اولودنیز فتحیه ترکیه کجاست؟

اولودنیز که در لغت به‌ معنای «دریای مرده» است به مرداب آبی نیز شهرت دارد و یک دهکده ساحلی در منطقه فتحیه استان موغله واقع در ساحل فیروزه‌ای جنوب غربی ترکیه است. این منطقه در قسمت شمالی به کوه و در قسمت جنوبی به سواحل دریای اژه و دریای مدیترانه محدود می‌شود.

ساحل اولودنیز ترکیه شنی است و از جمله بهترین مناطق برای انجام پاراگلایدینگ در جهان محسوب می‌شود. آژانس مسافرتی برسام امکان سفر به این منطقه جذاب را برای علاقه‌مندان فراهم کرده است.

آب و هوای اولودنیز فتحیه ترکیه

شهر اولودنیز ترکیه، شهری زیبا در ترکیه واقع در استان موغله، از آب و هوای مدیترانه‌ای برخوردار است. در فصل بهار (آوریل تا ژوئن) آب و هوا در این شهر معتدل و خنک است و احتمال بارش باران نیز وجود دارد.

در تابستان (ژوئن تا سپتامبر) دمای هوا به حدود ۳۰ تا ۳۵ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. این فصل مناسب برای علاقه‌مندان به آب‌وهوای گرم و خشک است.

در فصل پاییز (اکتبر تا نوامبر) نیز آب و هوای فتحیه به اعتدال می‌رسد و بارش‌های گاه به گاه رخ می‌دهد. اما در زمستان (دسامبر تا مارس) هوای اولودنیز سرد است و بارش‌های برفی دارد. میانگین دما حدود ۶ تا ۸ درجه سانتی‌گراد است.

نحوه دسترسی به شهر اولودنیز فتحیه ترکیه 

شهر فتحیه در جنوب غرب کشور ترکیه واقع شده است و اگر بدانید فتحیه کجاست حتما در جریان هستید که این شهر فرودگاه ندارد و برای سفر هوایی باید از طریق فرودگاه‌های آنتالیا یا دالامان به این شهر سفر کنید. نزدیک‌ترین فرودگاه اولودنیز فرودگاه دالامان است. از جمله راه‌های دسترسی به اولودنیز ترکیه می‌توان به مسیرهای زیر اشاره کرد.

فاصله دالامان تا اولودنیز 

نزدیکترین فرودگاه به اولودنیز فتحیه، فرودگاه دالامان است که در فاصله ۶۰ کیلومتری این شهر قرار دارد. از دالامان به فتحیه می‌توانید با پرواز استانبول به فرودگاه دالامان بروید و سپس از آنجا با تاکسی یا اتوبوس به اولودنیز در ترکیه سفر کنید.

فاصله آنتالیا تا اولودنیز

از آنتالیا تا اولودنیز حدود ۲۰۷ کیلومتر فاصله دارد. ابتدا با پرواز از ایران به آنتالیا بروید و سپس با اتوبوس‌های آنتالیا به اولودنیز سفر کنید.

فاصله بدروم تا اولودنیز

حتی اگر مسافر تور بدروم هستید و می‌خواهید اولودنیز را ببینید، ابتدا با پرواز به فرودگاه بدروم بروید (که در فاصله ۲۵۵ کیلومتری فتحیه قرار دارد). سپس از بدروم به فتحیه می‌توانید با اتوبوس‌های هاواس از ترمینال بدروم یا با کشتی‌های مسافربری به اولودنیز سفر کنید.

آدرس اولودنیز ترکیه

آدرس دقیق اولودنیز فتحیه ترکیه جنوب غربی ترکیه، استان موغله، ۱۶ کیلومتری جنوب فتحیه، محل اتصال دریای اژه و دریای مدیترانه، دهکده‌ اولودنیز است. برای دسترسی آسان‌تر به این دهکده زیبا، می‌توانید از تورهای محلی استفاده کنید. 

هزینه بازدید از اولودنیز فتحیه ترکیه

اولودنیز فتحیه ترکیه را بهتر بشناسید

به طور معمول، برای تعطیلات خود در اولودنیز، باید حدود ۱۱۰ دلار (معادل ۳۵۴۲ لیر ترکیه‌) به ازای هر روز و برای هر نفر کنار بگذارید. ۳۵ دلار (معادل ۱۱۱۷ لیر ترکیه‌) برای وعده‌های غذایی، ۳۴ دلار (معادل ۱۰۹۹ لیر ترکیه‌) برای حمل و نقل محلی و ۹۷ دلار (معادل ۳۱۳۰ لیر ترکیه‌) برای اقامت در هتل برای هر روز هزینه سفر به اولودنیز است.

بنابراین یک سفر یک هفته‌ای به اولودنیز برای دو نفر شامل اقامت، غذا، حمل و نقل محلی و ورودی مراکز دیدنی‌ به طور میانگین ۱۵۴۰ دلار (معادل حدود ۵۰ هزار لیر ترکیه‌) هزینه دارد. 

تفریحات اولودنیز فتحیه ترکیه

شهر اولودنیز ترکیه تفریحات متنوع و دلنشینی دارد که می‌تواند خاطره‌ای فراموش نشدنی برای گردشگران ایجاد کند. جاهای دیدنی فتحیه بخش عظیمی از تفریحات آن را تشکیل می‌دهند. در ادامه برخی از این تفریحات را با هم مرور می‌کنیم.

مرداب آبی (تالاب اولودنیز)

مرداب آبی، بدون شک مشهورترین جاذبه اولودنیز است. این تالاب اولودنیز با رنگ فیروزه‌ای خیره‌کننده، توجه گردشگران زیادی را به خود جلب کرده است. اولودنیز همچنین جزو مناطق حفاظت شده است که ساخت و ساز در آن ممنوع است.

کایاکوی (دهکده ارواح)

کایاکوی یک روستای تاریخی در نزدیکی اولودنیز است. روستا از خانه‌های سنگی متروکه تشکیل شده و برای بازدید مکانی جذاب است.

ساحل اولودنیز فتحیه 

ساحل اولودنیز با طیف‌های مختلف رنگ آبی، شنزارهای سفید و بقایای تاریخی اسرارآمیز و نهفته خود، به‌عنوان یکی از زیباترین مراکز گردشگری جهان شناخته می‌شود. این ساحل با رنگ آبی روشن، جذابیت خاصی دارد. تفریحات آبی مانند غواصی اسکوبا و اسنورکل (شنا زیر آب با کمک لوله‌ای در دهان) نیز در این ساحل امکان‌پذیر است. ماه‌های ژوئیه، اوت و سپتامبر گرم‌ترین ماه‌های سال در این منطقه هستند.

کوه بابا داغ اولودنیز فتحیه ترکیه

اولودنیز فتحیه ترکیه را بهتر بشناسید

باباداغ کوهی است که بر فراز شهر اولودنیز قرار دارد. برای علاقمندان به ماجراجویی‌های پاراگلایدر، این کوه مقصدی محبوب است. از این کوه می‌توانید مناظر زیبای اطراف را با دیدی پانارومیک مشاهده کنید.

چرا باید از اولودنیز ترکیه دیدن کنیم؟

اگر به دنبال یک تعطیلات آرامش‌بخش و زیبا هستید، اولودنیز فتحیه ترکیه مکان مناسبی برای شماست. با سواحل خیره‌کننده، تالاب آبی، کوه‌های پوشیده از جنگل کاج و فعالیت‌های تفریحی جذاب، اولودنیز برای همه افراد چیزی برای ارائه دارد. چه به دنبال هیجان باشید و چه به یک تعطیلات آرام نیاز داشته باشید، اولودنیز مقصد مناسبی برای شماست. همین حالا می‌توانید برای خرید تور فتحیه ترکیه اقدام کرده و تعطیلات تابستان را در شهر دل‌انگیز اولودنیز بگذرانید.

برسام سیر آریا یکی از بهترین مجموعه‌های گردشگری در ایران است که مسیر سفر به خارج از مرزهای کشور را برای ایرانیان عزیز هموار می‌سازد. شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت www.barsamseyr.com از انواع تور خارجی، پکیج های هر تور و قیمت آن مطلع شوید. همچنین برای آگاهی از شرایط پرداخت اقساطی به سایت ما مراجعه کرده و یا با شماره‌تلفن 02148041000 تماس بگیرید. منتظر شنیدن صدای مشتاق شما برای تجربه‌های نو هستیم.

source

توسط visitmag.ir