به گزارش سلام نو به نقل از تابناک، تیم ملی فوتبال ایران در ادامه دیدارهای مرحله سوم و پایانی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶، عصر پنجشنبه در تاشکند به مصاف ازبکستان می‌رود. امیر قلعه‌نویی و شاگردانش که از دو دیدار ابتدایی این مرحله برابر قرقیزستان و امارات صاحب ۶ امتیاز شده‌اند، امیدوارند فردا برابر میزبان خود به آنچه هدف‌شان است دست یابند.

در این شرایط امروز نشست خبری این دیدار برگزار شد که سردار آزمون و امیر قلعه‌نویی در آن شرکت کردند. علاوه بر سؤال و جواب‌های مرسوم در چنین نشست‌هایی، سؤال یکی از خبرنگاران ازبکستانی با واکنش سردار آزمون مواجه شد. نکته حائز اهمیت اینکه خبرنگار منتسب به تیم میزبان از قلعه‌نویی سؤال پرسید، اما سردار در اقدامی نه چندان حرفه‌ای، سعی کرد به زعم خود فضای نشست خبری را مدیریت و «جنگ روانی» را پیروز شود، اما امیر قلعه‌نویی اجازه این کار را به ستاره خط حمله تیمش نداد.

ماجرا از این قرار است که خبرنگار مورد اشاره از امیر قلعه‌نویی سؤالی را درباره انتقادهای رسانه‌های ایران به ضعف خط دفاعی تیم ملی مطرح کرد و گفت با این ضعف چه راهکاری برای مقابله با خط حمله ازبکستان اندیشیده‌اند؟ در عین ناباوری، سردار آزمون گفت: «من می‌توانم یک چیزی بگویم! با همین نفراتی که در خط دفاع داریم و خط حمله ازبک، آخرین باری که ما را بردید کِی بوده است؟ من نمی‌دانم…» البته سرمربی تیم ملی بلافاصله واکنش نشان داد و گفت: «سردار در این مسائل ورود نکن، از باب کُری نگو…» قلعه‌نویی در ادامه هم تشخیص داد با جملاتی فضا را تغییر دهد تا از حواشی احتمالی پیشگیری کند.

گرچه مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به همین سؤال، تأکید کرد: «به‌عنوان بازیکن کُری‌خوانی را دوست دارم، اما اگر منطقی باشد. آخرین بازی که ازبکستان ما را به چالش کشانده ۱۲ سال پیش بوده و بعد از آن بردی مقابل ما نداشته است.»

خوشبختانه آمار در تقابل تیم ملی فوتبال ایران برابر ازبکستان کاملاً به سود ماست و حرف سردار درست است، اما در وهله اول اینکه انتظار می‌رود او به عنوان یکی از چهره‌های بین‌المللی فوتبال ایران که سابقه حضور در تورنمنت‌های بزرگی چون جام جهانی و لیگ قهرمانان اروپا را دارد، از واکنش‌ها و تصمیمات احساسی دوری کند و وقتی سؤالی از سرمربی پرسیده شده، او خود را موظف به پاسخگویی نداند.

در ضمن نباید فراموش کرد که هواداران و مردم ترجیح می‌دهند اگر خبرنگار ازبکستانی قصد کُری‌خوانی هم داشته، سردار و دیگر بازیکنان تیم ملی فردا در زمین چمن پاسخ آن را بدهند. قطعاً پیروزی تیم ملی بهترین و درست‌ترین واکنش در چنین مواقعی خواهد بود، ولو اینکه اگر منصفانه به سؤال نگاه کنیم، چندان هم کُری نبوده و سؤالی فنی محسوب می‌شود که غالباً خبرنگاران چنین پرسش‌هایی از سرمربیان دارند.

نکته قابل توجه دیگر اینکه تیم ملی در مرحله قبلی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ هم با ازبکستان هم‌گروه بود که دیدار رفت در زمین حریف اتفاقاً برای ملی‌پوشان چالش برانگیز شد. حدود یکسال پیش تیم ملی نیمه نخست را با برتری ۲ گله به رختکن رفت، اما در نیمه دوم ۲ گل دریافت کرد که پس از آن دیدار انتقادهای زیادی هم شکل گرفت. در بازی برگشت هم که خرداد سال جاری در ورزشگاه آزادی برگزار شد، تساوی بدون گل به ثبت رسید.

با تمام این اوصاف لازم به ذکر است که آمار تیم ملی فوتبال ایران برابر ازبکستان فوق العاده خوب است و روند مثبت این آمار می‌تواند ادامه پیدا کند. در مجموع ایران ۱۴ بازی در مقابل ازبکستان به میدان رفته که ۱۰ برد، ۳ باخت و یک تساوی در کارنامه‌اش ثبت شده است.

source

توسط visitmag.ir