علی پورمیرزایی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره)، بر ضرورت بازخوانی بند «م» وصیتنامه سیاسی – الهی ایشان تأکید کرد و آن را راهبردی مؤثر برای حرکت رسانههای متعهد در مسیر تمدنسازی دانست.
مسئول بسیج رسانه استان یزد اظهار داشت: وصیتنامه امام خمینی (ره)، یک سند زنده و راهبردی برای همه عرصههای انقلاب اسلامی است که باید بهویژه در حوزه رسانه و فرهنگ، مورد بازخوانی و عمل قرار گیرد.
وی با اشاره به بند «م» وصیتنامه امام راحل، آن را یکی از صریحترین مواضع امام نسبت به جایگاه رسانهها و دستگاههای فرهنگی دانست و افزود: امام با صراحت بیان میکنند که در رژیم طاغوت، رسانهها ابزار استکبار برای تهیکردن ملتها از هویت دینی و انسانی بودند. در نگاه امام، رسانه فقط انتقالدهنده اطلاعات نیست، بلکه ابزاری برای تربیت، تهذیب نفس، هویتسازی و تقویت بنای اخلاقی جامعه است.
پورمیرزایی با بیان اینکه انقلاب اسلامی از ابتدا تا امروز همواره با تهاجم گسترده رسانهای مواجه بوده است، گفت: در دوران جنگ سخت دشمن با گلوله میجنگید، اما امروز با شایعه، خبر، سریال و فضای مجازی به میدان آمده است. در چنین شرایطی، بازگشت به منظومه فکری امام در حوزه رسانه، یک وظیفه راهبردی برای جبهه فرهنگی انقلاب است.
وی در ادامه با اشاره به بخش دیگری از بند «م» وصیتنامه امام، خاطرنشان کرد: امام آزادی به سبک غربی که موجب فساد و تباهی نسل جوان میشود را مردود دانستهاند و تأکید میکنند که باید با رسانهها و تبلیغاتی که بر خلاف اسلام و عفت عمومی عمل میکنند، مقابله شود. این هشدار امروز، با توجه به هجمههای رسانهای دشمن در پوشش شعارهای فریبنده، اهمیت بیشتری یافته است.
مسئول بسیج رسانه استان یزد در پایان تصریح کرد: بند «م» وصیتنامه امام خمینی (ره) باید به عنوان یک منشور رسانهای در اتاق فکر همه رسانههای انقلابی نصب شود. رسانه در تراز انقلاب، رسانهای است که در مسیر هدایت جامعه، رشد آگاهی و تقویت اخلاق حرکت میکند، نه رسانهای که در دام هیجانات، تخریب و انفعال گرفتار شود. بسیج رسانه یزد نیز خود را موظف میداند در این مسیر، جبههای از فعالان دغدغهمند و انقلابی را سازماندهی و تقویت کند.