خواص نان سنگک

یکی از پرطرفدارترین انواع نان، سنگک است که در کنار بسیاری از غذاها به‌ویژه دیزی سرو می‌شود. نان سنگک طبعی معتدل دارد و برای درست کردن آن از جوش شیرین کمی استفاده می‌شود. شما برای خرید این مدل نان می‌توانید آن را به نانوایی‌های آنلاین اسنپ فود در نزدیکی محل زندگی خود سفارش دهید. البته قبل از آن بهتر است درباره میزان کالری، ارزش غذایی‌ و فوایدی که برای بدن دارد، اطلاعات کاملی را به‌دست آورید. در این مطلب به این موضوعات خواهیم پرداخت.

کالری و ارزش غذایی نان سنگک

مقدار کالری در ۱۰۰ گرم از نان سنگک، در حدود ۲۵۹ کیلو گزارش شده است. البته در ترکیبات آن انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی را هم می‌بینیم که همگی برای بدن لازم و ضروری هستند. برای درک بهتر ارزش نان سنگک جدول ترکیبات تشکیل‌دهنده و مقدار آن‌ها را ببینید. این مقادیر به ازاء ۱۰۰ گرم از این نان در نظر گرفته شده‌اند:

ترکیب مورد نظر مقدار در ۱۰۰ گرم نان سنگک
کربوهیدرات ۵۵.۱۰ گرم
پروتئین ۸.۷۰ گرم
چربی ۰.۴۱ گرم
آب ۳۲.۰۰ گرم
فیبر ۱.۳۰ گرم
تیامین (B1) ۰.۳۳ میلی‌گرم
ریبوفلاوین (B2) ۰.۰۴ میلی‌گرم
نیاسین (B3) ۳.۱۰ میلی‌گرم
کلسیم ۵۷.۰۰ میلی‌گرم
آهن ۲.۳۵ میلی‌گرم

خواص نان سنگگ

خواص نان سنگک

جدول بالا به خوبی نشان می‌دهد که پس از سفارش نان سنگک از اسنپ فود و مصرف این نوع نان، چه ویتامین‌ها و مواد معدنی به بدن شما خواهند رسید. اما سوال اینجاست که این ترکیبات روی کدام اندام‌های بدن تاثیر می‌گذارند؟ و به‌طور کلی نان سنگک چه فایده‌ای برای بدن دارد؟ در ادامه به این نکات می‌پردازیم و درباره خواص نان سنگک بیشتر صحبت می‌کنیم:

هضم بهتر غذا

در بین ترکیبات موجود در نان سنگک، مقادیر زیادی فیبر را می‌بینیم. این ماده به بهبود عملکرد دستگاه گوارش و در نتیجه هضم بهتر غذا کمک می‌کند. با مصرف نان سنگک دیگر با مشکلاتی نظیر یبوست یا ناراحتی‌های معده و روده‌ روبه‌رو نخواهید بود.

کنترل قند خون

استفاده از نان سنگک برای افرادی که دچار دیابت هستند، بسیار مناسب است. در این نان نه تنها قند وجود ندارد، بلکه حتی ترکیبات آن باعث تنظیم میزان قند خون نیز می‌شوند. علاوه بر این، فیبر موجود در این نان نیز پس از صرف وعده‌های غذایی، گلوکز خون را تنظیم می‌کند و سطح قند خون را در حالت متعادل نگه می‌دارد.

کمک به لاغری و کاهش وزن

تقریبا همه کسانی که به دنبال لاغری هستند، می‌دانند که نان سنگک به این فرایند کمک زیادی می‌کند. مقدار زیاد فیبر موجود در این نان باعث ایجاد حس سیری در شما می‌شود و ریزه‌خواری را به حداقل می‌رساند. فیبر و پروتئین بالایی نیز که در نان سنگک وجود دارند، در لاغری اثرگذار هستند.

افزایش انرژی بدن

در نان سنگک مقدار زیادی کربوهیدرات هم وجود دارد که در تامین انرژی بدن موثر است. کربوهیدرات‌ها پس از آزاد شدن در بدن، انرژی مورد نیاز شما را تامین می‌کنند و آن را به‌صورت پایدار در طول روز حفظ خواهند کرد.

سلامت قلب و عروق

در نان سنگک، چربی زیادی وجود ندارد؛ به همین دلیل برای سلامت قلب و عروق انتخاب خوب و سالمی به نظر می‌رسد. بسیاری از پزشکان به افراد مبتلا به این بیماری‌ها توصیه می‌کنند که نان سنگک را در رژیم غذایی خود قرار دهند. علاوه بر این، فیبری که در نان سنگک وجود دارد، باعث کاهش کلسترول بد یا همان LDL خون می‌شود و اجازه نمی‌دهد که در رگ‌های خونی رسوب ‌کند.

تقویت سیستم ایمنی بدن

در ترکیبات نان سنگک، مقدار بسیار زیادی آنتی‌اکسیدان هم دیده می‌شود. آنتی‌اکسیدان‌ها از بدن در برابر بیماری‌های مزمن و آسیب‌های محیطی مراقبت می‌کنند. وجود ویتامین‌های گروه B هم در کنار این ماده، منجر به تقویت بیشتر سیستم ایمنی خواهد شد.

سفارش آنلاین نان سنگک از سرویس نانوایی آنلاین

خواص نان سنگک

شما برای خرید انواع نان می‌توانید به اسنپ فود مراجعه کنید. این پلتفرم بخشی از خدمات خود را به فروش آنلاین نان اختصاص داده است و در حال حاضر نانوایی‌های بسیار زیادی در آن فعال هستند. اگر می‌خواهید خرید آنلاین نان سنگگ و بربری و لواش را انجام دهید، کافی است از دسته‌بندی موجود در سرویس نانوایی اسنپ، نان دلخواه را انتخاب کنید و سپس آدرس موقعیتی را هم که در آن هستید، در بخش مربوطه بنویسید. در این صورت لیستی از نانوایی‌های نزدیک برای شما نمایش داده می‌شود و با انتخاب یکی از آن‌ها می‌توانید خرید خود را نهایی کنید.

با سفارش و خرید نان به‌صورت آنلاین، به میزان زیادی در وقت شما صرفه‌جویی خواهد شد. به‌علاوه، ممکن است اسنپ فود یا نانوایی که خرید را از آن انجام می‌دهید، تخفیف‌های ویژه‌ای را در بازه‌های زمانی مختلف برایتان در نظر بگیرند.

اکنون شما بگویید که به کدام نوع نان علاقه دارید؟ آیا تا به حال نان مصرفی خود را به‌صورت اینترنتی سفارش داده‌اید؟ حتما تجربیات خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید.

source

توسط visitmag.ir