به گزارش خبرگزاری مهر، محمد مهدی کاظمی در نشست مشترک اعضای شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش و رؤسای نواحی و مناطق استان قزوین با تسلیت به مناسبت شهادت سید مقاومت اظهار کرد: «شهید سید حسن نصرالله» شخصیتی عالم، مجاهد، عارف و شجاعی بودند که در خط مقدم مقابله با دشمنان اسلام به ویژه با رژیم صهیونیستی ایستاد و به نوعی می‌توان گفت بخشی از آرامش و امنیتی که امروز ما در کشور داریم حاصل مجاهدت‌های این شهید بزرگوار است.

وی افزود: قطعاً بعد از شهادت سید حسن نصرالله، همان طوری که رهبر معظم انقلاب فرمودند راه آن شهید بزرگوار گسترده‌تر و محکم‌تر ادامه خواهد داشت و ما به زودی شاهد پیروزی جبهه مقاومت و مسلمانان در مقابل استکبار جهانی به ویژه آمریکا و باند تروریستی رژیم صهیونیستی خواهیم بود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به پیام رهبر انقلاب در خصوص اتفاقات اخیر لبنان گفت: ما در آموزش و پرورش وظیفه داریم از هر ظرفیتی برای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب استفاده کنیم و مساله جهاد تبیین و ایجاد آمادگی در نسل نوجوان را با معرفی هر چه بهتر شخصیت سید حسن نصرالله و ایجاد خروش در نسل نوجوان برای مقابله با رژیم صهیونیستی ایجاد کنیم.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اجرای پروژه مهر و بازگشایی مدارس بیان کرد: آموزش و پرورش استان قزوین برای ارتقای نظام تعلیم و تربیت بسیار تلاش می‌کند، به ویژه اینکه مهر ماه سال ۱۴۰۳ با همت همه همکاران با کمترین چالش آغاز شد و امیدواریم سال تحصیلی جدید، سالی موفق و پویا برای همه دانش‌آموزان باشد.

کاظمی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش لزوماً موظف به آموزش دانش‌آموزان نیست بلکه مباحث تربیتی هم از اهم موضوعاتی است که باید در این نهاد بدان تمرکز و پرداخته شود.

وی ادامه داد: با برنامه ریزی صورت گرفته برای جذب نیروی انسانی در سال گذشته و امسال، خوشبختانه با چالشی در زمینه کمبود نیروی معلم و ساماندهی نیروی انسانی در سطح استان قزوین مواجه نشدیم.

اجرایی سازی سند تحول بنیادین مهمترین هدفی است که در مدارس باید دنبال شود

این مسؤول با بیان اینکه جریان تعلیم و تربیت با آغاز مهر شروع می‌شود اما حرکت اصلی پس از بازگشایی مدارس رقم می‌خورد، گفت: اجرایی سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مهمترین هدفی است که در مدارس باید دنبال شود.

وی عنوان کرد: تحول یک امر کاملاً تدریجی است و نیازمند آن است که همه ارکان آموزش و پرورش از مسؤولان گرفته تا کادر اجرایی و مدیران و معلمان مدارس به عنوان بازوان اصلی تحول آفرینی به یک درک مشترک در امر تحول برسند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: برای تحقق مساله مهم تحول در نظام آموزش و پرورش باید یک عزم ملی در مدارس ایجاد کنیم که نیازمند برنامه ریزی می‌باشد و راهکار این امر در نقشه راه سند تحول بنیادین پیش‌بینی شده است.

وی تاکید کرد: یکی از برنامه‌ها و راهکارهای جدی تدوین شده در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، الگوی «مدرسه تراز سند تحول بنیادین» است که برای این امر ۲۰ درصد مدارس عادی دولتی و ۵۰ درصد مدارس خاص اعم از نمونه، شاهد، سمپاد و غیردولتی در این طرح برای امسال در اولویت قرار گرفتند که باید این الگو به شکل جدی در مدارس اجرا شود و نیاز به توانمندسازی مدیران و معلمان دارد.

کاظمی با تاکید براینکه خلاقیت و نوآوری باید با برنامه‌ریزی درست در دانش‌آموزان ارتقا پیدا کند تا موجب شکوفاسازی استعدادها شود، افزود: در این راستا باید مدیران با ایجاد محیط‌های متنوع یادگیری تلاش کنند تا تربیت چند ساحتی در مدارس محقق شود.

وی در پایان گفت: از جمله محیط‌های متنوع یادگیری پژوهش‌سراها، آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها می‌باشد که باید روی این مراکز آموزشی تمرکز شود همچنین ضرورت دارد مسؤولان در مدارس حضور و نظارت جدی داشته باشند تا از نزدیک شاهد اقدامات انجام شده در مدارس باشند.

source

توسط visitmag.ir