به گزارش راه‌آهن، «جبارعلی ذاکری» افزود: امروز با توجه به شرایط اقتصادی موجود، سازمان‌ها و صنایع ایرانی ناچار هستند برای رسیدن به اهداف کسب و کار خود با سرمایه‌گذاری بیشتری اقدام به خرید، نصب و راه اندازی خطوط تولید کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: به همین منظور و جهت پاسخگویی به مطالبات سهامداران، مدیران ارشد تصمیم به افزایش سرعت تولید گرفته و انتظار ثبت رکوردهای جدید در تولید را مطالبه می کنند.

وی اظهار داشت: بالاتر رفتن رکورد تولید، اثر مستقیمی بر افزایش نرخ خرابی و توقفات تجهیزات داشته و در نتیجه با توجه به وضعیت عمر تجهیزات منجر به کاهش ارزش دارایی های موجود و الزام به صرف هزینه های هنگفت در خصوص بازسازی، نوسازی و تعمیرات اساسی خواهد داشت؛ بنابراین توجه و تمرکز ویژه بر علم روز مهندسی نگهداشت برای تعیین تناسب عمر دارایی با کارکرد، سرعت و نرخ عملیات نگهداشت، امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.

رییس هیات مدیره انجمن نگهداری و تعمیرات ایران بیان داشت: امروزه پیاده سازی درست و اصولی نگهداشت دارایی ها در کشور تبدیل به یک دغدغه مهم برای همه صنایع ایرانی شده است که این امر مستلزم برنامه ریزی صحیح و اصولی و الزام به استفاده از تکنولوژی هایی مانند اتوماسیون در خطوط تولید است تا عیب یابی تجهیزات و وضعیت عملکرد آنها به صورت مکانیزه و برخط انجام شده و زمان کاری تیم های تعمیراتی صرف رفع این عیوب و تعمیرات درست و اصولی آنها با اتکا بر سطح مهارت تیم های اجرایی نگهداشت شود.

وی اضافه کرد: در کشور با شکل گیری جوایز بهره وری مانند جایزه ملی تعالی، نگهداشت و مدیریت دارایی‌های فیزیکی، به دنبال ایجاد یک محرک و پیشران در سازمان‌ها برای خلق ارزش از حوزه نگهداشت و افزایش توسعه ثروت در کشور هستیم تا سازمان‌ها بتوانند نقاط قوت و زمینه‌های قابل بهبود خود را در حوزه مهندسی نگهداشت به درستی شناسایی کنند و در عرصه ملی ضمن بهبود عملکرد خود، در یک فضای سالم و پویا جهت تعالی و رشد به رقابت با دیگر سازمان ها بپردازند.

رئیس کمیته عملی جایزه ملی تعالی نگهداشت و مدیریت دارایی‌های فیزیکی ایران تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای برگزاری جوایز ملی، دانش افزایی و ایجاد زمینه الگوبرداری مشترک برای سازمان‌ها و صنایع ایرانی است تا بتوانند با استفاده از تجارب و درس آموخته‌های خود نسبت به رفع چالش های سازمانی اقدام کنند.

ذاکری ادامه داد: انتظار داریم خروجی جایزه ملی تعالی نگهداشت و مدیریت دارایی‌های فیزیکی ایران منجر به بهبود عملکرد تیم‌های نگهداشت و استمرار تولید و سودآوری برای سازمان ها و صنایع ایرانی شده و امکان جلوگیری از ارزبری در کشور را با فرصت های بومی سازی، خودکفایی و ساخت داخل با استفاده از ظرفیت‌های شرکت های دانش‌بنیان فراهم کند.

وی اضافه کرد: امروزه همچنان فرهنگ‌سازی صحیح و اصولی در سطح کشور یک دغدغه مهم و ضروری است؛ اگر بتوانیم مقوله مهندسی نگهداشت را در سطح کشور فرهنگ‌سازی کنیم، صنایع می‌توانند همچنان از دارایی‌های خود بیشترین ارزش را خلق کنند.

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی عنوان کرد: این چالش در صنایع مختلف از جمله صنایع ریلی نیز وجود دارد؛ پایین بودن نرخ بهره‌وری ناوگان و شبکه ریلی همچنین دغدغه افزایش سرعت ناوگان با توجه به وضعیت فرسودگی و عمر آنها، تمرکز ویژه بر امر نگهداشت و استفاده از تکنولوژی‌های روز را می طلبد تا منجر به ارتقای بهره‌وری و شکل گیری بهره وری نوآور در صنعت ریلی کشور شود.

 

source

توسط visitmag.ir