مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش تشریح کرد:






تهران (پانا)‌ – مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت ‌همه دانش‌آموزان کشور از اول مهر‌ ۱۴۰۳ تا ۳۱ شهریور‌ ۱۴۰۴ با پرداخت مبلغ 28 هزار و 600 تومان تحت پوشش بیمه حوادث قرار گرفتند. هم‌زمان با ثبت اطلاعات دانش‌آموزان در سامانه بیمه، دانش‌آموزان و کارکنان ‌می‌توانند از خدمات این بیمه بهره‌مند می‌شوند.






به گزارش روابط عمومی معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع، ‌مهدی نیک‌فر در تشریح شرایط استفاده از این بیمه گفت‌: دانش‌آموزان، نوآموزان، هنرجویان و کارکنان وزارت آموزش و پرورش در قبال فوت، جرح و نقص عضو یا از کارافتادگی جزئی و کلی دائم در اثر حوادث و همچنین هزینه‌های پزشکی ناشی از حوادث مشمول بیمه در طول شبانه‌روز در داخل و خارج از کشور، عمل‌های  جراحی مستلزم بستری‌شدن در بیمارستان‌ها ‌یا مراکز جراحی محدود‌، هزینه خرید و پیوند کلیه مازاد بر تعهدات بیمه‌گر پایه‌، تحت پوشش  بیمه حوادث قرار می‌گیرند.

‌مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در دو سال گذشته مبلغ بیمه به‌ازای هر دانش‌آموز ۳۰ هزار تومان بود ادامه داد: امسال علی‌رغم بالا رفتن شرح تعهدات شامل‌ افزایش ۱۰۰ درصدی هزینه‌های درمان سرپایی و بیمارستانی ناشی از هر حادثه و انجام عمل جراحی ناشی از بیماری‌، علاوه بر سهم بیمه‌گر پایه،  به شرط بستری در بیمارستان از ۱۵ به ۳۰ میلیون و افزایش ۶۷ درصدی پرداخت بخشی از هزینه‌های درمان بیماران صعب‌العلاج و پُر‌هزینه از ۱۲ به ۲۰ میلیون تومان، مبلغ بیمه با کاهش ۴/۵ درصدی به ۲۸ هزار و ۶۰۰ تومان کاهش یافته است.

وی افزود‌: براساس قرارداد، به غیر از موارد استثنایی مندرج در قرارداد‌، در صورت وقوع حادثه در خارج از مدرسه، دانش‌آموز می‌تواند از خدمات بیمه دانش‌آموزی بهره‌مند شود. همچنین در این قرارداد برای کاروان‌های راهیان نور، اردوها و مسابقات ‌و‌… از زمان اعزام از محل سکونت یا تحصیل تا زمان برگشت به محل سکونت یا تحصیل پوشش بیمه‌ای برقرار خواهد بود. 

نیک‌فر با بیان اینکه در کنار این خدمات، هر ساله دانش‌آموزان و همکاران دارای بیماری صعب‌العلاج (شامل سرطان، ام‌اس، پیوند کلیه، اختلالات تنفسی نادر، اختلالات خود ایمنی و‌…) با تایید کمیسیون پزشکی شرکت بیمه، می‌توانند از خدمات بلاعوض بهره‌مند شوند؛ اظهار کرد: کارکنان مدارس خصوصا مدیران و معاونین مدارس که خود را بیمه حوادث می‌کنند، می‌توانند از پوشش تعهدات بیمه‌ای خصوصا بیمه مسئولیت مدنی برخوردار شوند.


source

توسط visitmag.ir