حبیب الله قربانی مهر سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش شهر تهران با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تفکر و تدبر در بطن قرآن و با بیان اینکه تشکل های قرآنی می توانند برای دانش آموزان ما بسیار مهم تر و موثرتر در جهت رقم زدن مسیری روشن باشند افزود: با توجه به اینکه توسعه فعالیت های قرآنی یکی از رویکردهای اصلی و مهم در سیاست های راهبردی معاونت پرورشی و فرهنگی شهر تهران است باید ظرفیت های قرآنی ما باید با ظرافت انتخاب شوند.
وی با اشاره به اهمیت آموزش قرآن گفت: آموزش قرآن کریم به عنوان یکی از ارکان اساسی تربیت دینی و جامعه فرهنگی، همواره مورد توجه آموزش و پرورش بوده است. با توجه به چالشهای عصر حاضر و نیاز به تقویت هویت اسلامی در بین دانش آموزان، آموزش قرآن بیش از پیش احساس میشود. لذا باید در بحث محتواهای قرآنی به دنبال مفاهیم ساده باشیم تا دانش آموز به راحتی متوجه اعماق و بطن مفاهیم قرآن شوند و علاوه بر توجه به جنبه های ظاهری قرآن به تعقل و تدبر در آیات قرآن نیز پرداخته شود.
وی با اشاره به اینکه باید برگزاری مراسمات قرآنی به دل مدارس رود، عنوان کرد: برگزاری برنامه ها ، نشست ها و محافل قرآنی بجای برگزاری در سالن های همایش و حضور گزینشی دانش آموزان ، باید به دل مدارس رود ، تا بصورت فراگیرتری برگزار گردد در این راستا باید از ظرفیت مدیران مدارسی که رویکرد قرآنی دارند بیشتر استفاده کنیم.
قربانی مهر با تاکید بر اینکه باید شرایط سنی و رشد شخصیتی دانش آموزان در این آموزش، مورد توجه قرار بگیرد، گفت: آموزش قرآن به دانشآموزان از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی، نه تنها به عنوان یک برنامه آموزشی، بلکه به عنوان یکی از ارکان اساسی تربیت دینی وفرهنگی نسل جوان تلقی میشود. مقام معظم رهبری همیشه تاکید می فرمایند که قرآن کریم به عنوان کتاب هدایت و روشنگری و یک منبع الهامبخش در زندگی دانشآموزان، جایگاه ویژهای داشته باشد.
حبیب الله قربانی مهر خاطرنشان کرد: دانش آموزان به عنوان حافظ قرآن، سرمایه های مهم آموزش و پرورش هستند که باید مسئولین و خانواده ها از این سرمایه، مراقبت کنند تا این دانش آموزان در این مسیر الهی به سر منزل مقصود برسند. در همین راستا آموزش قرآن میتواند به بهبود کیفیت زندگی و ارتقاء سلامت روانی جامعه و آموزش و پرورش کمک کند.
وی توجه به هویت ملی، دینی، پرچم و وطن را از جمله مهمترین رویکردهای معاونت پرورشی و فرهنگی شهر تهران قلمداد و بر موضوع هر دانش آموز یک نقش و هر دانش آموز یک تشکل تصریح کرد.
source