­رئیس سندیکای صنایع دارو‌های انسانی کشور گفت: بر اساس برنامه هفتم پیشرفت، سرمایه گذاری در حوزه دارو و تجهیزات ۲ میلیارد دلار پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ، عبده زاده در نشست خبری نمایشگاه ایران فارما گفت: هدفگذاری در برنامه هفتم برای صادرات دارو برابر با ۲ میلیارد دلار برای دارو و تجهیزات است که یک میلیارد دلار آن مربوط به بخش تجهیزات است.

پیش بینی صادرات ۲ میلیارد دلاری در دارو بر اساس برنامه هفتم

وی افزود: صادرات دارو وابسته به نوسازی و به سازی صنعت دارو است و در صورت رسیدن به این مهم می‌توانیم رشد خوبی در صادرات دارو داشته باشیم. برای صنایع دارویی کشور اولویت رفع کمبود‌های دارویی در داخل کشور است.
عبده زاده گفت: در مجلس و دولت تلاش می‌شود مطالبه گری داشته باشیم و جمع بندی به گونه‌ای باشد که صنایع این حوزه آسیب نبینند. تلاش ما در حوزه دارو این است که قانون در بخش دارو عملیاتی شود تا فضای کسب و کار این بخش توسعه و بهبود یابد.

رئیس سندیکای صاحبان صنایع دارو‌های انسانی افزود: با پیگیری‌های رئیس جمهور و تامین ارز از سوی سازمان برنامه و بودجه، امسال روال تخصیص ارز در صنایع دارویی منظم‌تر خواهد بود.
 عبده زاده گفت: سهم تولید داخل ما بالای ۹۷ درصد است، اما بعضی وقت‌ها قیمت گذاری دارو‌ها موجب بروز کمبود دارویی می‌شود. در بخش ماشین آلات و تجهیزات دارو نیز تامین ارز کافی نیست و در بخش صنایع مکمل نیز تامین ارز مشکلاتی دارد. 
وی افزود: چون قیمت تمام شده هر روز تغییر می‌کند و برای قیمت گذاری دستوری عمل می‌شود و متناسب با تورم عمل نمی‌شود، فعالان صنایع دارویی با مشکل مواجه می‌شوند.

source

توسط visitmag