی که هر شب برای بهسازی وجود دارد، گفت: هر شب ۳۶ متر نوسازی خط انجام می‌شود، اما با ایجاد محدودیت حدفاصل ایستگاه‌های علی‌آباد و جوانمرد قصاب در روزهای پنجشنبه ۲۲ و جمعه ۲۳ شهریور ماه، شرایطی فراهم می‌شود که روند کار بهسازی سرعت بیشتری بگیرد و همه تلاش ما این است که با حفظ کیفیت و ایمنی، این پروژه را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به پایان برسانیم.

مدیر ارشد خط یک شرکت بهره‌برداری مترو تهران ضمن قدردانی از صبر و همراهی مسافران در طول مدت زمان انجام این پروژه افزود: هماهنگی‌های لازم با شرکت اتوبوسرانی برای تأمین ناوگان جایگزین و جابجایی مسافران در مسیرهایی که به علت بهسازی تعطیل می‌شوند، انجام شده است.

خط یک مترو تهران از میدان تجریش آغاز و تا منطقه کهریزک امتداد دارد.

source

توسط visitmag.ir