معاون بیمه سازمان بیمه سلامت گفت: ۱۶ میلیون جمعیتی که شغل رسمی نداشتند و بیکار بودند تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

16 میلیون بیکار بیمه سلامت شدند

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ دکتر رضایی در برنامه زنده سلام خبرنگار گفت: طبق قانون همه ایرانی‌ها بیمه هستند، چراکه طبق قانون هفتم هر کس که فاقد بیمه پایه باشد خودبخود جزو بیمه سلامت محسوب می‌شود.

وی گفت: قانون بیمه همگانی درآبان ۱۳۷۳ در مجلس مصوب شد و حالا ۳۰ ساله شده و ۴۵ میلیون ایرانی را تحت پوشش بیمه سلامت کشور قرار داده است.

 

معاون بیمه سازمان بیمه سلامت گفت: در حال حاضر حدود ۱۰۰ هزار زوج نابارور هم از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند شده اند که حدود ۹۰ درصد هزینه‌های درمانی آنها در بخش دولتی و ۷۰ درصد هزینه‌ها در بخش خصوصی تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

دکتر رضایی ادامه داد: گستره پوشش بیمه‌ای ما در حال حاضر مناسب است، اما عمق کافی را ندارد.

 

وی اظهار کرد: در طی دو سال اخیر بیش از ۲ میلیون نفر از بیماران خاص، نشان دار شدند که خدماتی علاوه بر بیمه پایه دریافت می‌کنند که در سال اول ۵ هزار میلیارد تومان برای این صندوق هزینه شده است و در سال دوم ۷ هزار میلیارد تومان و در سال جاری هم حدود ۹ هزار میلیارد تومان برای عمق بخشی استفاده خواهد شد.

دکتر رضایی گفت: انتظار داریم در دولت چهاردهم متناسب سازی منابع سلامت صورت بگیرد؛ چند سال گذشته سهم سلامت از درآمد ناخالص ملی به ۴ درصد کاهش یافته و ما توقع داریم طبق سند چشم انداز به ۷ درصد برسد.

وی افزود: امیدواریم برای الگوی ارائه خدمت هم به یک الگوی واحد برسد تا به شرایطی برسیم که بتوانیم به عمق بخشی دست پیدا کنیم.

source

توسط visitmag