مدیرکل تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش در این جلسه اظهار کرد: وزیر محترم تاکید بسیار ویژه‌ای در حوزه آسیب‌های اجتماعی دارند. نگاه من این است که امروز گفتمانی که در حوزه آسیب‌های اجتماعی وجود دارد کارآمد نیست، چه در بخش عمومی و چه حاکمیتی. نگاه فعلی اکنون این است که بیشتر به معلول می‌پردازیم بلکه باید به ریشه‌ها بپردازیم. 

سمیه سادات ابراهیمی ادامه داد: وقتی ما در جایگاهی قرار می‌گیریم باید از خودتربیتی آغاز کنیم. اداره کل امور تربیتی و مشاوره باید الگو باشد و خودمان باید به انواع مهارت‌ها مجهز باشیم و آن‌ها را در خود پرورش دهیم. 

وی گفت: درمان آسیب‌های اجتماعی در تربیت و ایجاد فرصت‌های تربیتی، ارتقای عزت نفس دانش‌آموزان و همچنین توانمندسازی و رشد مربیان تربیتی است.

وی اضافه کرد: نگاه ما این است که حوزه امور تربیتی خیلی مهم است. در این حوزه با آمارها خیلی سروکار داریم. بنابراین نباید آمارسازی کنیم بلکه باید به دنبال تاثیرپذیری دانش‌آموزان از اقداماتی باشیم که انجام می‌دهیم. 

ابراهیمی تصریح کرد: فرماندهی تربیتی استان‌ها با معاونان پرورشی است و انتقادات و پیشنهادات شما را حتما می‌پذیریم و عمل می‌کنیم. 

گفتنی است؛ دومین همایش ملی و اولین همایش بین‌المللی تربیت در زیست‌بوم جدید «با تاکید بر هویت و امید» توسط معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با همکاری اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران از صبح فردا در مدرسه دارالفنون آغاز به کار خواهد کرد.

source

توسط visitmag.ir