تهران (پانا) – ۱۰۳ مرکز ورزش و تندرستی (تجهیز و راه‌اندازی ۶۷ مرکز ورزش و تندرستی و بروز‌رسانی ۳۶ مرکز‌) و بهره‌برداری از ۴ سالن ورزشی سرپوشیده به‌مناسبت گرامیداشت هفته تربیت‌بدنی افتتاح می‌شود.








به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، وحید عالمیان، معاون امور دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان از افتتاح‌ ۱۰۳ مرکز تندرستی و ورزش در رو‌ز چهارشنبه‌ ۱۴۰۳/۰۸/۰۲ به صورت همزمان در ۳۱ استان سراسر کشور خبر داد.

وی گفت: راه‌اندازی و تجهیز مراکز تندرستی و ورزش در جوار سراهای دانشجویی، بستری برای توسعه و تعمیم ورزش و فرهنگ سلامت در بین دانشجو‌معلمان است. این طرح با هدف ارتقای سطح سلامت جسمانی و روانی، افزایش شادابی و نشاط، مقابله با آسیب‌های اجتماعی در بین دانشجو‌معلمان و توسعه فرهنگ ورزش در بین دانشجو‌معلمان دختر و پسر دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور و به همت همکاران اداره کل تربیت‌بدنی این معاونت پیش‌بینی شده است.

عالمیان در ادامه تصریح کرد: در راستای فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر پرداختن به فعالیت ورزشی و همچنین تاکیدات سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به ساحت زیستی و بدنی، طرح فوق در قالب راه‌اندازی و تجهیز مراکز تندرستی و ورزش در هیات رئیسه دانشگاه تصویب و هم‌اکنون در استان‌های سراسر کشور در حال اجرا‌ست.

معاون امور دانشجو‌معلمان ضمن اشاره به کمبود سرانه اماکن و فضاهای ورزشی سرپوشیده و رو‌باز در دانشگاه فرهنگیان، افزود: با راه‌اندازی و تجهیز مراکز ورزش و تندرستی حدودا ۷۴۳۳ متر مربع به متراژ فضای ورزشی سرپوشیده سقف کوتاه و بهره‌برداری از ۴ سالن ورزشی ۵۱۲۰ متر مربع به متراژ ورزشی سرپوشیده سقف بلند اضافه می‌شود.  

‌عالمیان ضمن تقدیر و تشکر از حمایت‌های سرپرست دانشگاه و اعضای هیات رئیسه در اجرایی‌شدن این طرح خاطر‌نشان کرد: این قبیل فعالیت‌ها در اولویت‌های برنامه‌های این معاونت قرار دارد و همواره به‌دنبال ایجاد بستری برای توسعه ورزش و فرهنگ سلامت در بین دانشجو‌معلمان و همکاران خواهیم بود.


source

توسط visitmag.ir