سفیر بلاروس در ایران­ گفت: حوزه سلامت در ایران بسیار پیشرفته است و بلاروس آماده انعقاد تفاهم نامه در افزایش تبادلات آموزشی، دارویی و تجهیزات پزشکی بین دو کشور است.

توسعه همکاری‌های بلاروس و ایران در حوزه سلامت

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، ­­­ دیمیتری کالتسوف، ­با دکتر ظفرقندی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان دیدار و گفت و کرد و در این دیدار، افزایش تبادلات آموزشی، دارویی و تجهیزات پزشکی بین دو کشور مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

 

سفیر بلاروس در این دیدار اظهار کرد: بلاروس با ایران بسیار روابط خوبی دارد و این روابط در حوزه سلامت قابل گسترش هستند و در بلاروس چهار دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد که پذیرای جمع زیادی از دانشجویان ایرانی هستند و آمادگی داریم این ظرفیت را ارتقا ببخشیم.

 

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه ملی بلاروس مورد تایید وزارت بهداشت ایران قرار گرفته و امیدواریم پس از سفر معاون آموزشی وزارت بهداشت ایران به بلاروس شاهد صدور تاییدیه‌ها از سوی ایران برای سایر دانشگاه‌ها باشیم.

 

محمدرضا ظفرقندی­­ با اشاره به سوابق ۴۰ ساله خود در حوزه آموزش علوم پزشکی به دانشجویان، به اهمیت و حساسیت استاندارد‌ها و کیفیت آموزش علوم پزشکی در ایران تاکید کرد و گفت: در بحث تبادل دانشجو باید از کیفیت و استاندارد لازم کشور‌ها اطمینان پیدا کنیم.

 

وزیر بهداشت با بیان این که دانشجویان علوم پزشکی ایرانی که در کشور‌های خارجی تحصیل می‌کنند برای کار در ایران باید آزمون بدهند، گفت:­ امیدواریم که با ارزیابی‌های دوره‌ای که از طرف ایران از دانشگاه‌های علوم پزشکی بلاروس انجام خواهد شد شاهد ارتقای مداوم کیفیت و استاندارد‌های آموزش پزشکی باشیم.

 

وزیر بهداشت یا اشاره به اینکه در زمینه دارو با توجه به توانمندی‌های ایران، می‌توانیم همکاری‌ها را بین دو کشور ایران و بلاروس گسترش دهیم گفت: موانع همکاری‌ها از جمله طولانی شدن ارزیابی دارو‌ها و مبادلات ارزی باید با کمک وزارت خارجه دو کشور مرتفع شود.

 

 ظفرقندی در پایان برای بررسی راهکار‌های توسعه همکاری‌ها در حوزه سلامت پیشنهاد داد کارگروه مشترک تخصصی بین دو کشور ایران و بلاروس تشکیل شود.

source

توسط visitmag