در این مقاله هر آنچه که باید درباره استفاده از اپلیکیشن مادر و کودک بدانید در اختیارتان قرار داده می‌شود. اگر از تاریخ قاعدگی شما گذشته و می‌خواهید دراین‌خصوص مطمئن شوید بهترین کار آزمایش خون است. همچنین با کمک ابزارهای محسابه سن بارداری می‌توانید از تاریخ تقریبی زایمان مطلع شوید.

با شروع علائم بارداری، احتمالا نگرانی و دغدغه‌های زیادی پیدا کنید. چراکه مسیری دشوار پیش روی شما قرار می‌گیرد که در آن باید از سلامت خود و جنین مراقب کنید. اپلیکیشن مادر و کودک برنامه‌ای است که با کمک آن، این دوران و حتی مراحل پرورش فرزند به آسانی طی خواهد شد.

دلایل استفاده از اپلیکیشن مادر و کودک

با توجه به اینکه در این متن هر آنچه که باید درباره استفاده از اپلیکیشن مادر و کودک بدانید مورد بررسی قرار می‌گیرد، بهتر است ابتدا به بررسی دلایل استفاده از این نوع برنامه‌ها بپردازید. یکی از مهم‌ترین کاربردهای اپلیکیشن‌های مرتبط با جنین و کودک، محاسبه سن بارداری است.

درصورتی‌که با علائم بارداری روبه‌رو شدید می‌توانید با کمک نوع این برنامه، به بررسی کامل نشانه‌ها بپردازید تا تشخیص حاملگی سریع‌تر رخ دهد. البته برای نتیجه قطعی لازم است از متخصص بخواهید برای‌تان آزمایش تجویز کند. اگر جواب مثبت باشد، اپلیکیشن مادر و کودک به یک همراه همیشگی تبدیل خواهد شد.

اپلیکیشن‌های مادر و کودک به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که از همان روزهای نخستین بارداری، اطلاعات لازم برای مراقبت از جنین را در اختیار مادر قرار دهند. پس با نصب یکی از کاربردی‌ترین آن‌ها روی موبایل خود می‌توانید بدون نگرانی، ماه‌های باقی‌مانده تا وضع حمل را سپری کنید.

این برنامه‌ها تنها مختص به دوران بارداری نیستند بلکه برای تربیت فرزند نیز می‌توانید از امکانات موجود در آن‌ها استفاده کنید. اپلیکیشن مادر و فرزند، در بسیاری از موارد امکان دریافت مشاوره از متخصصین حاذق را فراهم می‌کند. به‌طور کلی وجود این برنامه‌ها روی روی موبایل مادرانی که منتظر تولد فرزند خود یا در حال تربیت و بزرگ‌کردن آن‌ها هستند، ضروی است.

اپلیکیشن مادر و کودک

هر آنچه که باید درباره استفاده از اپلیکیشن مادر و کودک بدانید

در اپلیکیشن‌های مادر و کودک چه خدماتی ارائه می‌شود؟ این مدل برنامه‌ها با سرویس‌های متنوع طراحی می‌شوند تا مادران بتوانند در دوره‌های سنی مختلف کودک یا حتی از بدو بارداری از آن‌ها استفاده کنند. برخی از کاربردی‌ترین اپلیکیشن‌ها خدماتی را که در ادامه معرفی می‌شوند ارائه می‌دهند.

دریافت رژیم غذایی اختصاصی برای زنان باردار و کودکان

خانم‌هایی که متوجه بارداری خود می‌شوند در اولین گام باید به‌دنبال یک رژیم غذایی مناسب سرشار از مواد مغذی، پروتئین، آهن، فولیک اسید و انواع ویتامین باشند. عدم داشتن رژیم سالم و دریافت‌نکردن کالری لازم در ماه‌های مختلف، مشکلات زیادی در سلامتی جنین و حتی مادر به‌وجود می‌آورد.

اپلیکیشن مادر و فرزند باید خدمات مشاوره تغذیه را ارائه دهد تا دیگر لازم نباشد خانم‌های باردار، برای دریافت رژیم غذایی متناسب با شرایط جسمی یا بیماری‌های زمینه‌ای خود، چندین ساعت در مطب معطل شوند. این سرویس قطعا به افزایش سلامت مادر و جنین کمک می‌کند.

دریافت رژیم غذایی سالم برای کودکان نیز یک معضل مهم برای والدین حساس و مسئولیت‌پذیر محسوب می‌شود. اپلیکیشن باید در این زمینه نیز خدمات ارائه دهد تا فرآیند رشد کودک به‌صورت طبیعی و در سلامت کامل طی شود.

اپلیکیشن مادر و کودک

دریافت نوبت از طریق اپلیکیشن مادر و فرزند

درخصوص هر آنچه که باید درباره استفاده از اپلیکیشن مادر و کودک بدانید لازم است به سرویس نوبت‌دهی این اپلیکیشن‌ها نیز توجه داشته باشید. یکی از سخت‌ترین کارها در زمان بارداری و فرزندپروری، مراجعه حضوری به مطب برای دریافت نوبت است.

اپلیکیشن مادر و کودک باید خدمات دریافت نوبت به‌صورت آنلاین را ارائه دهد تا مادران در این مسیر با مشکل مواجه نشوند. این سرویس تا حد زیادی باعث صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌ها خواهد شد.

دریافت مشاوره از متخصصین در اپلیکیشن مادر و فرزند

امروز استفاده از اپلیکیشن‌های مادر و کودک در بین مادران اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است. دلیل این موضوع را می‌توان امکان دریافت مشاوره با حاذق‌ترین متخصصین دانست. با این سرویس کاربردی دیگر لازم نیست بانوان دغدغه پیداکردن پزشک داشته باشند.

مشاوره‌هایی که در اپلیکیشن‌ها ارائه می‌شود معمولا به‌صورت تلفنی و متنی است. البته در برخی برنامه‌ها امکان دریافت مشاوره تصویری نیز وجود دارد. زمانی که علائم کودک ظاهری هستند، این روش بسیار کاربردی است.

ارائه موضوعات آموزشی در اپلیکیشن مادر و فرزند

پس‌از توجه به سلامتی، مهم‌ترین دغدغه والدین باید تربیت و آموزش صحیح فرزند باشد. برای این منظور مطالعه کتاب و مقالات آموزشی یا کسب مشاوره از افراد متخصص در این حوزه کاربردی است.

اهمیت تربیت و آموزش کودکان باعث شد در اپلیکیشن‌های مادر و فرزند، انواع مقالات علمی، پادکست و ویدیوی آموزشی درج شود. والدین با مطالعه یا مشاهده آن‌ها مسیر تربیت فرزند خود را با چالش‌های کم‌تری طی خواهند کرد.

پایش نمودارهای رشد کودک از طریق اپلیکیشن

تا اینجای متن کم‌وبیش هر آنچه که باید درباره استفاده از اپلیکیشن مادر و کودک بدانید را متوجه شده‌اید. بااین‌حال بهتر است بدانید برخی از این برنامه‌ها خدمات پایش رشد جسمی کودک را نیز ارائه می‌دهند. با کمک آن‌ها و وارد کردن اطلاعات لازم، می‌توانید هر ماه از رشد طبیعی فرزند خود مطمئن شوید.

بهترین اپلیکیشن مادر و کودک را بشناسید

اگر در بستر اینترنت سرچی بزنید، با چندین برنامه روبه‌‌رو می‌شوید که در هرکدام خدمات متنوعی وجود دارد. ازاین‌رو انتخاب اپلیکیشن کاربردی که برای خدمات خود هزینه خیلی بالایی دریافت نکند کمی مشکل است.

دربین گزینه‌هایی که از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند می‌توان گفت اپلیکیشن آواکیدز یکی از کاربردی‌ترین برنامه‌ها محسوب می‌شود. در این اپلیکیشن می‌توانید از پزشک نوبت دریافت کنید و به‌صورت تلفنی یا تصویری به کسب مشاوره بپردازید.

اپلیکیشن آواکیدز تمام خدماتی را که یک برنامه مادر و کودک باید از آن‌ها بهره‌مند باشد، داراست. در این برنامه می‌توانید رژیم اختصاصی دریافت کنید. همچنین امکان استفاده از مقالات و ویدیوهای آموزشی یا برنامه‌های گفتار درمانی و نمودارهای بررسی رشد کودک وجود دارد. ضمن اینکه هزینه خرید اشتراک آن بسیار مناسب است و همه والدین از پس تامین آن برمی‌آیند.

جمع‌بندی

این مقاله هر آنچه که باید درباره استفاده از اپلیکیشن مادر و کودک بدانید دراختیارتان قرار داد. این برنامه‌ها از سرویس‌های متنوع برخوردار هستند و مادران از شروع بارداری تا طول فرآیند پرورش و تربیت فرزند خود می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. آواکیدز یکی از کاربردی‌ترین اپلیکیشن‌ها در این زمینه است.

 

source

توسط visitmag.ir