به گزارش‌ روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور؛ حمیدرضا خان محمدی در آیین بهره‌برداری از این فضای آموزشی با اشاره به اینکه مدرسه در قالب ۱۲ کلاس درس با زیربنایی بالغ بر ۱۹۰۰ مترمربع و با مشارکت نفت ستاره احداث شده است، اظهار داشت: به لطف تلاش همکاران و نگاه خیرخواهانه خیرین پرتلاش ۴۸۰ کلاس درس در مهرماه سال جاری به دانش‌آموزان این استان تقدیم شد.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های بسیار زیادی به جهت فعالیت صنایع در این استان وجود دارد، افزود: با توجه به فعال بودن بخش‌های اقتصادی متعدد، وجود محرومیت در فضای آموزشی زیبنده این استان نیست.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور‌ ابراز داشت: در قانون برنامه هفتم ظرفیتی برای صنایع ایجاد شده تا با پرداخت مالیات به عنوان اعتبار مالیاتی در حوزه ساخت و تجهیز مدارس اقدام کنند.

خان‌محمدی ادامه داد: از فعالان صنایع و بخش خصوصی دعوت می‌کنیم با مشارکت در احداث مدارس علاوه بر اینکه در این امر خیرخواهانه سهیم می‌شوند؛ معافیت مالیاتی نیز برای آن‌ها محسوب خواهد شد و این امر گره‌هایی که بواسطه تغییر جمعیتی ایجاد شده را باز خواهد کرد.

این مقام مسئول گفت: مولد‌سازی‌ ظرفیتی دیگری است که در قانون برای مدرسه‌سازی ایجاد شده است، استان هرمزگان بعنوان اولین استان است که مدرسه‌ای را در میناب از این محل آماده کرده است و بزودی با حضور وزیر محترم آموزش و پرورش افتتاح خواهد شد.

معاون وزیر خاطرنشان کرد: زمین‌های بلااستفاده را که کاربری آموزشی ندارد را در اختیار صنایع گذاشته تا از این طریق مدارسی را احداث کرده تا فضاهای جدیدی به دانش آموزان این استان هدیه شود.

‌بازدید از فضاهای آموزشی شهرستان بندرعباس، سفر به جزیره ابوموسی و بازدید از فضاهای آموزشی این جزیره و جلسه با خیرین  از دیگر برنامه‌های سفر یکروزه رییس سازمان نوسازی مدارس کشور به هرمزگان بود.

source

توسط visitmag.ir