اختتامیه سیزدهمین دوره جشنواره نوجوان سالم، امروز (پنج‌شنبه ۲۷ مهر) در سالن آمفی‌تئاتر تالار مرکزی یزد با حضور حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

حجت‌الاسلام پورثانی در این مراسم گفت: برخی‌ها دانش‌آموزان را خیلی کوچک می‌بینند که فقط باید برای آن‌ها کلاس درس برگزار کرد در صورتی که دانش‌آموزان، نقش مهمی در زمینه‌های مختلف دارند و نباید آن‌ها را دست کم گرفت.

وی با اشاره به ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید و 4 هزار معلم شهید در کشور ادامه داد: این قشر در دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی نقش موثری داشتند.

پورثانی افزود: دشمن برای ضربه زدن به کشور، دانش‌آموزان را هدف قرار می‌دهد؛ زیرا می‌داند این قشر اثرگذار هستند. بنابراین باید از ظرفیت این قشر به نحو شایسته استفاده کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: از اهداف برگزاری جشنواره نوجوان سالم و یاریگران زندگی، استفاده از ظرفیت دانش‌آموزان در پیشگیری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی است.

وی افزود: در برگزاری این جشنواره از کنشگران متعدد و متفاوت در حوزه مراقبت از آسیب‌ها مانند ستاد مبارزه مواد مخدر، کمیته امداد و بهزیستی، سازمان امور اجتماعی کشور و… استفاده شده است.

پورثانی اضافه کرد: هنگامی که سازمان‌ها و نهادها در کنار یکدیگر قرار گیرند، ظرفیت آن‌ها دوچندان و موجب هم‌افزایی می‌شود.

۲۲۰ برگزیده در جشنواره نوجوان سالم

محمدکاظم رحیمی‌نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد نیز در این مراسم گفت: در مجموع ۱۶۴۳ اثر به دبیرخانه کشوری جشنواره «نوجوان سالم، یاریگران زندگی» ارسال شده بود که ۲۲۰ نفر به عنوان برگزیده انتخاب شدند.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره مذکور در 3 بخش افزود: این جشنواره در ۳۳ رشته در بخش دانش‌آموزی، ۶ رشته در بخش فعالیت‌های مدرسه و 4 رشته در بخش جامعه‌محور برگزار شد.

رحیمی‌نژاد گفت: در این جشنواره برای رسیدن به نسل سالم، خود دانش‌آموزان پیش‌قدم شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد افزود: جلوه ویژه این جشنواره، چندبعدی و چندساحتی بودن آن است که علاوه بر دانش‌آموزان، اولیا و کادر مدرسه هم حضور دارند.

وی گفت: امروز دانش‌آموزان در این جشنواره نسبت به تولید فیلم، پادکست، یادداشت و… اقدام کردند که نشان از این است که این قشر، مشکل را لمس کرده و برای مقابله با آسیب‌ها و پیشگیری اجتماعی، آثار تولید کردند.

همچنین در این مراسم از برگزیدگان سیزدهمین دوره جشنواره نوجوان سالم در بخش‌های مختلف قدردانی شد.

source

توسط visitmag.ir