علاءالدین رفیع‌زاده روز سه شنبه در بازدید از کال‌سنتر سامانه فواد ۱۲۸ که در شرکت ایرانسل برگزار شد، اظهار کرد: هر چه بیشتر می‌گذرد ایمانم نسبت به اثربخش بودن سامانه فواد ۱۲۸ بیشتر می‌شود.

وی افزود: زمانی سیاست گذاری ها و برنامه‌ریزی ها بروز و ظهور پیدا می‌کند که مردم آثار آن را ببینند؛ مثل این است که قطعات متعدد خودرو را تولید می‌کنیم ولی این قطعات مونتاژ نمی‌شود که هیچ اثری برای مردم ندارد در نظام اداری هم زمانی برنامه‌ریزی ها اثربخش است که خدماتی که به مردم ارائه می‌شود، با استقبال مردم مواجه شود.

رفیع زاده ادامه داد: ما فواد ۱۲۸ را با این هدف راه انداختیم که اگر مردم جایی نارضایتی دارند و با دریافت خدمات با اختلال مواجه می‌شوند، گزارش دهند. برای ما قابل قبول نیست که ارباب رجوع به اداره ای مراجعه می‌کند ولی نمی تواند خدمت بگیرد یا اینکه برخورد غیرمحترمانه‌ای دریافت کند.

معاون رئیس جمهور اظهار داشت: مدیران و کارکنان دولت خدمتگزار مردمند و این موارد قابل قبول نیست لذا نتایجی که از دو ماه سامانه فواد در استان قزوین دریافت کردیم این بود که هم مردم متوجه این سامانه شدند و هم کارمندان دولت استقبال کردند و ۲۵ نفر تشویق شدند و ۴۱ نفر تذکر گرفتند و دو مدیر عزل شدند.

رفیع زاده خاطر نشان کرد: باید مردم احساس کنند که نظام اداری به خواسته‌های آنها توجه می‌کنند و از سوی دیگر کارمندان هم باید تفاوت بین کارکنانی که به ارباب رجوع احترام می گذارند و سایرینی که بی احترامی میگذارند را ببینند آیین‌نامه اجرایی نحوه برخورد با مردم در ادارات تهیه می‌شود این فرهنگ باید جا بیفتد که کارمندی که به مرخصی میرود کسی را جای خودش بگذارد نه اینکه مردم مراجعه کنند و به آنها گفته شود کارمند مربوطه نیست.

 

source

توسط visitmag.ir