بهترین چای لاغری

برخی چای‌ها علاوه بر داشتن عطر و طعم خوب که باعث تجربه لذت‌بخش می‌شوند شما را به هدفتان که لاغری است نیز می‌رسانند. چای سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و ترکیباتی است که می‌تواند بدن شما را تقویت کرده و خطر ابتلا به بیماری‌ها را کاهش دهد. ما در این مطلب سعی داریم تا شما را با بهترین چای لاغری آشنا کنیم.

چای سبز

چای سبز را می‌توان بهترین چای لاغری دانست. چای سبز سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی به نام کاتچین بوده که اپی گالوکاتچین گالات (EGCG) برجسته‌ترین این آنتی‌اکسیدان‌ها است. تحقیقات نشان می‌دهد که این کاتچین‌ها می‌توانند متابولیسم و کارایی بدن شما را در سوزاندن چربی افزایش داده و به طور بالقوه چربی بدن را به‌ویژه در ناحیه شکم کاهش دهند. مجموعه پپتینا مرجع خرید فرآورده های چای سبز مثل چای ماچا در ایران است.
علاوه بر این، چای سبز حاوی مقدار متوسطی از کافئین است که می‌تواند سرعت سوخت و ساز بدن را افزایش دهد. برخی مطالعات نشان می‌دهد که چای سبز اثرات سرکوب‌کننده اشتها داشته و به افراد کمک می‌کند تا احساس سیری بیشتری داشته باشند و کالری کمتری مصرف کنند. چای سبز با کاهش کالری دریافتی و کنترل مصرف، می‌تواند به طور غیرمستقیم از کاهش وزن با مهار گرسنگی و ولع غذا کمک کند.

چای سبز

چای سیاه

چای سیاه، مانند چای سبز، به دلیل فواید بالقوه برای سلامتی، از جمله تأثیر آن بر کاهش وزن، شناخته شده است. هر چند که ممکن است چای سیاه به اندازه چای سبز در کاهش وزن تأثیر نداشته باشد اما می‌توان آن را یک نوشیدنی برای افزایش سلامت بدن به حساب آورد.
چای سیاه سرشار از پلی‌فنول‌ها، به‌ویژه کاتچین‌ها و تافلاوین‌ها است. کاتچین‌ها و تافلاوین‌ها آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمندی هستند که به مبارزه با استرس اکسیداتیو و التهاب در بدن کمک می‌کنند. این ترکیبات باعث افزایش عملکرد متابولیک، اکسیداسیون چربی و سلامت کلی از اجزای ضروری کاهش وزن هستند.
چای سیاه همچنین دارای کافئین است که سطح هوشیاری و میزان انرژی بدن را افزایش می‌دهد؛ بنابراین می‌توان آن را یک انرژی‌زای طبیعی و خوب برای ورزش کردن دانست. علاوه بر این پلی‌فنول‌های موجود در چای سیاه باعث افزایش سلامت روده و سیستم گوارشی می‌شوند. میکروبیوم روده برای جذب مواد مغذی، تنظیم متابولیسم و ​​سلامت کلی ضروری است و از جمله عواملی است که می‌تواند در کاهش وزن تأثیر داشته باشد.

چای اولانگ

چای اولانگ یک چای سنتی چینی است که از نظر میزان اکسیداسیون بین چای سبز و چای سیاه قرار می‌گیرد. ترکیبات منحصربه‌فرد این چای تأثیر شگفت‌انگیزی در کاهش وزن دارد. چای اولانگ با داشتن پلی‌فنول‌ها و کاتچین‌ها با افزایش متابولیسم و اکسیداسیون چربی سبب کاهش وزن می‌شود و می‌توان آن را یک چای برای لاغری معرفی کرد.
چای اولانگ می‌تواند به کاهش چربی بدن کمک کند. کاتچین و سایر ترکیبات موجود در این چای باعث مهار تجمع چربی‌ها شده و با چربی‌زدایی و تجزیه آن از چاقی جلوگیری می‌کند. چای اولانگ با بهبود کنترل قند خون و حساسیت به انسولین مرتبط است. این چای لاغری با تنظیم سطح گلوکز خون، به جلوگیری از افزایش قند خون، کاهش میل به غذاهای شیرین و حمایت از تعادل انرژی کلی کمک می‌کند که عواملی حیاتی در مدیریت وزن هستند.
علاوه بر این چای اولانگ سرشار از آنتی‌اکسیدان است که می‌تواند به مبارزه با استرس اکسیداتیو و التهاب در بدن کمک کند. با خنثی کردن رادیکال‌های آزاد و کاهش آسیب سلولی، چای اولانگ سبب سلامت کلی، عملکرد متابولیک و مدیریت وزن می‌شود.

چای برای لاغری

چای نعنا

چای نعناع یک دمنوش گیاهی معطر و تسکین‌دهنده است که مزایای متعددی بر سلامتی بدن دارد. چای نعنا را می‌توان بهترین دمنوش برای لاغری دانست که خاصیت زیادی برای بدن نیز به همراه دارد. نعنا به خودی خود نمی‌تواند چربی را بسوزاند؛ اما با خواصی که دارد سبب جلوگیری از افزایش وزن و در نتیجه چاقی می‌شود.
چای نعناع که جزو بهترین دمنوش برای لاغری است کالری ندارد و با هیدراته نگه‌داشتن بدن در طول به هضم غذا و افزایش متابولیسم بدن کمک می‌کند. عطر نعنا همچنین می‌تواند هوس و میل به غذا را کاهش دهد و با از بین بردن احساس گرسنگی باعث لاغری شود. چای نعناع اغلب برای تسکین ناراحتی‌های گوارشی و بهبود هضم سالم استفاده می‌شود. این دمنوش لاغری با شل کردن عضلات دستگاه گوارش و کاهش گاز و نفخ، سبب هضم بهتر غذا می‌شود.
چای نعناع ممکن است به طور قابل توجهی متابولیسم را افزایش ندهد؛ اما نوشیدن آن می‌تواند اثر گرمازایی ملایمی داشته و به طور موقت مصرف انرژی را افزایش دهد. این افزایش جزئی در میزان متابولیسم ممکن است در طول زمان با یک رژیم غذایی متعادل و فعالیت بدنی منظم به کالری سوزی کلی کمک کند.

چای زنجبیل

چای زنجبیل بهترین دمنوش لاغری گیاهی محبوب و قدیمی است که بر کاهش وزن تأثیر زیادی دارد. این چای لاغری حاوی ترکیبات فعال زیستی مانند جینجرول و شوگائول است که دارای خواص ترموژنیک هستند و به طور بالقوه باعث افزایش متابولیسم و ​​افزایش کالری سوزی می‌شوند.
نشان داده شده است که زنجبیل به تنظیم اشتها و کاهش احساس گرسنگی کمک می‌کند. نوشیدن چای زنجبیل بین وعده‌های غذایی یا قبل از غذا به شما کمک می‌کند تا احساس سیری کرده و کمتر غذا بخورید. زنجبیل به دلیل فواید گوارشی آن از جمله کاهش نفخ، گاز و سوءهاضمه شناخته می‌شود.
التهاب مزمن در بدن با افزایش وزن و عدم تعادل متابولیک مرتبط است. زنجبیل حاوی خواص ضدالتهابی قوی است که به کاهش التهاب، افزایش عملکرد سیستم ایمنی و سلامت کلی بدن کمک می‌کند و باعث کاهش وزن می‌شود.

چای هیبیسکوس

چای هیبیسکوس یک نوشیدنی گیاهی خوش‌طعم است که از کاسه‌های خشک گل هیبیسکوس تهیه شده و به‌خاطر طعم ترش و تند و همچنین فواید بالقوه آن برای سلامتی شناخته می‌شود. در حالی که چای هیبیسکوس یک داروی مستقیم کاهش وزن نیست اما می‌توان آن را یک مکمل قوی برای کاهش وزن دانست. این چای لاغری مانند سایر دمنوش‌های گیاهی یک نوشیدنی بدون کالری است که می‌تواند به شما در حفظ آب بدن در طول روز کمک کند.
چای هیبیسکوس سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند فلاونوئیدها و پلی‌فنول‌ها است که به مبارزه با استرس اکسیداتیو و التهاب در بدن کمک می‌کند. با خنثی کردن رادیکال‌های آزاد و کاهش آسیب سلولی، چای هیبیسکوس از سلامت کلی و عملکرد متابولیک حمایت می‌کند و محیط مطلوب‌تری برای حفظ وزن ایجاد می‌کند.
برخی از مطالعات نشان می‌دهند که چای هیبیسکوس ممکن است تأثیر متوسطی بر متابولیسم و ​​مصرف انرژی داشته باشد. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در چای هیبیسکوس، به‌ویژه آنتوسیانین‌ها، ممکن است به بهبود متابولیسم لیپید، تنظیم سطح قند خون و افزایش عملکرد متابولیک کمک کنند که همه اینها می‌توانند بر کاهش وزن تأثیر بگذارند.

چای رویبوس

چای رویبوس که به آن چای بوته قرمز نیز می‌گویند، یک چای گیاهی و منشأ آن آفریقای جنوبی است. چای رویبوس به طور طبیعی فاقد کافئین بوده و کالری ندارد؛ بنابراین جایگزین مناسبی برای نوشیدنی‌های پرکالری مانند نوشابه یا نوشیدنی‌های شیرین است. با جایگزینی نوشیدنی‌های پرکالری با چای رویبوس، افراد می‌توانند میزان کالری دریافتی خود را کاهش داده و در کنار یک رژیم غذایی متعادل و ورزش منظم به کاهش وزن کمک می‌کند.
هیدراته ماندن برای سلامت کلی و مدیریت وزن ضروری است. نوشیدن چای رویبوس می‌تواند به هیدراته نگه‌داشتن بدن بدون افزودن کالری کمک کند. علاوه بر این، نوشیدن چای‌های گیاهی مانند رویبوس می‌تواند احساس سیری را افزایش داده و از این طریق باعث کنترل اشتها شود.
چای رویبوس سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند پلی‌فنول‌ها و فلاونوئیدها است که فواید زیادی از جمله مدیریت کاهش وزن دارند. آنتی‌اکسیدان‌ها به کاهش التهاب، افزایش متابولیسم و ​​سلامت کلی کمک کرده و می‌تواند تأثیر مثبتی بر تلاش‌های برای کاهش وزن داشته باشد.

چای سفید

چای سفید

چای سفید به‌خاطر طعم لطیف و غلظت بالای آنتی‌اکسیدان‌هایش مشهور است، و نه‌تنها برای دوستداران چای، بلکه برای افرادی که به دنبال کاهش وزن خود هستند، یک گزینه ایده‌آل به حساب می‌آید. چای سفید همانند برخی از چای‌هایی که در بالا نیز به آنها اشاره شد حاوی کاتچین یک نوع آنتی‌اکسیدان است که به لاغری کمک می‌کند.
کاتچین‌های موجود در چای سفید، به‌ویژه اپی گالوکاتچین گالات (EGCG)، باعث افزایش اکسیداسیون چربی می‌شود. این بدان معنی است که آنتی‌اکسیدان‌های موجود در چای سفید به بدن کمک کرده تا چربی‌های ذخیره شده را شکسته و از آن به عنوان منبع انرژی استفاده نموده که می‌تواند در طول زمان به کاهش وزن کمک کند.
برخی از مطالعات نشان می‌دهد که پلی‌فنول‌های موجود در چای سفید به مهار تشکیل سلول‌های چربی جدید در بدن کمک می‌کند؛ بنابراین از این طریق چای سفید مانع از تشکیل سلول‌های چربی شده و کاهش وزن را به دنبال دارد. افزایش قند خون می‌تواند منجر به افزایش ذخیره چربی شود مطالعات نشان می‌دهد که چای سفید تأثیر شگفت‌انگیزی در کاهش قند خون خواهد داشت.

چای Pu-erh

چای Pu-erh، یک چای تخمیر شده است که به طور سنتی در استان یوننان چین تولید می‌شود. این چایی به‌خاطر مزایایی که برای سلامتی دارد از جمله کاهش وزن شناخته می‌شود. یکی از فواید کلیدی چای Pu-erh توانایی آن در کمک به هضم است. فرآیند تخمیر میکروبی که در تولید چای Pu-erh دخیل است، باکتری‌های مفیدی را ایجاد می‌کند که می‌توانند از میکروبیوم سالم روده حفاظت کنند.
یک سیستم گوارشی سالم برای جذب مؤثر مواد مغذی و متابولیسم بسیار مهم است که می‌تواند سبب کاهش وزن شود. چای Pu-erh به کاهش جذب چربی در دستگاه گوارش کمک می‌کند. برخی از مطالعات نشان می‌دهد که ترکیبات موجود در چای Pu-erh، مانند کاتچین‌ها و تافلاوین‌ها، به مهار آنزیم‌های مسئول جذب چربی کمک کرده و از این رو مانع از تشکیل چربی زیاد در بدن می‌شوند.

چای قاصدک

چای قاصدک که از ریشه یا برگ گیاه قاصدک تهیه می‌شود، به دلیل مزایای بالقوه سلامتی، از جمله تأثیر آن بر کاهش وزن، شناخته شده است. این چای لاغری همچنین باعث سم‌زدایی شده و برای کسانی که رژیم غذایی داشته و می‌خواهند بدن سالمی نیز داشته باشند به‌شدت توصیه می‌شود.
چای قاصدک به هضم غذا کمک کرده و عملکرد سالم روده را تقویت می‌کند. بهبود هضم می‌تواند جذب مواد مغذی را افزایش داده و متابولیسم را افزایش دهد و در نتیجه سبب کاهش وزن شود.

بهترین زمان برای نوشیدن چای لاغری

زمان مصرف چای می‌تواند بر تأثیر آن روی لاغری نقش داشته باشد. در این قسمت ما بهترین زمان برای مصرف چای لاغری را بررسی می‌کنیم.

صبح:

شروع روز با بهترین دمنوش لاغری می‌تواند راهی عالی برای افزایش متابولیسم شما باشد. چای سبز یا چای Pu-erh که به دلیل خواص افزایش متابولیسم شناخته شده است، می‌تواند به‌ویژه در صبح برای کمک به افزایش کالری سوزی در طول روز مفید باشد.
بین وعده‌های غذایی: مصرف چای بین وعده‌های غذایی می‌تواند به کنترل گرسنگی و اشتها کمک کرده و به رژیم غذایی کمک کند. دمنوش‌های گیاهی مانند چای قاصدک یا چای رویبوس می‌توانند گزینه‌های خوبی برای نوشیدن بین وعده‌های غذایی باشند تا احساس سیری و سیری داشته باشید.
قبل از ورزش: نوشیدن چای قبل از ورزش، به‌ویژه انواعی مانند چای سبز که حاوی کافئین هستند، می‌تواند به افزایش اکسیداسیون چربی و بهبود عملکرد ورزشی کمک کند. کافئین موجود در چای می‌تواند به عنوان یک محرک طبیعی برای افزایش سطح انرژی و چربی‌سوزی در طول فعالیت بدنی عمل کند.

بعد از غذا:

برخی از چای‌های لاغری مانند چای نعناع یا چای زنجبیل می‌توانند به هضم غذا کمک نموده و احساس سیری را بعد از غذا تقویت کنند.

مدت زمان لاغر شدن با بهترین چای برای لاغری

مدت زمان لاغری شدن با بهترین چای برای لاغری به عواملی زیادی بستگی دارد. از جمله این عوامل شامل رژیم غذایی، فعالیت بدن، استراحت کردن و حذف قند و چربی است. برخی از چای‌های ممکن است روی بدن تأثیر کوتاه‌مدت داشته باشند که از جمله آنها چای قاصدک است که با دهیدراته کردن بدن وزن را کاهش می‌دهد. اگر می‌خواهید چای‌ها تأثیر بلندمدت و سریع‌تری روی بدن داشته باشد باید نکات زیر را رعایت کنید:

  • یک رژیم غذایی متعادل را در پیش بگیرید.
  • در طول روز به طور مرتب آب بنوشید.
  • حداقل 150 دقیقه فعالیت هوازی متوسط ​​یا 75 دقیقه فعالیت شدید در هفته داشته باشید.
  • خواب کافی داشته باشید یعنی روزانه حداقل 7 تا 9 ساعت بخوابید.
  • سعی کنید استرستان را مدیریت کرده و کمتر دچار استرس شوید.

source

توسط visitmag.ir