مرتضی چایچی مطلق در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: آئین نامه‌ای در شهریور ماه سال گذشته از سوی هیات وزیران ابلاغ شد که تکالیف جدیدی را برای شهرداری‌ها معین کرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد افزود: در گذشته شهرداری مکلف به پایش ناوگان سرویس مدارس بوده است و مسئولیت با کمسیون ماده ۱۸، آموزش و پرورش و مدارس بود؛ اما طی آیین‌نامه جدید بخشی از مسئولیت اصلی به شهرداری‌ها واگذار شد.

وی بیان کرد: مهم‌ترین تغییر در سرویس مدارس در قرارداد بوده است. در گذشته قرارداد بین اولیا و مدارس بود؛ اما درحال حاضر قرارداد تغییر داشته و شهرداری در این موضوع مکلف شده است.

چایچی اشاره کرد: آگهی سرویس مدارس در روزنامه کثیر الانتشار منتشر شد و ۶۳ شرکت‌ متقاضی سرویس مدارس اعلام آمادگی کرده و ارزیابی شدند که در نهایت ۵۳ شرکت اصلی و پنج شرکت به عنوان رزرو انتخاب و از اولیا دعوت شد تا اطلاعات لازم را اعلام کنند و در این راستا سامانه ملی سپند راه اندازی شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد گفت: ۶۸ هزار و ۵۰۰ نفر در سامانه سپند ثبت‌نام کردند که این موضوع ماحصل تلاش و اطلاع‌رسانی روابط عمومی شهرداری مشهد بود.

وی تصریح کرد: ۳گروه اطلاعات در سامانه ثبت شده که بخش اول شامل اطلاعات اولیا از جمله مکان سکونت و بخش عمده اطلاعات مربوط به دانش آموز است که در نهایت اطلاعات خودرو مورد درخواست (ون، سواری و مینی بوس) توسط آنان ثبت می‌شود.

چایچی بیان کرد: به بیش از ۹۵ درصد از درخواست‌های ثبت شده، سرویس تخصیص یافته است. یکی از چالش‌های اصلی ما در این حوزه، پراکندگی مسیرهای دانش‌آموزان است‌.

اعلام ۳ شماره تماس برای پیگیری مشکلات سامانه سپند

 مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد گفت: در دوهفته ابتدایی چالش‌هایی وجود دارد که به منظور رفع آن‌ها، اتاقی در این سازمان به عنوان پاسخگویی ایجاد شده که اولیا می‌توانند شکایات، انتقادات و پیشنهادات خود را از طریق شماره تماس‌های 49-33448147 و سامانه ارتباط مردمی 137 با ما در میان بگذارند.

چایچی مطلق گفت: یکی از موضوعات چالشی دیگر نرخ سرویس است. در سنوات گذشته این نرخ از سمت کمیته ماده۱۸ پیشنهاد و در شورا تصویب و پس از تایید و اخذ مجوز ابلاغ می‌شد؛ لذا لایحه‌ای از سوی شهرداری ایجاد و برای شورا ارسال  و نتیجه به فرماندار مشهد منعکس شد که تا چند روز آینده نتیجه قابل ارائه و ابلاغ است ؛ در قیمت‌گذاری تفاوت کرایه در طول مسیر و ترافیک است و نوع مدرسه دانش‌آموزان در هزینه تاثیر گذار نیست.

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد بیان کرد: تقریبا تا دهه اول شهریور بنا بر نرخ سال گذشته بود و درخواست کردیم ۴۰ درصد نقد و الباقی دو فقره چک محاسبه شود؛ اما با تدبیر صورت گرفته اما جهت جلوگیری از تخلفات، فارغ از طول سفر، ۲میلیون تومان علی الحساب دریافت می‌شود تا نرخ مشخص شود.

source

توسط visitmag.ir