۱۴۵۷۶۱۸




سخنرانی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در هفتاد و نهمین نشست سالانه سران دولت‌ها در مجمع عمومی سازمان ملل، آغاز شد. او در این نشست درخصوص ایران گفت: هیچ مکانی در ایران نیست که دست اسرائیل به آن نرسد!

ایسنا: سخنرانی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در هفتاد و نهمین نشست سالانه سران دولت‌ها در مجمع عمومی سازمان ملل، آغاز شد. او در این نشست درخصوص ایران گفت: هیچ مکانی در ایران نیست که دست اسرائیل به آن نرسد!

نتانیاهو از سازمان ملل به تهران پیام داد!

نتانیاهو در حالی برای ایراد این سخنرانی به نیویورک سفر کرده که پیش از ترک اراضی اشغالی، به سربازان ارتش خود گفت با تمام توان به حمله به لبنان ادامه دهند.

سفر او به نیویورک همزمان شده با تشدید اختلافات میان واشنگتن و تل‌آویو، اختلافی که با مخالفت رژیم صهیونیستی با طرح پیشنهادی ایالات متحده برای برقراری آتش‌بس ۲۱ روزه در مناقشه لبنان و رژیم اشغالگر، بیش از پیش ظاهر شده است.

جامعه جهانی که شاهد تنش‌های شدید ناشی از جنگ غزه بوده، نگرانی شدید خود را نسبت به وقوع جنگی دیگر میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان ابراز کرده است. ایالات متحده نیز طرحی پیشنهادی برای آتش‌بس میان حزب‌الله و رژیم اشغالگر به تل‌آویو ارائه کرده، اما گزارش‌ها حاکی از آن است که نتانیاهو بقای خود در قدرت را به تداوم وضعیت جنگی گره زده و می‌خواهد با حزب‌الله لبنان وارد جنگی تمام‌عیار شود.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ابتدای سخنرانی خود با بیان اینکه امسال به خاطر جنگ قصد نداشت به مجمع عمومی بیاید، مدعی شد آمده تا حقیقت را بگوید!

نتانیاهو، در سخنانش مدعی شد رژیم صهیونیستی «صلح‌طلب و صلح‌ساز» است و فقط می‌خواهد در برابر کسانی که «می‌خواهند ما و تمدن همه‌ ما را نابود کنند» از خود دفاع کند!

وی اظهار کرد: پارسال عادی سازی روابط میان عربستان و اسرائیل بسیار نزدیک بود، اما ۷ اکتبر اتفاق افتاد… ما اطمینان می‌دهیم تا وقتی همه گروگان‌ها (اسرای صهیونیست) آزاد نشده‌اند متوقف نشویم.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی ادامه داد: اسرائیل وادار شد در ۶ جبهه مختلف از خود دفاع کند، از جمله از خود در برابر ایران. حزب‌الله ۸۰۰۰ راکت به سوی ما شلیک کرد. حوثی‌ها به ما حمله می‌کنند، از جمله حمله اخیر به تل آویو. یاران ایران در عراق به ما حمله کرده‌اند. فلسطینی‌های تحت حمایت ایران به ما حمله کرده‌اند. ایران در آوریل مستقیما از خاک خود با ۳۰۰ موشک و پهپاد و کروز و بالستیک به ما حمله کرد.

نتانیاهو ادعا کرد: پیام ما به تهران این است؛ اگر حمله کنید، حمله می‌کنیم، هیچ مکانی در ایران نیست که دست اسرائیل به آن نرسد. این درباره تمام خاورمیانه صحت دارد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه از عادی سازی روابط اعراب با تل‌آویو سخن گفت و مدعی شد: در صورت عادی سازی روابط اسرائیل و اعراب، آسیا به اروپا متصل می‌شود. ولی اگر ایران پیروز شود از اقیانوس هند تا مدیترانه تحت کنترل آنها و متحدانشان قرار می‌گیرد که آب‌های بین‌المللی را بسته‌ و تجارت را مسدود کرده‌اند. ایران می‌خواهد افراطی‌گری را به غرب آسیا و ورای آن گسترش دهد، برای همین است که موشک بالستیک می‌سازد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی که پرونده‌اش به دلیل ارتکاب جنایات جنگی در دادگاه‌های بین‌المللی در دست بررسی است، اظهار کرد: جهان چشمش را بر تهاجم داخلی و خارجی ایران بسته است، این چشم پوشی باید متوقف شود. دولت‌های مسئول باید از اسرائیل در عقب راندن ایران حمایت کنند و به ما بپیوندند.

نتانیاهو ادامه داد: آن‌ها باید در توقف برنامه هسته‌ای ایران به ما بپیوندند. در شورای امنیت در چند ماه آینده یک جلسه خواهیم داشت و از این شورا می‌خواهیم «اسنپ‌بک» را اجرا کند تا با تحریم‌های شورا علیه ایران مطمئن شویم ایران هرگز سلاح هسته‌ای نخواهد داشت. چندین دهه به جهان درباره خطر هسته‌ای ایران هشدار داده‌ام. ما این برنامه را یک دهه عقب انداختیم، اما نتوانستیم متوقفش کنیم.

او مدعی شد: حالا ایران می‌خواهد برنامه هسته‌ای خود را تسلیحاتی کند. برای امنیت و صلح جهان، باید جلویش را بگیریم. اسرائیل هر کاری بتواند می‌کند تا این اجازه را ندهد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی که حملاتش به غزه در یک سال گذشته بیش از ۴۰ هزار کشته و دستکم ۹۰ هزار زخمی برجای گذاشته و در این مدت تقریبا تمام ۲.۳ میلیون نفر ساکن غزه آواره شده‌اند، در ادامه از همکاری با همسایگان عرب «برای صلح» سخن گفت و ادعا کرد: حدود یک سال است ما به صورت نظام‌مند با حماس در غزه مقابله می‌کنیم. با گذشت یک سال ارتش ما نیمی از آن‌ها را کشته، ۹۰ درصد از زرادخانه راکت‌ها را نابود کرده و بخشهای کلیدی از تونل‌هایشان را نابود کرده است. ما در عملیات‌های بزرگ تقریبا تمام گردان‌های حماس را نابود کرده‌ایم. حالا سعی داریم باقی مانده قدرت‌های حماس را نابود کنیم. زیرساخت‌هایش را از بین ببریم. ما در این میان، بر بازگرداندن گروگان‌ها متمرکز هستیم و این هدف را رها نمی‌کنیم.

وی با این حال اذعان کرد حماس هنوز زنده است و هنوز هم قدرت حاکمیتی بر غزه دارد.

 

source

توسط visitmag