عضو کمیسون بهداشت مجلس با اشاره به مصوبه دیروز هیئت وزیران برای شغل محسوب شدن مقطع دستیاری پزشکی گفت: در کمیسیون بهداشت تمام افرادی که رزیدنت تربیت کرده اند با این موضوع موافق خواهند بود.  

چراغ سبز برخی نمایندگان مجلس به شاغل شدن دستیاران پزشکی
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سید مسعود خاتمی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ما در خصوص نظر کمیسون بهداشت درباره مصوبه روز چهارشنبه هیئت وزیران برای شغل محسوب شدن مقطع دستیاری پزشکی گفت: در برخی از کشور‌های دنیا نظیر آلمان در مقطع رزیدنتی به آنها حقوق میذدهند تا فرد برای فارغ التحصیل شدن خیلی دغدغه نداشته باشند و فشارکاری هم متناسب با حقوقی باشد که دریافت می‌کنند.

وی افزود: با شاغل شدن دستیاران پزشکی علاوه بر اضافه شدن حقوق و دستمزد، سنوات بیمه‌ای هم برای آنها صادر می شود که می تواند سبب دلگرمی شان شود.

خاتمی با بیان اینکه مصوبه هیئت وزیران باید از مجلس بگذرد، گفت: البته برای اینکه این مصوبه به قانون تبدیل شود باید مجلس تصویب کند.

وی با اظهار امیدواری نسبت به موافقت نمایندگان مجلس به این لایحه هم گفت: امیدوارم وزارت بهداشت مجلس را قانع کند؛ اگر در کمیسیون بهداشت هم بحث شود هم من و هم تمام افرادی که رزیدنت تربیت کرده اند با این موضوع موافق خواهند بود.  

در مصاحبه دیگر دکتر روح الامینی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس هم با اشاره به اینکه شاغل شدن رزیدنتی اقدام مثبتی است، گفت: دانشجویان بیشتر از کار موظفی خود در بیمارستان‌ها خدمت رسانی می کنند و از یک کارمند معمولی بیشتر کار می کنند.

روح الامینی افزود: اگر این اقدام انجام شود، هم به نفع کیفیت آموزشی است هم به نفع مردم.

وی ادامه داد: دانشجویان در این مقطع به سنی رسیده اند که باید تشکیل خانواده دهند و اگر این اتفاق رخ دهد می توان بدون دغدغه کمتر به تحصیل بپردازند.

در پایان روح الامینی گفت: حتما کمیسیون بهداشت با این مصوبه موافقت می کند و به نظر ما این کار بسیار اقدام خوبی است.

source

توسط visitmag