مدیر کل امور فرآوردههای طبیعی، سنتی و مکمل بر اهمیت معرفی نشانهای تجاری شیرخشک جایگزین در صورت کاهش تولید یکی از نشانها تأکید کرد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، علیرضا رستمی با اشاره به اینکه تولیدکنندگان داخلی نیاز شیرخشک عادی کشور را به طور کامل تامین میکنند، گفت: اصرار بر مصرف یک نشان تجاری خاص توجیه منطقی ندارد و محدودیت ظرفیت برخی خطوط تولید شیرخشک ممکن است در صورت ترویج مصرف بیش از توان تولید و تمرکز بر یک نوع فرآورده، منجر به نبود قطعیت در تأمین شیرخشک شود.
مدیر کل امور فرآوردههای طبیعی، سنتی و مکمل افزود: برای اطمینان از وجود شیرخشک معمولی مورد نیاز مصرفکنندگان و کاهش نبود قطعیتها در طول زنجیره تأمین، ضروری است در مواقعی که یکی ازنشانها به دلایل مختلف دچار کاهش تولید میشوند، نشانهای جایگزین مطابق با گروه سنی نوزادان معرفی شوند.
علیرضا رستمی همچنین با اشاره به شکایات والدین درباره مشکلات گوارشی در کودکان، گفت: بخش قابل توجهی از این شکایات به علت آگاهی نداشتن والدین از تعریف صحیح بیماری یبوست و شکمروش است، آنها هرگونه تغییر در عملکرد گوارشی کودک را به این دو اختلال مرتبط میکنند.
مدیر کل امور فرآوردههای طبیعی، سنتی و مکمل همچنین از مسئولان فنی و داروسازان خواست به اصلاح تصورات غلط والدین درباره مشکلات گوارشی کودکان کمک کنند.
دکتر رستمی در پایان از مسئولان فنی و متصدیان داروخانهها خواست تا در اصلاح دیدگاههای غلط نهادینه شده در جامعه نقش فعالی ایفا کنند و بدین ترتیب گامی مهم در بهبود رویکردهای مصرف شیرخشک برداشته شود.