با تعداد زیادی از محصولات مبتنی بر انگور موجود، مقدار قابل توجهی از فواید انگور، از جمله آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی که از سلامت ایمنی، سلامت مغز، سلامت چشم و موارد دیگر حمایت می کنند، به همراه دارد.

حقایق تغذیه انگور

انگور حاوی مقادیر زیادی ویتامین و مواد مغذی حیاتی است. به عنوان مثال، ۱ فنجان انگور (یا حدود ۱۵۱ گرم) حاوی موارد زیر است.
آب – ۱۲۲ گرم
کالری – ۱۰۴ کیلو کالری
پروتئین – ۱.۰۹ گرم (۲.۱۸٪ مقدار توصیه شده روزانه یا DV)
چربی – ۰.۲۴۲ گرم
کربوهیدرات – ۲۷.۳ گرم
فیبر – ۱.۳۶ گرم (۴.۸۶٪ DV)
شکر – ۲۳.۴ گرم
کلسیم – ۱۵.۱ میلی گرم (۱.۵۱٪ DV)
آهن – ۰.۵۴۴ میلی گرم (۳.۰۲٪ DV)
منیزیم – ۱۰.۶ میلی گرم (۲.۵۲٪ DV)
فسفر – ۳۰.۲ میلی گرم (۴.۳۱٪ DV)
پتاسیم – ۲۸۸ میلی گرم (۶.۱۳٪ DV)
سدیم – ۳.۰۲ میلی گرم
روی – ۰.۱۰۶ میلی گرم (۰.۹۶٪ DV)
مس – ۰.۱۹۲ میلی گرم (۲۱.۳۳٪ DV)
انگور همچنین حاوی پلی فنول هایی مانند آنتوسیانین ها، فلاوانول ها، فلاونول ها و رسوراترول است. این ترکیبات طبیعی در گیاهان یافت می شوند و به دلیل خواص آنتی اکسیدانی و مزایای بالقوه سلامتی خود شناخته شده اند.

خواص انگور

بهترین فواید انگور برای سلامتی

فراتر از طعم خوش طعم آنها، شاید یکی از جذاب ترین جنبه های این میوه های لذیذ، فواید سلامتی فراوانی باشد که ارائه می دهند. در اینجا برخی از قابل توجه ترین مواد مغذی و فواید سلامتی انگور آورده شده است.

۱- تقویت ایمنی

اگر امسال به دنبال صرفه جویی در روزهای بیماری خود هستید، انگور یکی از مواردی است که باید به سبد خرید خود اضافه کنید. این طعم دهنده ها سرشار از ویتامین C و ترکیبات گیاهی از جمله رسوراترول، کورستین و آنتوسیانین هستند.

همه این ریزمغذی‌ها به عنوان آنتی‌اکسیدان در بدن عمل می‌کنند، التهاب را کاهش می‌دهند و در برابر رادیکال‌های آزاد بیماری‌زا دفاع می‌کنند. در واقع، یک بررسی در سال ۲۰۱۶ از شواهد کنونی نشان داد که انگور به لطف مشخصات غذایی منحصربه‌فردش در پیشگیری از سرطان فوق‌العاده مؤثر است.

رسوراترول یک عامل ضد سرطانی با طیف وسیع تثبیت شده است که به ده ها نوع از این تشخیص، از سرطان مغز و دستگاه گوارش گرفته تا سرطان های تیروئید و استخوان می پردازد. کوئرستین به طور مساوی در بخش سرطان، به از بین بردن سلول های سرطانی از طریق مکانیسم های متعدد کمک می کند.

۲- تقویت بینایی

در حالی که ترکیبات گیاهی در بالای ذهن ما وجود دارد، انگور همچنین حاوی مواد مغذی گیاهی لوتئین و زآگزانتین است. این مواد شیمیایی گیاهی در واقع رنگدانه‌های گیاهی از خانواده کاروتنوئیدها هستند که برای تقویت سلامت چشم (سلام، هویج، کدو تنبل و کدو حلوایی!) شناخته شده هستند.

لوتئین و زآگزانتین به ویژه برای سلامت چشم موثر هستند، زیرا تنها دو کاروتنوئیدی هستند که در واقع در شبکیه چشم جمع می شوند. این آنها را قادر می سازد تا با بیماری های چشمی مرتبط با افزایش سن از جمله دژنراسیون ماکولا و آب مروارید مبارزه کنند.

انگور برای چشم

۳- از قلب محافظت کنید

از نظر سلامت قلب، انگور همچنین به طور جدی به عنوان منبع عالی ویتامین K، پتاسیم و البته ترکیبات گیاهی است.  انگور سرشار از ویتامین K است که نقش مهمی در لخته شدن خون دارد. لخته شدن خون سالم نه تنها برای بهبود زخم، بلکه برای پیشگیری از حوادث قلبی مرتبط با لخته مانند سکته قلبی کلیدی است.
رزوراترول می‌تواند سطح کلسترول را بهبود بخشد و به کاهش فشار خون کمک کند. تأثیر رزوراترول بر بیماری قلبی، همانند کورستین، در تحقیقات به خوبی مستند شده است.
مطالعات همچنین نشان داده اند که عصاره هسته انگور به ویژه در درمان فشار خون بالا موثر است.

۴- حمایت از سلامت استخوان

لبنیات را کنار بگذارید، انگور اینجاست تا به قدرت تقویت استخوان شما کمک کند. وقتی صحبت از رشد و حفظ استخوان‌های قوی می‌شود، ویتامین‌ها و مواد معدنی بسیار بیشتری نسبت به کلسیم وجود دارد که همه توجه را به خود جلب می‌کند. و شما می توانید بسیاری از اینها را در انگور داشته باشید. در واقع، ویتامین K، ویتامین C، مس، پتاسیم و منیزیم را در این توت‌های باستانی خواهید یافت که همه با هم برای حمایت از استخوان‌ها و دندان‌های سالم کار می‌کنند.

۵- کمک به خواب

اگر مشکل خواب دارید، انگور به عنوان یک منبع طبیعی عالی از ملاتونین، هورمون اصلی که در تنظیم چرخه خواب و بیداری شما نقش دارد، در خدمت شماست. این بدان معناست که آنها چیز خوبی برای کمک به توانایی شما برای به خواب رفتن و به خواب ماندن هستند و به طور بالقوه نگرانی ها و اختلالات خواب مختلف را برطرف می کنند.

انگور برای خواب

۶- بهبود متابولیسم

این میوه های آبدار همچنین می توانند به تنظیم قند خون ما کمک کرده و از متابولیسم سالم حمایت کنند. یک بررسی از مطالعات حیوانی و انسانی نشان داد که رسوراترول هم مقاومت به انسولین را کاهش می‌دهد و هم کنترل قند خون را بهبود می‌بخشد (یعنی توانایی بدن در مدیریت مؤثر قند خون). یک مطالعه طولی روی بیش از سه میلیون شرکت‌کننده نشان داد که مصرف میوه، به‌ویژه انگور، مرتبط است. با خطر کمتر ابتلا به دیابت نوع ۲.

۷- تقویت سلامت مغز

مغز ما همچنین می تواند از یک وعده روزانه فواید انگور بهره مند شود، که در درجه اول به دلیل وجود رسوراترول، آب و ویتامین B6 است. یک بررسی از داده‌ها نشان داد که رسوراترول با مکانیسم‌های محافظت عصبی مرتبط است که می‌تواند به جلوگیری از بیماری‌های عصبی از جمله آلزایمر کمک کند. کوئرستین موجود در انگور نیز دارای فواید مشابهی برای مغز است.

در همین حال، یک کارآزمایی کنترل تصادفی نشان داد که مکمل عصاره انگور با بهبود شناخت در افراد مسن مرتبط است.

انگور همچنین بیش از ۸۰ درصد آب است، یک عنصر حیاتی برای سلامت مغز، کمک به ارتباطات سلولی مغز، حذف سموم و مواد زائد از مغز، و رساندن مواد مغذی به این اندام بسیار مهم.

همه این تأثیرات معادل ظرفیت هیدراتاسیون برای بهبود حافظه و شناخت است و در عین حال احتمال یا شدت اختلالات خلقی، سردرد و بیماری های مرتبط با مغز را کاهش می دهد.

ویتامین B6 موجود در انگور نیز از رشد سالم مغز حمایت می کند.

۸- کمک به تولید گلبول قرمز

این توت‌های خوشه‌ای وقتی صحبت از ویتامین‌های B به میان می‌آید، مقادیر قابل توجهی از ویتامین B6، تیامین و ریبوفلاوین را ارائه می‌کنند. در حالی که ما قبلاً می دانیم که B6 از مغز پشتیبانی می کند، همچنین نقش مهمی در سلامت کلی سیستم عصبی و سیستم ایمنی دارد. در همین حال، تیامین (B1) در متابولیسم درشت مغذی ها نقش اساسی دارد و ریبوفلاوین (B2) به تولید گلبول قرمز خون، عملکرد سیستم ایمنی و رشد و تکامل کلی کمک می کند.

۹- تقویت پوست

انگور حتی می تواند به بهبود و حفظ سلامت پوست شما کمک کند. رسوراترول نه تنها به کاهش التهاب در پوست کمک می کند، بلکه از آن در برابر اشعه ماوراء بنفش، چین و چروک و ملانوم محافظت می کند. این ترکیب گیاهی خارق العاده حتی به تحریک تولید کلاژن کمک می کند و به کند کردن علائم پیری کمک می کند.

رسوراترول، همراه با بنزوئیل پراکسید موجود در انگور، همچنین به باکتری هایی که باعث آکنه می شوند حمله می کند. رسوراترول مانع از تشکیل رادیکال های آزاد می شود که به سلول های پوست آسیب می رسانند. بنزوئیل پراکسید یک اکسیدان است که باکتری های مولد آکنه را از بین می برد.

آنتی اکسیدان های مختلف موجود در انگور نیز برای درمان بیماری های پوستی مانند درماتیت آتوپیک مفید هستند.

تقویت پوست با انگور

۱۰- افزایش طول عمر

فواید انگور می تواند با القای ژن های طول عمر (ژن های خاصی که با افزایش طول عمر و بهبود سلامت کلی مرتبط است) به افزایش طول عمر کمک کند. این به لطف رسوراترول موجود در انگور است که می تواند طول عمر را افزایش دهد.

این بدان معنا نیست که هر چه بیشتر انگور بخورید، بیشتر عمر خواهید کرد، اما به این معنی است که ضرری ندارد. ژن‌های طول عمر، زمانی که فعال می‌شوند، عملکردها و فرآیندهای بدن مانند ترمیم DNA و مقاومت در برابر استرس را افزایش می‌دهند، که هر دو پیری را کاهش می‌دهند و خطر ابتلا به بیماری‌های مرتبط با افزایش سن را کاهش می‌دهند.

۱۱- کاهش التهاب

انگور می تواند به کاهش التهاب در بدن کمک کند. این به این دلیل است که آنها حاوی پلی فنول های مختلف با خواص آنتی اکسیدانی هستند که برای کاهش غیرفعال شدن اکسید نیتریک (NO) عمل می کنند.

۱۲- بهبود سلامت روده

انگور تا حد زیادی از آب تشکیل شده است که آن را به میوه ای بسیار آبرسان تبدیل می کند که به هضم غذا کمک می کند. فقط یک فنجان انگور حاوی ۱۲۲ گرم آب است.
ترکیبی از آب، فیتوکمیکال ها، فروکتوز و فیبر همگی به هضم کمک می کنند و عادات روده سالم را ارتقا می دهند. مهمتر از آن، خوردن میان وعده انگور می تواند به تسکین نفخ و یبوست کمک کند.
فواید انگور همچنین می تواند احساس سیری زیادی داشته باشد. به این دلیل که فقط یک فنجان حاوی ۲۷.۳ گرم کربوهیدرات، ۱.۰۹ گرم پروتئین و ۱.۳۶ گرم فیبر است. می توانید آنها را از کارتن بیرون بیاورید یا به کاسه های میوه یا ماست خود اضافه کنید. هر طور که آنها را انتخاب کنید، آنها یک میان وعده راحت هستند.

منبع : realsimple

نظر شما راجع به این محتوا چیست؟

source

توسط visitmag.ir